יום שלישי, 3 במאי 2016

ביום חמישי - יום השואה הר הבית יהיה סגור ליהודים

נקי מיהודים || פתוח למוסלמים בלבד

נקודת המפגש בין הכותל המערבי לדרומי
המוסלמים טוענים שכאן קשר מוחמד את בהמתו
צילום: יונתן יעקבי - ויקיפדיה
ביום חמישי כ"ז בניסן - יום הזיכרון לשואה ולגבורה הר הבית יהיה סגור ליהודים,עקב חג מוסלמי  היהודים שתכננו לעלות ביום חמישי, יקדימו את עלייתם ליום רביעי  בניגוד לחגים יהודים, בהם נאלצים היהודים להסתפק בשעות ספורות בהר הבית ובכניסה בקבוצות קטנות  בחגים מוסלמיים ההר פתוח למוסלמים בלבד 

↓ למוסלמים בלבד

ביום חמישי כ"ז בניסן - יום הזיכרון לשואה ולגבורה הר הבית יהיה סגור ליהודים. ביום זה מציינים המוסלמים את יום עלייתו של מוחמד בחלומו השמימה, על גבי הבהמה הפלאית אל-בוראק. יהודים שרצו לציין את היום הטעון בהר הבית, יאלצו להקדים את עלייתם להר ליום רביעי.

במקורות המוסלמיים המוקדמים לא צויין המקום ממנו עלה כביכול מוחמד השמימה, דבר ששירת את המוסלמים למאבקים פוליטיים שונים. זיהוי המקום על ידי המוסלמים השתנה בין זרמים מוסלמיים שונים ובין התקופות השונות לפי צרכי הזמן והשעה (ר' בהרחבה בקישור: http://the--temple.blogspot.co.il/2014/11/blog-post_11.html).

מאורעות תרפ"ט נקראו על ידי הפורעים המוסלמים "מהפכת אל-בוראק" והם נפתחו בתואנה של חילול קיר אל-בוראק - הכותל המערבי על ידי יהודים. לטענת הפורעים המוסלמים מוחמד קשר את בהמתו בחור שמצאו בחלק החיצוני, הדרום מערבי של הר הבית (דרום הכותל המערבי). למסורת זו אין תימוכין קודמים, דבר המעיד על המצאתה לצרכים פוליטיים לאומניים.

ממשלת ישראל מגלה התחשבות נדיבה  במוסלמים, כך שבימי ציון מוסלמיים, אשר חלק מהמוסלמים לא שמעו עליהם כלל ואשר אינם קשורים כלל להר הבית, היא לא מאפשרת למי שאינו מוסלמי להכנס להר הבית. 

בניגוד להתחשבות במוסלמים, היהודים לא זוכים ליחס מיוחד בימי חגם. בימי חג יהודיים, אשר בהם תופס המקדש מקום מרכזי, לא ניתנת ליהודים כל הקלה בהר הבית והגישה למקום המקדש נעשית למעט יהודים בזמנים קצובים ומועטים בלבד.

תגובה 1:

  1. אברהם חי בלוך3 במאי 2016 בשעה 11:22

    זה פשוט מזעזע שאי אפשר לעלות להר הבית ביום הזיכרון לשואה ולגבורה.

    צר לי גם על הרבנים שנוקטים בעצדה שאסור לעלות להר הבית ותוך כדי מעצימים את קדושתו של הכותל.

    לפני 71 שנים נפרצו גדרות של מוות, אבל בדרך לגאולה הכותל המערבי הפך בידי אותם רבנים להיות גדר מסוכנת לא פחות.

    רבים לא יודעים כי בכותל אין קדושת מקדש וכי הורדוס בנה אותו. רבים יעלבו לשמע המונח המקצועי של הכותל. "טרסה". (קיר שנועד לתמוך בעפר.)

    ממשלת ישראל חייבת לנקוץ צעד ולתת ליהודים בהר הבית את מעט הזכויות שיש נכון לשנה זו גם ביום השואה.

    הר הבית ובית מקדש, זאת הדרך משואה לתקומה.

    השבמחק