יום חמישי, 1 בדצמבר 2016

נתונים מעניינים על המתמודדים לוועד המטה

פילוח המתמודדים לוועד פעילי המקדש || מפקד שוחרי המקדש

1177 איש התפקדו עד כה במפקד שוחרי המקדש • 1154 מתוכם התפקדו עד המועד, בו היו זכאים לזכות בחירה • 76 איש מבקשים להבחר לוועד המטה המשותף ולקחת חלק פעיל בניהולו ובפעילות למען הר הבית • 530 מצביעים, שהם 46% הצביעו עד כה • בשעה עשר בלילה תגמר ההצבעה וסמוך לשעה זו יפורסמו תוצאות הבחירות • אספנו כמה פרטים על המתמודדים • בעזרת נתונים אלו ננסה לאפיין במעט את המתמודדים ודרכם את שוחרי המקדש


↓ קצת סטטיסטיקה

אספנו כמה נתונים מעניינים שפרסמו המתמודדים על עצמם. לא נוכל לפרסם נתונים סטטיסטיים על כלל המתפקדים, שכן הבטחנו לשמור על סודיות מוחלטת של הנתונים, אך נתוני המתמודדים פורסמו לציבור על ידי המתמודדים עצמם.

מסתבר שיש קווי דמיון בין שוחרי המקדש - הרצון לגאול את הר הבית בדרך לבנין המקדש, אולם מדובר באוכלוסיה גדולה ומגוונת מכל הבחינות. מעט הנתונים שאספנו יוכיחו זאת.


טווח גילאים

גילו של המתמודד הצעיר ביותר הוא: 18.
גילו של המתמודד המבוגר ביותר הוא: 77.
ממוצע גילם של המתמודדים ששיתפו בנתון זה הוא: 41

ניתן בהחלט לקבוע שלא מדובר במושב זקנים וגם לא בתנועת נוער. מדובר בחתך גילאים מרשים ומשקף.


מגורים

נתון זה מוכיח עד כמה שוחרי המקדש פרוסים היטב בכל הארץ. ריבוי המתמודדים מירושלים הוא טבעי ומובן בהחלט משתי סיבות, 
האחת היא הנגישות של הירושלמים להר הבית והיכולת המשופרת שלהם לפעול למענו, 
השנייה - טבעי הדבר שליבו של אדם עם משיכה אל הקודש ימשכנו לעיר הקודש והמקדש ושעצם המגורים בקרבת חורבות המקדש יעוררו את האדם לפעולה למען בניינו.

מבניין להיווכח שיהודים מחיפה, ניר גלים, ירוחם, נתניה ואלון מורה למשל מוכנים להתגבר על המרחק ולהצטרף לוועד שמקום פעילותו הטבעי הוא ירושלים.


פילוח לפי ישובים

22 מבין 76 המתמודדים גרים בירושלים.

מהישובים הבאים נגשו שניים מכל ישוב להתמודדות: אלון מורה,אפרת, אשדוד, בית שמש, בת ים, חיפה, טבריה, מעלה אדומים, קרית ארבע, ראשון לציון, רבבה, רעננה, תל אביב.

הישובים הבאים הסתפקו במתמודד אחד מכל ישוב: אלקנה, אשקלון, בית אל, בית שאן, בת עין, גבעת שמואל, הוד השרון, טלמון, יקיר, ירוחם, כוכב השחר, כפר יונה, לוד, מודיעין, מעלה חפר, מצפה יריחו, נגוהות, נווה דניאל, נוף איילון, ניר גלים, נתניה, עפרה, קיבוץ מגל, רחובות, רמת גן, שבות רחל.


הקשר בין פעילות למען הר הבית לבין תדירות העליות להר

מוסכם ומקובל על כל עוסקים בעניין, שהפעילות למען הר הבית מושתתת על העליה הפיסית ההרה. אמנם אין הקבלה מלאה בין העולים להר הבית לבין הפעילים למענו, אך יש השקה ברורה וראשי פעילי המקדש פוקדים לעתים תכופות את הר הבית בטהרה.

לא כל העולים המתמידים להר הבית נמנים על הפעילים בתחומים נוספים למען ההר.

במפקד זה ובהתמודדות על חברות בוועד של המטה התברר שאין התאמה מחייבת בין הרצון של אדם לתרום למען גאולת ההר לבין תכיפות עליותיו ההרה.

33 מבין המתמודדים הצהירו: "אני עולה לעיתים תכופות"
21 מתוכם הצהירו: "אני עולה מספר פעמים בשנה"
2 הצהירו: "אני עולה פעם בשנה"
10 הצהירו: "עליתי פעם אחת"
ועשרה הצהירו: "טרם עליתי, אבל בכוונתי לעלות בעתיד"

כלומר, 16% מבין המועמדים לא עלו עדין להר הבית ו-16% נוספים עלו רק פעם אחת בחייהם. אין ספק שהדבר מעיד על מגמה הולכת וגוברת של התקרבות להר הבית ורצון לעשות למענו גם מקרב יהודים שטרם זכו לעלות ההר. 

מגמה זו תואמת את המגמה שזוהתה זה זמן רב בקרב פעילי המקדש של התקרבות של יהודים מחוגים שונים להר הבית ושל גידול משמעותי במספר העולים והפעילים.

במטה המשותף מאמינים שייבחר וועד נמרץ ומנוסה, אשר יקדם את הפעילות למען הר הבית ויזכה עוד בכהונתו הנוכחים לראות בתחילת עבודות הבניין של בית המקדש בהר הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה