יום ראשון, 13 במרץ 2016

הטעויות של המשטרה בפגיעה ברב מכובד ונשוא פנים

פגיעה בכבוד התורה || פגיעה בחוק ובזכויות אזרח בסיסיות

הרב קרויזר (משמאל) והרב אריאל בהר הבית בראש חודש שבט
ביום חמישי - ראש חודש אדר מנעה המשטרה מהרב יהודה קרויזר שליט"א לעלות להר הבית (ר' קישור: חוצפה! המשטרה פגעה בכבוד הרב קרויזר שליט"א >>). 

בהתנהגותה הפזיזה טעתה המשטרה בגדול מכמה סיבות וביניהן: 

  1. היא פעלה בצורה לא חוקית (בעיה לא משמעותית מבחינה משטרתית).
  2. היא פגעה בזכויות אזרח בסיסיות (לא בעיה מבחינת המשטרה).
  3. היא הצליחה להרגיז גם את המתונים שבעולי הר הבית (בעיה שעלולה להתברר כמשמעותית יותר מהקודמות).
פעילים מרכזיים מקרב עולי הר הבית פנו כבר לכמה חברי כנסת, אשר הבטיחו לפעול בעניין. מטרת הפעילות אינה רק טיפול נקודתי בפגיעה בכבוד הרב קרויזר, אלא טיפול כולל בהתעמרות הלא חוקית של המשטרה בעולי הר הבית.

הנה דברים שכתב אסף פריד - אחד מהעולים הקבועים להר הבית, הנמנה על הפעילים המרכזיים ופועל רבות לחיזוק הקשרים בין עולי הר בית למשטרה:

↓ מאת: אסף פריד

מורי ורבי הרב יהודה קרויזר, ראש ישיבת הרעיון היהודי ורב הישוב מצפה יריחו, נוהג לעלות מידי ראש חודש להר הבית. כך הוא נוהג בעשרים השנים האחרונות, כאשר הר הבית פתוח ליהודים כמובן.

מיותר לציין שהרב קרויזר, אדם נשוא פנים, בעל לשון עדינה לכל אדם, אשר כל דיבורו ואורחותיו בנחת ונועם. מעולם לא פגע באיש, לא בהר הבית ולא מחוץ לו. הרב קרויזר אפילו לא נעצר על עברות חמורות הנפוצות בקרב עולי הר הבית כמו תפילה או הנעת שפתים. 

בראש חודש אדר הגיע הרב קרויזר כמנהגו מידי ראש חודש להר הבית, שומר הסף מנע ממנו לעלות להר בטענה שעליו ל"הסדיר משהו במשטרה" ונתן לו את מספר הטלפון של לשכת מפקד מרחב דוד. הרב התקשר ללשכת מפקד המרחב שם נאמר לו שעליו לסור לקישלה כי "המודיעין רוצה לדבר איתו".

אייני יודע מה רוצה המשטרה / השב"כ מהרב קרויזר, אבל מניעת כניסתו להר הבית היא שערוריה מחוצפת. אם המשטרה או השב"כ רוצים דבר עם אזרח, יש להם שפע דרכים לבצע זאת, מיותר לציין את כל הדרכים רק נאמר ששיחת טלפון פשוטה מספיקה...

התנהלות המשטרה, שהיא גם לא חוקית בעליל, כנגד רב חשוב ונשוא פנים, מחייבת את כולנו במחאה חריפה ביותר.

תגובה 1:

  1. אין גבול לחוצפה ולביזיון. השוטרים איבדו צלם אנוש.

    השבמחק