יום חמישי, 1 בספטמבר 2016

עצוב (?) סיכום מוסלמי של חודש אוגוסט בהר הבית

סיכום מוסלמי חודשי לנעשה בהר הבית || סיכום עגום מבחינתם

כמידי חודש לועזי, המוסלמים מסכמים את מספר היהודים בהר הבית במהלך החודש  1,898 יהודים, מתוכם 1,723 "מתנחלים"  מדובר בגידול משמעותי ביותר לעומת חודשים קודמים  המוסלמים מודאגים  כנראה שיש להם סיבה טובה  התמונות המצורפות הן צילום מסך מתוך הכתבה המוסלמית


↓ סיכום מוסלמי: עוד עליה בעליה

מידי חודש לועזי, עורכים המוסלמים סיכום חודשי של העולים היהודים להר הבית. בסיכום הם כוללים גם גורמי שלטון, כגון: אנשי רשות העתיקות, קורסים של שוטרים, "גורמי מודיעין" ועוד. הם לא כוללים את השוטרים הרבים ואת שוטרי משמר הגבול הנמצאים דרך קבע בהר הבית.

לפי הסיכום המוסלמי בחודש אוגוסט עלו להר הבית 1,898 יהודים, אשר מתוכם 1,723 הם יהודים בעלי חזות דתית, שעלו בקבוצות עם ליווי משטרתי במסגרת עליית היהודים השגרתית להר הבית. בין שאר העולים נמנו "סוכני מודיעין", חיילים ועובדי רשות העתיקות.

בתשעה באב נספרו 401 יהודים ובשלושת הימים האחרונים של השבוע שלפני תשעה באב נספרו 458 יהודים.

לדברי עורכי הסיכום, עליית יהודים רבים בימי האבל על חורבן בית המקדש, היא חלק מאסטרטגיה חדשה של הכיבוש, לייהד את הר הבית, תוך עידוד עליית המוני יהודים להר. במסגרת זו דורשים גורמים יהודיים שונים שוויון זכויות לבני הדתות השונות בהר הבית, דבר שעלול לפגוע במעמד המוסלמי של הר הבית ולהדאיג מאוד את המנהיגים הערבים.

נוסף על "החדירות של המתנחלים להר הבית", נרשמה עליה מדאיגה בנוכחות של צוותים מטעם רשות העתיקות לעומת חודשים קודמים. מטרת נוכחות צוותים אלו, היא לפגוע בעבודות המוסלמיות בהר הבית ובפרט בכיפת הסלע.

לסיום מציין הכותב את שעות פתיחת הר הבית ליהודים: ימי ראשון עד חמישי בין השעות 7:30 עד 11:00, ואחר הצהריים בין השעות 13:30 עד 14:30, דרך שער המוגרבים. הכותב מציין את הניסיונות של היהודים לבצע "טקסים דתיים" ואת קולות ההתנגדות שמשמיעים המוסלמים בהר הבית כנגד היהודים (מדובר בצעקות רפות ונקודתיות של אללה אכבר).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה