יום שני, 18 ביולי 2016

הצבעת אונסק"ו על הר הבית נדחתה

ניסיון ההפיכה בטורקיה לטובת הר הבית || הדיון באונסק"ו נדחה

ועדת המורשת שהתכנסה באיסטנבול אמורה היתה לדון בהחלטה האנטישמית, לפיה הר הבית הנו אתר מוסלמי בלבד • עקב ניסיון ההפיכה בטורקיה, הדיון נדחה לעוד שלושה חודשים  ארגוני הר הבית והמקדש דורשים מראש ממשלת ישראל להוכיח במעשים את זיקת העם היהודי להר הבית



↓ לא משנה מה יאמרו הגויים, העיקר מה יעשו היהודים

אונסק"ו, ארגון התרבות והמורשת של האו"ם, דחה לחודש אוקטובר את הדיון וההצבעה בהחלטה שלפיה הר הבית הוא אתר מוסלמי בלבד. הדיון אמור היה להתקיים בוועדת המורשת של אונסק"ו, שהתכנסה באיסטנבול, אך גובת ארגוני המקדשקוצרה בשל ניסיון ההפיכה שם. 

בישיבת הנהלת הוועדה בראשות יושבת ראש טורקית שהתקיימה אתמול, הוכרע כי הנושא לא יעלה בשלב זה לסדר היום. בתחילת הישיבה דרש השגריר הלבנוני את הכללת נושא ירושלים בסדר היום, ואליו הצטרפו בתמיכה גם השגריר הפלשתיני ושגריר פרו. השגריר הפורטוגלי הוביל את עמדת ישראל, שלפיה יש לדחות את הדיון וההצבעה, וכמוהו גם שגרירי האיחוד האירופי פינלנד ופולין. ההחלטה נדחתה לכינוס הבא בעוד שלושה חודשים. 

כרמל שאמה־הכהן, שגריר ישראל לאונסק"ו, אמר: "נדיר שעמדתנו זוכה לרוב מול עמדת הפלשתינים ומדינות ערב. מדובר בתוצאה של שילוב עבודה קשה ומתואמת של כל הגורמים וכמובן גם מזל. מרגע שינוי הנסיבות המיוחד בעקבות ניסיון ההפיכה הכושל ביצענו הערכת מצב וזיהינו סיכוי אפשרי לשכנע ולהשיג רוב". 


תגובת ארגוני הר הבית והמקדש

בארגוני הר הבית והמקדש הגיבו בביטול להחלטות של אונסק"ו. ממטה ארגוני המקדש נמסרה הודעה לפיה לדיבורי ההבל של שונאי ישראל אין ערך מול מעשים אפשריים של מדינת ישראל. המטה מאמינים שמחדליו של בנימין נתניהו נותנים רוח גבית להחלטות אנטישמיות של הארגון העוין. 

במטה שואלים, כיצד יוכל נתניהו להסביר את קדושתו של הר הבית לעם היהודי בזמן שבהוראתו, אוסרת משטרת ישראל על יהודים להתפלל בהר הבית? אם הר הבית קדוש בעיניו לעם ישראל, כיצד יתכן שמר נתניהו עושה ככל יכולתו, כדי לנתק את עם ישראל מהר הבית?

במטה ארגוני הר הבית והמקדש קוראים לראש ממשלת ישראל להוכיח לעולם במעשים את קדושתו של הר הבית לעם ישראל ולאפשר גישה חופשית ליהודים להר הבית ותפילה יהודית ללא הגבלה במקום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה