יום שני, 7 בדצמבר 2015

ברכות לראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו

נְדָרַי לה' אֲשַׁלֵּם... בְּחַצְרות בֵּית ה' || הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ

עולי הר הבית מברכים את ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו שזוכה היום בבית המשפט המחוזי מכל סעיפי האישום נגדו. שמעון גפסו יחזור לכהן כראש העירייה ובע"ה ימשיך גם לעלות להר הבית.

↓ הקשר בין נצרת עילית, הר הבית והזיכוי

מכה לפרקליטות, בית המשפט המחוזי בחיפה זיכה את ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו מכל סעיפי האישום. בעקבות הזיכוי צפוי גפסו לשוב לתפקידו כראש העיר. 

ב-ג' בסיון תשע"ג עלה שמעון גפסו להר הבית וזו ההרגה עליה סיפר: "תחושה של התקרבות להיסטוריה הרחוקה והקרובה של עמנו: להיות במקום שבו התרחשה עקידת יצחק, שבו הוקמו שני בתי המקדש, שממנו יצאו גם הגלויות והחורבן של עמנו, שעליו חלמו אבותינו במשך דורות רבים, ושבו הוכרז רגע השיא של הציונות המתחדשת בקריאה "הר הבית בידינו". לא סתם קראנו לו "הר הבית" – זהו לב ליבו של הבית הלאומי והרוחני של עם ישראל". 

עוד הוסיף גבסו ואמר: "חבל שכיום אותו הר, המקום הקדוש ביותר ליהדות, מסמל את הסכנה לאובדן השליטה: מקום בלב ירושלים שכניסת יהודים אליו נחשבת פרובוקציה, שאלימות כנגד המדינה נראית בו לעיתים תכופות, ושנחשב להר געש שטמונה בו סכנת התפוצצות. יש רק לקוות ולהתפלל לימים שבהם יהודים יוכלו לבקר ללא חשש בהר הבית, שהוא יהיה מקום תיירותי שלו ורגוע, ושדגל ישראל יתנוסס בו בגאון".

גפסו קיבל על עצמו להזמין את הנהלת העירייה לעלות איתו להר הבית, אך כתב האישור והשעייתו שיבשה את התוכנית. כך הוא התחייב: "בהר קיבלתי על עצמי להביא למקום את כל הנהלת עיריית נצרת עלית. נוכחותנו שם חשובה, ואני קורא לכל איש ציבור להגיע להר ולהביא אליו קבוצות".

גפסו התחייב להמשיך לעלות להר הבית, תוך שהוא ציין את הקשר בן עירו להר הבית: "יש קשר בין נצרת עלית לבין הר הבית. נצרת עילית היא בירת הגליל, עיר יהודית שאנו פועלים ליישבה ביהודים, וירושלים – על הר הבית שבלבה – היא העיר שחוברה לה יחדיו. יש למלא את ההר ביהודים".

עולי הר הבית מאמינים שזכות עלייתו להר הבית עמדה לשמעון גפסו וסייעה לו בהוצאת חפותו לאור. אין ספק שגפסו ימצא בקרוב את הדרך להודות לשוכן במקום ולממש את התחייבותו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה