יום חמישי, 29 בספטמבר 2016

שערוריה! יהודים יורחקו בחג היהודי בגלל חג מוסלמי

טיהור אתני || לפי הגדרת בנימין נתניהו

בשיחות פרטיות עם קציני משטרה נאמר שיהודים לא יורשו עלות להר הבית בערב ראש השנה  משטרת ישראל נמנעת מלפרסם הודעה רשמית בעניין  יהודים שיגיעו מכל רחבי הארץ עלולים לעמוד בפני שער נעול ופתק לקוני המודיע על סגירת ההר ליהודים  ראש הממשלה מתעקש להעדיף חג מוסלמי על פני חג יהודי  יום שלם יהיו בהר הבית רק מוסלמים  ליהודים לא תתאפשר כניסה אפילו בשעות המוגבלות ממילא  כשמדובר באחרים נתניהו מגדיר את זה: "טיהור אתני"  תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה


↓ יום שלם למוסלמים בלבד, ליהודים אפילו לא דקה

משטרת הר הבית מפעילה מוקד מיוחד, אליו יכולים להתקשר מארגני קבוצות המעוניינים לתאם מראש עליה להר הבית בשעה מסוימת ללא המתנה. 

ליהודים שהתקשרו למוקד על מנת לתאם עליה להר הבית בערב ראש השנה נאמר שלא ניתן לתאם עליה ליום זה. לשאלת הפונים נמסר, שלא ברור האם הר הבית יהיה פתוח בערב ראש השנה ליהודים וכי הדבר תלוי בהחלטת הדרג המדיני. לשאלה מתי ניתן יהיה לבדוק באופן סופי את המצב, נאמר שרק במוצאי שבת ניתן יהיה לדעת האם הר הבית יפתח ליהודים או לא.

כידוע בערב ראש השנה נוהגים יהודים לעלות להר הבית, כדי להיזכר לפני ה' לפני יום הדין. ביום זה מגיעים מדי שנה יהודים מכל רחבי הארץ, כדי להתכונן ליום הדין.

להר הבית יש משמעות מיוחדת בקשר לראש השנה - משמעות הנוגעת לכלל האנושות. ראש השנה הוא יום בריאת האדם. לפי המסורת, בריאת העולם החלה באבן השתיה, הנמצאת כיום תחת כיפת הסלע, ובריאת האדם היתה ממקום המזבח הנמצא ממזרח לאבן השתיה.


עוולה על עוולה

כללים מפלים ליהודים

לפי החלטת ממשלת ישראל, יהודים מורשים לעלות להר הבית בימים ראשון עד חמישי בלבד, למשך 4.5 שעות ביום, בזמן שנוהג שעון קיץ ולמשך 3.5 שעות ביום, כשנוהג שעון חורף.

בניגוד לשאר בני אנוש, יהודים מורשים לעלות בקבוצות מאובטחות בלבד. מספר הקבוצות היהודיות המורשות לשהות בו זמנית בהר הבית מוגבל ומספר היהודים בכל קבוצה מוגבל אף הוא.

יהודים לא מורשים לשאת תפילה בהר הבית, אפילו בלחש. 
אסור ליהודי להשתחוות לפני המלך ה' במקום קודשו. 
שירה חרישית או זמזום מנגינה בלחש אסורים בתכלית. 
משך השהייה של יהודי בהר הבית מוגבל, כדי לאפשר ליהודים אחרים לעלות להר. 

עבירה על אחד מהכללים הדרקוניים הללו, עלולה להסתיים במעצר והרחקה ממושכת מהר הבית.

בחגי ישראל שעות פתיחת הר הבית ליהודים לא משתנות ועולי הרגל נאלצים להגיע בשעות הבוקר המוקדמות, כדי לשמור מקום בתור ולהספיק לעלות ולהראות בהר בית ה'. בימים אלו מתאפשרת כניסת מוסלמים חופשית להר הקדוש.

ניתן לציין שלאחרונה, מטעמי ביטחון, משטרת ישראל מגבילה כניסת מתפרעים מוסלמים להר הבית בחגי ישראל בשעות הפתיחה ליהודים, אך לא מדובר במדיניות מוצהרת, אלא בכורח ביטחוני.

תנאים משופרים למוסלמים

לעומת זאת בימים המוגדרים כחגי מוסלמים, הר הבית נסגר כליל לכל אדם שאינו מוסלמי. גם בשעות הבודדות בהן מורשים יהודים בד"כ לעלות להר, נסגר הר הבית ליהודים.

השנה אמור לחול ראש השנה המוסלמי ביום ראשון, כ"ט באלול - ערב ראש השנה. תאריך החג המוסלמי תלוי בהחלטת סמכות דתית שתלויה בראיית הלבנה, כך שהתאריך עדין אינו מוחלט באופן רשמי. 

ותיקי העולים להר הבית מספרים, שבעבר ראש השנה המוסלמי לא צויין בהר הבית וכי ביום זה כניסת יהודים להר הבית התנהלה כסדרה. בשנים האחרונות משתמשים המוסלמים בתאריכים שונים, כדי להדיר את רגלי היהודים מהר הבית, מעשה שהוגדר על ידי ראש הממשלה כטיהור אתני.

עוול כפול

משטרת ישראל מבינה את האבסורד שבסגירת הר הבית ליהודים ביום מיוחד כערב ראש השנה, אולם ידיה כבולות. מצד אחד תאריך החג המוסלמי לא פורסם רשמית והוא עלול לכאורה להדחות ליום שני - יום ראשון של ראש השנה. מצד שני  שני היא כפופה  להחלטת ראש הממשלה, שמקבל החלטות בקשר להר הבית רק בהסכמת עמיתו הירדני.

בינתיים נמנעת המשטרה מלהודיע באופן רשמי על סגירת הר הבית ליהודים ביום ראשון - דבר שעשוי מצד אחד לעורר תקוה - אולי בכל זאת יתעלה נתניהו על עצמו ויתחשב גם בבני העם היהודי, אך מצד שני עשוי לגרום לעוול נורא ליהודים שיגיעו במיוחד מרחבי הארץ להר הבית וימצאו את שעריו נעולים בפניהם, רק כי הם יהודים!

יו"ר המטה המשותף לתנועות המקדש פנה במכתב רשמי למפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, אך טרם נענה (למכתב המלא לחץ כאן >>). 

משיחות אישיות של עולי הר הבית עם קצינים בכירים, עולה שאין בכוונת המשטרה לפתוח את הר הבית בערב ראש השנה ליהודים. לא ברור למה יהודים מגורשים מה הבית ביום חגם ולא ברור מדוע המשטרה נמנעת מלפרסם את הדבר באופן רשמי.

תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה!

↓ הודעת המטה המשותף לתנועות המקדש



להלן הודעת המטה המשותף לתנועות המקדש בעקבות האמור לעיל:

מטה תנועות הר הבית והמקדש מגנה בחריפות את ההחלטה לסגור את הר הבית ליהודים ביום א' הקרוב, ערב ראש השנה, וזאת בשל העובדה שראש השנה המוסלמי חל באותה עת. 

לא ייתכן שמדינת ישראל תדחה את זכויותיה של דת אחת מפני דת אחרת שנחשבת משום מה 'שווה יותר'. 

זאת, מיותר להזכיר, בנוסף לאפלייה השערורייתית של יהודים בהר הבית המתקיימת גם כך בכל ימות השנה. אנו תובעים את זכויות הדת היהודית בהר, חופש פולחן ומתן אפשרות ליהודים לקיים את חובותיהם ההלכתיות במקום הקדוש בעולם. 

בפרט אנו מוחים על העובדה שמשטרת ירושלים לא טרחה כלל ליידע את הציבור על הסגירה המתוכננת, ובצעד שאי אפשר להגדיר אלא כאטימות, השלימה עם מצב שיהודים שיגיעו מקצות הארץ יגלו את דבר הסגירה רק כשייתקלו בשער נעול.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה