יום חמישי, 14 באפריל 2016

עלייה חדה במספר היהודים בהר הבית השבוע

יהודים רבים בהר הבית || לקראת פסח קצב העולים יגבר

חמישים ילדים עלו היום להר הבית  מאות יהודים עלו להר במשך השבוע החולף  בתנועות המקדש צופים עליה המונית בחג הפסח הקרוב  מאמינים שהמשטרה תאפשר לכל יהודי, שיגיע בשעות פתיחת הר הבית ליהודים, לעלות להר הבית  לחץ כאן לגלריית תמונות וסרטונים מהשבוע האחרון >>  לחץ כאן לשעות פתיחה והלכות העליה להר הבית >>

↓ מוסיף והולך

מאות יהודים מתוכם עשרות ילדים עלו השבוע להר הבית, עם תחילת חודש ניסן והחופשה במערכת החינוך. חמישים ילדים עלו היום להר בעליות חגיגיות לרגל חג הפסח.

מספר היהודים בהר הבית השבוע נסק וכמעט הכפיל את עצמו לעומת מספר היהודים בהר הבית בשבועות האחרונים. כמעט 300 יהודים עלו השבוע להר הבית בטהרה, ביניהם גם 5 חתנים, כלה, וחתן בר מצוה. כך מדווח ארגון "ייראה".

עם תחילת חודש ניסן, המסמן את ראש השנה לרגלים, ניכרת בהר הבית תנועה ערה של עולי רגל יהודים. בתחילת השבוע עלו מצפת הצפונית עשרות יהודים בראשות נשיא ישיבת ההסדר בעיר הרב בניהו ברונר. הצפתים החלו את ההכנות הטבילה והטהרה כבר בארבע לפנות בוקר, כדי להספיק את שעות הכניסה ליהודים בהר הבית. בהמשך השבוע עלו יחד תלמידי כתה ו' מבית הספר תלמוד תורה חברון.

חברות "נשים למען הר הבית" שארגנו את עליית הילדים החגיגית היום מדווחות על הצלחה בלתי צפויה. עשרות ילדים הגיעו עם משפחותיהם למרות הימים העמוסים של ערב חג. הילדים התקבלו בהפעלות והדרכות מיוחדות לגילם, ובניגוד לעבר הילדים חוו חוייה חיובית בכניסה, בתוך ההר וביציאות.

ארגון "ייראה" שהוקם לפני כשנה לעידוד העליה להר הבית, מקיים גם תיעוד ורישום מתמיד של מספר העולים היהודים להר הבית. אלישמע סנדמן מנהל הארגון שמדווח על הנסיקה הגדולה במספר היהודים בהר הבית, מעריך שהיא נובעת כתוצאה משיפור ההתייחסות אל היהודים במקום, למרות המגבלות הרבות שעדיין מוטלות על יהודים העולים להר.

במטה ארגוני המקדש צופים שבחג הפסח הקרוב יעלו להר הבית מספר כפול של יהודים מכפי שעלו בחגים הקודמים. המודעות הגוברת בציבור לענייני הר הבית והמקדש ושיפור היחס המשטרתי אל היהודים העולים להר הבית ניכרים בשטח.

אחת ההחלטות החשובות והעקרוניות שהמשטרה קיבלה על עצמה היא לאפשר לכל יהודי המגיע להר הבית לעלות אליו ולממש את זכותו החוקית לשהות במקום הקדוש, מספרים במטה ומדווחים בסיפוק שהשבוע המשטרה אף עמדה בכך למרות האיומים מצידם של גורמים עוינים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה