יום שישי, 23 באוקטובר 2015

האם חל מפנה לרעה בהר הבית?

עם ישראל לא נכנע || ראש הממשלה נכנע לטרור

המוראביטון חזרו להר בית • הגבלות על יהודים מוקראות מן הכתב • ראש הממשלה נלחץ לויתורים בהר הבית • בשבת פגישה עם עבדאללה • מיום ראשון קיצוץ בשעות פתיחת הר בית ליהודים

↓ סיכום יום חמישי (ט חשוון) "ייראה" - מתנדב לעידוד עלייה להר בית


עשרות יהודים עלו להר הבית.

קבוצות היהודים הוגבלו ל-15 בקבוצה.

המשטרה מנעה כניסת יהודים להר הבית בעת שקבוצת יהודים שהתה בפנים, עד ליציאתה. לעומת זאת, תיירים שאינם יהודים ומוסלמים מותרים להיכנס חופשי.

השקט היחסי בהר הבית הופר היום. לאחר שבחודשיים האחרונים סולקו שכירי ההתנפלות המוסלמים מן ההר, בהר, הם שבו היום להתמקם ולצעוק על קבוצות היהודים בהר. בפתח המסגד, מחוץ למסגד, ובצפון ההר.

תקדים שלילי נוסף נרשם אתמול נגד היהודים בהר הבית. אפליות היהודים וההגבלות הופכות לרשמיות.

המשטרה מיסדה החל מהיום את ההגבלות המיוחדות נגד היהודים בהר הבית. שוטרי ההר החלו היום להקריא רשימת "איסורים" ליהודים מתוך דף מודפס.

יצויין כי כל יהודי שעולה להר הבית מוזהר על ידי שוטר הכניסה מיד עם כניסתו שייעצר אם יתפלל, ישתחווה, יגע בעצים או בעפר, ידבר עם איש וואקף או יקרע בבגדו כהלכה. ועוד כהנה מגוון איסורים מיוחדים ליהודים.

כאמור, אתמול הוקראו לראשונה ההגבלות המפלות הללו מתוך דף מודפס.

אתמול נפגש ראש הממשלה, בנימין נתניהו עם שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי. מקורות מוסמכים מדווחים כי בפגישה נלחץ נתניהו לוותר על חלקים מריבונות ישראל, ולתת בידי הוואקף הירדני את ניהול המקום, כולל ווטו על כניסת יהודים שהם מסרבים לראותם בהר הבית. ביניהם חכים שרים ואישי ציבור מפורסמים.

בשבת ייפגש שר החוץ קרי בירדן עם עבדאללה, בכדי לבדוק אם הויתורים של נתניהו מספיקים לו.

עולי הר הבית חוששים שהחמרת ההגבלות ליהודים והקלת הכניסה למתנפלים המוסלמים הם חלק מחבילת הכניעה לאלימות הסכינים לוואקף הירדני.

החל מיום ראשון יצומצמו שעות עליית היהודים להר הבית.

עם המעבר לשעון חורף המשטרה מצמצת את שעות עליית היהודים בשעה פחות.

לפיכך הר הבית יהיה פתוח ליהודים:
בוקר - 7:30 עד 10:00
צהרים - 12:30 עד 13:30

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה