יום רביעי, 3 באוגוסט 2016

ממחר: במקום הכותל הרפורמי - מוקד פעילי המקדש

הסבת הכותל הרפורמי בדרך אל ההר || המשטרה הפתיעה לטובה

צעדת המקדש תתקיים מחר באישור משטרתי • הכותל הרפורמי המוזנח יוסב למוקד פעילי המקדש • הרב אריאל מציין שמימלא כיום הרחבה הרפורמית לא משמשת איש • מארגני מצעד המקדש הופתעו לטובה מהמשטרה • בעבר מנעה המשטרה צעדה בתוואי זה • לפרטים מלאים על האירוע, לחץ כאן >>

'עזרת ישראל' - הרחבה שניתנה לרפורמים ונותרה עזובה ומוזנחת, תיהפך למוקד פעילי המקדש

↓ צעדת המקדש תצא מחר לדרך

מחר, יום חמישי תתקיים צעדת המקדש שמארגן נוער המקדש. הצעדה תצא בשעה שתיים אחה"צ מכיכר ציון לעבר הר הבית. בסיום הצעדה תתקיים עצרת תפילה ברחבת "עזרת ישראל" או - הכותל הרפורמי - כלשון העם.


מהכותל הרפורמי למוקד פעילי המקדש

הרב ישראל אריאל העומד בראש מכון המקדש, הנותן את חסותו לנוער המקדש אמר לכתבנו, שממילא הרפורמים לא משתמשים ברחבה שהוקצתה להם וכי אין מקום מתאים יותר לקיום כינוסי המקדש עד שנוכל לקיימם ברוב עם בהר הבית.

ברחבה זו ניתן לראות מצד אחד את אבני המקדש שהושלכו מהר הבית, על ידי הרומאים בעת החורבן ומצד שני את הכניסות להר הבית ששימשו את המוני עולי הרגלים. אין טעם שהמקום יעמוד בשממונו, הגיע הזמן להשתמש במקום זה כמוקד עשיה למען בית המקדש.

הרב אריאל מאמין שצעדה זו מכיכר ציון לעבר קטע הכותל שהוקצה לרפורמים, יתן מענה לחילול קדושת ירושלים שגרם מצעד התועבה שהתקיים לאחרונה בעיר. הצועדים יאמרו: לא לחילול הקודש, לא לרמיסת התורה, כן לקדושת ירושלים, כן להקמת המקדש!


אישור משטתי מפתיע

מארגני האירוע קיבלו בסיפוק רב את אישור בקשתם על ידי המשטרה, לצעוד מכיכר ציון לאורך תוואי הרכב הקלה לכיוון הר הבית. נזכיר שהמשטרה מנעה בעבר צעדה דומה של תנועת 'חוזרים להר' ואף ערכה מעצרים המוניים של משתתפי הארוע ביום העצמאות. המארגנים מקווים שמדובר בשינוי חיובי ביחס המשטרה לפעילי הר הבית.

לאחר האירוע יתקיים כנס היסוד של של נוער המקדש. בכנס אמורים לשאת דברים בין היתר הרב דוב ליאור והרב ישראל אריאל, אשר אמורים לעודד את בני הנוער בפעילותם להנחלת תודעת המקדש בדרך לבניינו. 

הכנס אמור להסתיים סמוך לתחילת סיבוב השערים המסורתי, כך שמשתתפי הכנס יוכלו להשתתף בסיבוב השערים.



תגובה 1:

  1. שלום לעוסקים במלאכת הקודש - עדכון חדשות הר הבית.
    עצתי היא לרשום בסוף כל חודש / שנה את מספרי העולים ובכך להגביר את המודעות.
    תודה רבה
    ברכנוכם מבית ה'.

    השבמחק