יום רביעי, 3 בפברואר 2016

ישיבת סוסיא: הפרו את תרדמת החורף בהר הבית

מסוסיא להר הבית || האיר פני המזרח בהר חברון

יותר משישים בחורים מישיבת סוסיא עלו הבוקר להר הבית  חוץ מהם עלו להר הבית חברי הקבוצה הקבועה של יום רביעי בחורים מישיבת בת ים ועוד יהודים  התיאום עם המשטרה היה מוצלח  המשטרה עמדה בהתחיבותה  בחורי הישיבה נאלצו להזדרז בהר, אך הבטיחו לשוב בקרוב  שוב לא הוקרב תמיד של שחר, אך ריח המקדש כבר מורגש באויר...

↓ ישיבת סוסיא - אהבת הארץ, אהבת המקדש

בישיבת סוסיא לומדים כ-170 בחורים המתחנכים לאהבת התורה ולאהבת הארץ. בראש הישיבה עומד הרב נעם פרל ולצידו צוות חינוכי מסור. למרות שראש הישיבה לא עולה בעצמו להר הבית, הוא מקבל בשמחה את הכמיהה המעשית של רבים מתלמידי הישיבה למקדש, הבאה לידי ביטוי בעליה להר הבית.

השנה עסקו רבים מבני הישיבה בלימוד מעמיק של סוגיות הקשורות בבנין המקדש בימינו בידינו ובעליה להר הבית. התלמידים ערכו חבורות של לימוד הלכות העליה להר ובירורים שונים התחום, תוך לימוד מעמיק בחוברת לשכנו תדרשו של הרב אלישע וולפסון מישיבת צפת.

בערב נר ראשון של חנוכה נערך שיעור לכל הבחורים מפי ר' יהודה גליק, אשר סקר בפני הבחורים את המצב בהר הבית ואת המשמעות האדירה שיש לנוכחות יהודים בטהרה במקום. בעקבות השיחה הביעו רבים מבני הישיבה רצון עז לעלות להר הבית.

ביום שלישי (אמש) העביר ר' אסף פריד שיחה מסכמת בישיבה, בה תיאר את המצב בהר הבית, את החשיבות העצומה בעלית יהודים בטהרה להר הבית וסיכם את הלכות הטהרה והלכות מורא מקדש הלכה למעשה לקראת העליה הבוקר להר הבית.

תלמיד הישיבה מלאכי לרנר מקרית ארבע עולה להר הבית מינקות ואף נעצר לאחרונה, כאשר הזכיר בהר הבית את נשמת חברו נתנאל ליטמן הי"ד. מלאכי טרח רבות בארגון העליה - רישום העולים, הזמנה ותיאום עם המרצים והמדריכים, הזמנת הסעות ותיאום מול המשטרה.

לצורך מימון ההסעות, פנה מלאכי למספר גורמים, אשר חלקם נענו בחיוב. הקרן למורשת הר הבית בראשות יהודה גליק השתתפה בכרבע מהעלות ומספר תלמידים מהישיבה תרמו סכומים נכבדים. שאר הסכומים כוסו באמצעות השתתפות של כל אחד מהעולים.

הבוקר בשעה 4:30 בבוקר יצאו מסוסיא שישים בחורים לטבילה במקווה בקרית ארבע, תפילת שחרית בשערי הר הבית ועליה בטהרה לחצרות בית ה'.

בשערי הר הבית קיבל הרב ישראל אריאל שליט"א את פני העולים וברכם בחמימות רבה. את העולים הדריכו ד"ר אמנון חבר, העיתונאי ארנון סגל ואסף - אביו של מלאכי, שלושתם נמנים על העולים הקבועים והותיקים להר הבית.

את הדרך מעמדת הבידוק ועד הכניסה להר הבית עשו הבחורים בשירי ערגה לבניין המקדש. ביציאה מההר הבטיחו הבחורים לשוב להר הבית עוד פעמים רבות. בחורי הישיבה מספרים שהם חזרו לישיבה ברוח מרוממת, אשר הצליחה להדביק רבים מחבריהם שלא עלו עדין להר הבית. הם מעריכים שבקרוב תיערך עליה נוספת, הפעם גדולה בהרבה מהאחרונה.

משטרת ישראל - שיתוף פעולה מבורך

בשיחות עם מפקדי מרחב דוד והר הבית הביעו נציגים של עולי הר הבית את תסכולם על המגבלות על העולים היהודים ובפרט על המגבלה המספרית של עד 15 יהודים בקבוצה אחת. מפקדי המשטרה פרסו בפני הפונים חלק ממגבלותיהם, אולם הבטיחו שקבוצות שיתאמו מראש את עלייתן ההרה, יזכו לכניסה מיידית ללא המתנה ולכניסה בקבוצות גדולות יותר - זאת בעקבות יכולת המשטרה להתארגן מראש לעליות אלו.

הבוקר היה המבחן הראשון, אשר סוכם כהצלחה הן על ידי העולים והן על ידי מפקדי המשטרה. העולים היום זכו לעלות בקבוצות של 20-25 איש בקבוצה, תוך תיאום מלא עם המארגנים לגבי הרכב הקבוצות. העולים הקבועים זכו לעדיפות ונכנסו בקבוצה הראשונה. אי הבנות בודדות שנוצרו טופלו מיידית מול קציני המשטרה בצורה חיובית.

עולי הר הבית הביעו סיפוק רב מהאוזן הקשבת ומהרצון הטוב של המפקדים ובראשם נצ"מ דורון תורג'מן מפקד מרחב דוד, שעוקב מקרוב אחר הנעשה בהר ורפ"ק שלומי טובול מפקד הר הבית, שמפקד בשטח עצמו על כל הנעשה בהר.

נערכים להמשך

בעקבות העלייה המוצלחת היום של תלמידי ישיבת סוסיא להר הבית, מעריכים בתנועות המקדש שבזמן הקרוב יתארגנו ישיבות תיכוניות נוספות לעלות להר הבית.

פעילי המקדש יודעים לספר על התענינות גוברת בכמה ישיבות, בתנועות נוער ומחלקות נוער בישובים שונים.

ישיבת סוסיא: אסף פריד בשיעור הכנה לקראת העליה להר הבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה