יום ראשון, 23 באוגוסט 2015

ח"כ שרון גל – ישראל ביתנו

מעצר יהודים שמתפללים בהר זו שערוריה || ראש הממשלה אשם

"מוכרח להתרחש שינוי בהר. לא תפרוץ מלחמת עולם אם נחיל את הריבונות שלנו על הר הבית באופן שבו צריך להחיל אותה. אפילו להפך. בעולם יעריכו אותנו יותר על כך שאנחנו מסוגלים לעמוד על עקרונותינו ועל קודשינו. אגב, זה נכון בכל התחומים"


↓ ארנון סגל עם ח"כ שרון גל

"כיום מתקיימת התנהלות זוחלת של הערבים ובעיקר של נציגיהם בכנסת, שנועדה ליצור שליטה מוחלטת של אנשי חמאס ותומכי דאעש בהר. צריך להתמודד באומץ עם המצב הזה ולא לנהוג כפי שאנחנו נוהגים בשנים האחרונות כמעט בכל תחום: מכילים את העניין, עוצמים עיניים ומקווים שזה יסתדר מעצמו. זה לא יסתדר מעצמו. האירועים האחרונים שם הם איתות אזהרה שמחייב אותנו ליטול מחדש את הריבונות על המקום הזה ולהשיב אליו את הסדר והשליטה. זכותם של יהודים להתפלל במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. צריך שכל אחד יוכל להתפלל בהר הבית כאוות נפשו ויש לכבד גם את רצונם של המוסלמים להתפלל שם. 

"מעצר יהודים שמתפללים בהר זו שערוריה, והכל מתחיל מהראש. זה לא ייפתר אם ראש הממשלה עצמו לא יתמודד עם הבעיה הזו ויורה לשר לביטחון פנים להורות למשטרה לתפוס מחדש את השליטה בהר, כך שמי שמתפרע ומפריע ליהודים לסייר שם פשוט נעצר ונשלח לכלא, ולא מקבל זכות לשוב ולעלות להר. כאשר מחבלים רעולי פנים מיידים שם בקבוקי תבערה והסיפור נגמר עם מעט עצורים שמשתחררים אחר כך הביתה, אז המסר הוא שאנחנו מתירים טרור על הר הבית ומפגינים חולשה בהתמודדותנו מול האוייב – שמצדו עושה הכל כדי לגרש אותנו משם. 

"אינני נכנס כלל לוויכוח הפנים-דתי לאן בדיוק בהר מותר להגיע. באופן אישי אני מתלבט מאוד בסוגיה הזו ועד כה החלטתי לא לקחת את הסיכון ההלכתי הכרוך בעניין ולכן לא עליתי. אני מודה שלא ביררתי עד הסוף את הנושא, שלגביו אני שומע דעות סותרות מפי אנשים שאני מעריך ומכבד. יחד עם זאת אני מרגיש צורך לבקר שם, בוודאי כעת על רקע האירועים האחרונים, ואני מאמין שאעשה זאת בזמן הקרוב מתוך אמונה שזה המקום הכי קדוש ליהודים וזכותנו להיות שם – הזכות הכי בסיסית בעולם. איננו צריכים לבקש רשות לכך מאף אחד". 

ואחרי כל ההצהרות הגבוהות, עד לא מזמן השר לביטחון הפנים היה חבר המפלגה שלך, והוא היה עויין אפילו יותר מזה הנוכחי ביחס לשאיפות היהודיות בהר. 

"אינני נכנס למה שהיה. בסופו של דבר בסוגיות רגישות כאלה יש רק אדם אחד שמסוגל להתוות מדיניות, וזה ראש הממשלה. 

ראש המפלגה שלך, אביגדור ליברמן, בעת שהיה שר החוץ כינה עליית ח"כים להר הבית 'טימטום' ו'משחק באש'. זו גם עמדתך?

"לא שמעתי את ליברמן אומר זאת, וגם אם זה נאמר – אני חושב אחרת. יש עניינים שלגביהם יש לנו דעות שונות. מוכרח להתרחש שינוי בהר. לא תפרוץ מלחמת עולם אם נחיל את הריבונות שלנו על הר הבית באופן שבו צריך להחיל אותה. אפילו להפך. בעולם יעריכו אותנו יותר על כך שאנחנו מסוגלים לעמוד על עקרונותינו ועל קודשינו. אגב, זה נכון בכל התחומים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה