יום ראשון, 18 בספטמבר 2016

גלעד שרון והר הבית

לחזק את הר הבית ואת ירושלים || לא כולל מחנות הפליטים

ב-28 בספטמבר 2000 עלינו להר הבית. העלייה להר באותו זמן, ביטאה את ההתנגדות לכוונתו של אהוד ברק למסור את המקום לפלשתינים. אריק התנגד לכך בכל ליבו וכך גם אני יחד עם רוב מכריע בישראל, כפי שהוכח בכל מערכות הבחירות מאז.


↓ מאת: ארנון סגל

עלינו דרך שער המוגרבים, אריק הוביל ומספר חברי כנסת מהליכוד הצטרפו לביקור. איש רשות העתיקות הסביר. מאות שוטרים אבטחו, ראיתי הרבה יותר שוטרים ממפגינים ערבים על ההר. איזו מין ריבונות יש לנו, אם כדי לערוך ביקור קצר ברחבה צריך כזה כוח אבטחה? המחזה כולו הרגיז אותי, השוטרים לא נהגו כמו ריבון הבוטח בעצמו אלא באיזה מין חשש. סמל בריטי רכוב על פרדה וחמוש באלה, שלט לבדו על מרחב שלם בארץ. ואילו אנחנו, שירושלים אינה איזו קולוניה מרוחקת כפי שהייתה עבור הבריטים, אלא בירתנו מזה 3,000 שנה, איננו מתנהגים כבעלי הבית. 

"מה אנחנו צריכים את כל הוותיקן הזה" אמר משה דיין לאחר מלחמת ששת הימים. עמדה זו ביטאה אטימות לרגשות היהודים. הוא וראש הממשלה לוי אשכול גילו קוצר ראות, ובמקום לקבוע איזשהו סידור הולם, השאירו אותנו תקועים עד היום עם הווקף, בסוג של סטטוס קוו בלתי נסבל שלא פשוט לשנותו. גם ממשלת רבין שגתה קשות, כשהעניקה לירדנים מעמד מיוחד בירושלים. למה מגיע לירדנים מעמד מיוחד בירושלים? בגלל שהם כבשו את מזרח העיר ב-1948, החריבו את הרובע היהודי על בתי הכנסת שבו, מנעו מיהודים לבקר אפילו בכותל, והחזיקו במקום 19 שנים עד ששת הימים?

כדי לשמור על הר הבית צריך לשמור על העיר העתיקה כולה לתמיד. מי שחושב שזה מה שימנע הסכם שלום איננו יודע היכן הוא חי. הסכם שלום שיביא לכאן יחסי שכנות בסגנון סקנדינבי לא יהיה בכל מקרה. אבל הסיבה שאנחנו חיים בארץ ולא באוגנדה או בכל מקום אחר היא ירושלים. עם כל הכבוד, לא ראשון לציון ואפילו לא גינות סחרוב, הם מושא תפילות היהודים בכל הדורות. 

פחות מקילומטר רבוע הוא גודלה של העיר העתיקה כולה. קניית בתים בכל רחביה היא מצווה גדולה, ומעשה ציוני ולאומי מהמעלה הראשונה. כשמעשה זה יתקדם, הדיבורים המופרכים על חלוקת העיר העתיקה ייזנחו גם ע"י המעט שעוד מאמין בהם. מה זה בשביל העם היהודי? מאמץ קטן, בנקל אפשר להשלים את המלאכה. אנשי עטרת כהנים ומתי דן בראשם, עוסקים במרץ במלאכת הקודש הזאת. יש לי הכבוד להיות שנים ארוכות בקשר הדוק עם אנשים טובים אלה ולנסות לסייע ככל יכולתי. בכך אני ממשיך את דרכם של הוריי שנכנסו בחנוכה 1987 לבית ברחוב הגיא, בית המשמש עד היום את עטרת כהנים, ופתחו בכך את האפשרות בפני יהודים ללכת בביטחון רב יותר משער שכם לכותל. 

כדי לשמור על העיר העתיקה, חובה להחזיק לתמיד בחגורה המקיפה אותה, ולהתיישב באזורים אלה: המושבה האמריקאית, הר הצופים, הר הזיתים, כפר התימנים, עיר דוד ואבו תור. כפי שישנן דרגות קדושה שונות, יש גם דרגות חשיבות שונות. לא הכול קדוש וחשוב באותה מידה. מי שטוען שהכול נמצא באותה דרגת חשיבות בעצם גורם לכך ששום דבר לא יהיה חשוב באמת. מי שמקדש את מחנה הפליטים שועפאט או את כפר עקב כמו את הכותל, אינו מוסיף דבר לקיני השנאה האלה אבל מוריד מחשיבות הכותל. צריך לאחוז בכל הכוח במה שחשוב, לקנות ולהתיישב, בראש ובראשונה בעיר העתיקה. אנחנו נעשה מה שאנחנו צריכים לעשות, והשאר יהיה טוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה