יום ראשון, 14 באוגוסט 2016

תשעה באב: חוזרים הבית ובגדול

400 יהודים עלו להר הבית || אלפים השתתפו באירועי מקדש נוספים

לראשונה מאז ההתנקשות ביהודה גליק לפני יותר משנה וחצי, אפשרה היום המשטרה לשתי קבוצות יהודים מקבילות לעלות להר הבית בו זמנית  400 יהודים עלו להר הבית


↓ תשעה באב בהר הבית - תקציר אירועים


שיא של כל הזמנים נרשם היום בנהירת היהודים המתגברת להר הבית. 400 יהודים עלו היום להר לרגל תשעה באב. עליה של 50% לעומת השנה שעברה. בשבוע האחרון כבר חלה הכפלה שמתקרבת ל 200% במספר היהודים בהר לעומת אשתקד. 

משעות הבוקר המוקדמות החלו המוני יהודים להתדפק על שערי ההר. המשטרה עדיין אינה מאפשרת ליהודים כניסה חופשית אל ההר ומחייבת את היהודים להתקבץ לקבוצות. אולם לראשונה מזה כמעט שנתיים, אפשרה היום שוב את כניסתם של קבוצות יהודים מקבילות בו זמנית.

עקב התפרעות מוסלמים, הר הבית נסגר הבוקר ארבעים דקות מוקדם יותר מהשעה היעודה. כחמישים יהודים סורבו היום עלייה להר הבית בבוקר ובצהרים. דרישת ארגוני המקדש להאריך בתמורה את שעות הפתיחה בצהרים, נתקלה בסירוב מצד המשטרה.

המשטרה עצרה היום למעלה מעשרה יהודים בחשד להתנהגות יהודית בהר הבית. חלקם קרעו קריעה התפללו, קראו קריאת שמע או השתתפו באמירת "עם ישראל חי" בציבור.

המוסלמים מדווחים על מספר עצורים מההתפרעויות שלהם היום בהר הבית. חלק מהמתפרעים טענו שנפצעו ממכות המשטרה, ואמבולנסים של הסהר האדום עלו על ההר לפנותם.



סגירה צורמת

בסביבות השעה 10:20 החלו מוסלמים בהתפרעות בהר הבית סמוך לשער הכותנה. המשטרה סגרה מיד את את הבית לכניסת יהודים, וכעבור 20 דקות סגרה את ההר גם בפני תיירים.

שתי קבוצות היהודים ששהו בהר באותה שעה טופלו באופן שונה. קבוצת היהודית שאך זה נכנסה , הוצאה על ידי המשטרה באופן מיידי משער הכניסה. שער הלל. (המוגרבים לשעבר). 

לקבוצה השניה, שכמעט סיימה להקיף את ההר משמאל, הורתה המשטרה לחזור על עקבותיה, ולהקיף את ההר שנית, והפעם מימין. 

כעבור 20 דקות הכניסה המשטרה חזרה להר את הקבוצה שהוצאה מהמקום. והוליכה אותם במסלול מערב צפון וחזור. אולם הר הבית נותר סגור לכניסת יהודים ותיירים. 

כשלושים יהודים שהמתינו לתורם, אולצו לשוב על עקבותיהם, ולנסות את מזלם בשעת הפתיחה בצהריים.

סה"כ עלו בבוקר 302 יהודים להר הבית, ובצהריים עלו עוד כמאה.

בשעת הפתיחה בצהריים, כבר המתינו בכניסה להר כשמונים יהודים. המשטרה הכניסה 35 בקבוצה הראשונה, והמשיכה להכניס קבוצות יהודים במקביל.


תגובות מעורבות במטה ארגוני המקדש

במטה ארגוני המקדש משבחים היום את המשטרה על חזרתה למדיניות הקבוצות המקבילות. החלטתה של המשטרה שלא להכניס קבוצה אחת בלבד הקלה מאוד על הממתינים הבוקר לתורם בהר הבית שלא ייאלצו להמתין שעות בצום בחום ובשמש הקופחת.

במקביל מבקרים קשות במטה את מעצרי היום ואת סגירת הר הבית המוקדמת בשלושת רבעי שעה. מדובר בקיצוץ קשה בכבשת הרש של פתיחת ההר ליהודים במשך 3 וחצי שעות בלבד ביום, ובתשעה באב זה חמור עוד יותר. במטה ארגוני המקדש דורשים שלפחות בימי חג ומועד הר הבית ייפתח ליהודים לאורך כל היום, ותתפשר תפילת יהודים במקום קדוש לעם היהודי.

על כל פנים, רואים במטה ארגוני המקדש את אירועי היום בסיפוק רב. המוני יהודים הגיעו להר הבית למרות עומס החום הקשה בירושלים ביום הצום. עוד אלפים השתתפו באירועים אחרים בעלי זיקה ברורה לבניין המקדש באופן מעשי, דבר המעיד על הכמיהה המעשית ההולכת וגוברת לבניין המקדש.

החל מהלילה, אלפים השתתפו באמירת קינות סמוך לשער הר הבית, בפרט שער הכותנה ושער הברזל. 

מאות השתתפו בצעדת נשים בירוק, בה הושמעה קריאה לבניינו של בית המקדש. 

יותר ממאה יהודים השתתפו בתפילת מנחה בראשות הרב חיים דרוקמן שליט"א והרב אליעזר ולדמן שליט"א בבית הכנסת הצבאי בהר הבית בבניין המחכמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה