יום ראשון, 15 במאי 2016

פניה לארדן: הפסק את ההתנכלות ליהודים בהר הבית

ארדן, לכך נבחרת || הפסק את ההנתכלות המשטרתית ליהודים

סטודנטים למען הר הבית פנו במכתב לשר לביטחון פנים בדרישה לקיים בירור מעמיק בכל הנוגע ליחס המשטרתי הנוקשה כלפי יהודים בהר הבית ולפעול להפסקתו.

↓ מכתב לשר לביטחון פנים/ סטודנטים למען הר הבית

ז' באייר תשע"ו (15.5.16)
לכבוד,

השר לביטחון פנים, מר גלעד ארדן.

שלום רב,

הנדון: תוקפנות ורדיפה מצד מפקדי הר הבית


הנני פונה אליך בעת הזו בשם תנועת "סטודנטים למען הר הבית" ועולי הר הבית.

ראשית ברצוני להודות לך על שינויים שביצעת בהר הבית ביחס לעליות היהודים שרק הולכות ומתגברות ומתעצמות. רציתי להזכיר שב-5 ימים בהם הר הבית היה פתוח כ- 5 שעות ביום, עלו מעל 1000 יהודים להר הבית, ורבים אחרים לא הורשו להיכנס.

לפני מספר דקות צפיתי בסרטון מיום העצמאות של שנת 2015. עלייה זו לוותה בהתגודדות של עשרות מראבטאת ומראבטון, שתקפו, צעקו וזרקו חפצים. גם משטרת ישראל לא חסכה את שבטה מיהודים באותו היום, ודחפה ילדים ונשים החוצה מהר הבית באלימות, במקום לעצור את המתפרעות המוסלמיות.

ברצוני לציין שמאז כניסתך לתפקיד, הוגבלו בצורה משמעותית קבוצות ההתפרעות והטרור בהר הבית, ועל כך אין חולק. גם מספר הימים בהם הר הבית נסגר לכניסת יהודים כפי שהיה בעבר, שואף לאפס (עדיין יש מקרים בהם זה קורה, כמו ביום השואה האחרון דבר שפגע בנו ובניצולים רבות). ברור לכל וודאי גם לך, שהמצב רחוק מלהשביע רצון. ברור לכולנו כי המצב האופטימלי בהר הבית, בו יהודים יוכלו להיכנס בצורה חופשית ולהתפלל בצורה חופשית, טרם מומש. ברור גם לנו שלא הכל תלוי בך, כבוד השר.

עם-זאת, רצינו להתמקד במכתבנו זה בנושא אחד הנמצא ישירות תחת סמכותך ויכולותיך ומהווה מטרד וקושי גדול מאוד לנו, העולים הרבים להר הבית, ולהביאו לידיעתך ולטיפולך, מתוך אמונה שתמשיך בגישתך האקטיבית ולא תעבור על תופעות קשות אלו לסדר היום.

מפקדי השטח של הר הבית ובראשם מפקד ההר, שלומי טובול (יש לציין שדווקא מצד ממ"ר דוד, דורון תורג'מן, היחס עד עתה היה לכל הפחות הוגן), נוקטים בחודשים האחרונים גישה של תוקפנות ונוקשות רבה כלפי העולים להר הבית בשטח ההר. ברור לנו שההוראות הכלליות למשטרה לנקוט באפליה פושעת כלפי יהודים בהר הבית באות מלמעלה, ועל כן אתה כנבחר ציבור נושא בעול החלטות אלה, אך אנו סבורים כי במירב הפעולות בהם נוקטים קציני הר הבית, אין אתה מעורב ויתכן אף שאינך יודע עליהן, ועל כן מכתב זה.

בחודשים האחרונים, מגורשים מהר הבית יהודים רבים בעקבות הוראה של אנשי וואקף זרים, כשקציני המשטרה מבצעים את הוראות אנשי הווקף ובמקרים רבים אף יוזמים אקטיבית גירוש של יהודים מההר, כשאלו לא עשו דבר - אפילו לא התפללו.

בין השאר, מגורשים מהר הבית יהודים שנשענים על קיר בתואנה ש"התנדנדו", יהודים שעוצמים עיניהם, יהודים שבמהלך הדרכה מזכירים את המקדש ואת הכמיהה אליו, יהודים שלא מוצאים חן בעיניי אנשי הווקף הירדנים, כולל רבנים מוכרים ואף נכי צה"ל שמגורשים בבושת-פנים משטח הר הבית . יהודים אלה המגורשים נדרשים לאחר מכן להגיע על חשבון זמנם הפנוי ולחתום על מסמך נהלים שאינו מעוגן בחוק. אזכיר בהקשר זה גם את הרב קרויזר שלא הורשה להיכנס לפני כחודש בשל חוברות על הר הבית שכתב בעבר.

מפקדי השטח של הר הבית ובראשם מר טובול מונעים מיהודים לשתות מים (!) בשטח הר הבית ומסרבים להסביר מדוע. צועקים, דוחפים ומתנהגים בגסות. אנו בטוחים שתופעות אלה נחשבות מגונות מבחינתך. הרי אלו לא פני המשטרה החדשה עליהם דיברתם. בידינו תיעודים רבים להתנהלות זו מצדם.

נציע לכבוד השר לקיים בירור מעמיק בנושא אל מול כלל הגורמים הרלוונטיים וגם מולנו (נשמח להציג את הממצאים) ולעדכן אותנו בנושא, ומאוד מבקשים שכבוד השר לא יעביר את הפנייה אלא יתייחס אליה ישירות. 

בכבוד רב,

תום ניסני
סטודנטים למען הר הבית


העתק: מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה