יום שישי, 21 באוקטובר 2016

מרגש! ארבעה דורות יחד בהר הבית בחג הסוכות

עליה משפחתית מרגשת || מסורת של 4 דורות

התחילה לעלות להר הבית בתשכ"ז  כיום עולה להר עם הבנים, הנכדים והנינים  עליה משפחתית מרגשת להר הבית בחג הסוכות  ברכת הרב ישראל אריאל לסבתא ולמשפחה  שושנה לרנר - דור 6 בארץ ישראל  הנינים - דור 9 בארץ ישראל, דור 4 בהר הבית


↓ ממשיכים במסורת המשפחתית בהר הבית

סבתא שושנה לרנר, דור שישי בארץ, נולדה בירושלים שתחת שלטון המנדט האנגלי להורים ילידי ירושלים והתאלמנה לפני כמעט 25 שנים.

היא גדלה בירושלים על הסיפורים של אביה על עליית משפחתו ארצה ועל החיים הקשים ומסירות הנפש כדי לחיות חיי תורה בירושלים. 

היא גדלה על סיפורי אמה על החיים בין החומות תחת שלטון התורכים והאנגלים, על עליית הסבתא מטבריה לירושלים ועל עליית הסבתא של סבתה ארצה.

היא חיה את הכיבוש האנגלי האכזרי בארץ ישראל, את המצור על ירושלים במלחמת השחרור ואת שחרור ירושלים בידי עמה במלחמת ששת הימים. מאז שחרור הר הבית היא מקפידה לפקוד מעת לעת את ההר הקדוש.

בניה ממשיכים במסורת המשפחתית ונמנים על העולים הקבועים להר הבית, כך גם בניהם ונכדיהם.


עליה לרגל משפחתית

בחול המועד סוכות התארגנו כמה מצאצאיה לעליה משפחתית להר הבית עם סבתא שושנה בראש, כמובן.

לא כולם יכלו להגיע מרחבי הארץ לעליה. חלקם הספיקו לעלות לרגל כבר בתחילת החג וחלקם דחו את העליה לסופו, אבל כולם הבטיחו שלעליה הבאה גם הם יצטרפו.

סבתא שושנה היתה נרגשת מאוד מהעליה המשפחתית והיתה הראשונה שהגיעה לשערי הר הבית עוד לפני שעת פתיחתו ליהודים. העליה היתה שקטה במיוחד ומלבד בני המשפחה הצטרפו לקבוצה עוד עולי רגלים שהגיעו מכל הארץ להר הבית.

הנכדים והנינים שמעו על עבודת הכהנים בחג הסוכות, על העליה לרגל, על זיהוי מקום המקדש, על הקרבנות שעל כל משפחה להביא ברגל, על מקום הקרבת עולת הראיה (בצפון כמובן) ועל מקום הקרבת השלמים (בכל העזרה). 

נערך דיון קצר על דרך התארגנות המשפחה בסוכה המשפחתית שתוקם בירושלים ועל עריכת הסעודות עם זבחי השלמים שיאכלו בטהרה בסעודה המשפחתית החגיגית.


ברכת רב - הרב ישראל אריאל שליט"א

הרב ישראל אריאל שמע על העליה המשפחתית וביקש לפגוש את המשפחה ולברכם. הרב בירך את הסבתא בבריאות ואריכות ימים וציין שזכות אלפי היהודים שעולים היום להר הבית שמורה לראשונים שהיו בתחילה בודדים ונחשבו להזויים.

הרב ברך את בני המשפחה שיזכו להיות בקרוב בין בוני המקדש ואיחל להם ולעצמו שכשם שזכו לעלות לרגל בעת חורבן המקדש, כך יזכו לעלות לרגל בבניינו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה