יום רביעי, 28 בדצמבר 2016

נר שלישי: צעדת חוזרים להר ועליות להר בגשם שוטף

צעדה להר הבית: "להסיר את הצלם מההיכל" || יהודים בהר הבית



יום שלישי בשבוע, נר שלישי של חנוכה  גשמי ברכה וברד ירדו בירושלים  רוחות עזות נשבו והצליחו לרוקן את הרחובות מאדם  עולי הר הבית עלו להר למרות הכל  פעילי חוזרים להר יצאו לרחובה של עיר בדרישה לטהר את ההיכל  פעילים נוספים צעדו עם המנורה מהר ציון לכיוון הר הבית  התקשורת החרדית הכתובה והאינטרנטית מנסה להתמודד עם עליית החרדים המתגברת להר הבית - חלקה באהדה וחלקה בהסתייגות מבוהלת  ביום רביעי, נר רביעי של חנוכה אמורים לעלות יהודים רבים להר הבית, חלקם בקבוצות מאורגנות

↓ חוזרים להר הבית


תנועת 'חוזרים להר', קיימה הערב צעדה לכיוון הר הבית בדרישה לשלטון יהודי בהר הבית, הריסת המסגדים הקיימים בהר, ובניין הבית השלישי.

כ-30 פעילי התנועה צעדו מכיכר ציון לכיוון הר הבית תוך כדי גשם שוטף. הפעילים קראו לממשלת ישראל "להסיר את הצלם מההיכל", "לשחרר את ההר" וכן קראו "הר הבית לידנו".

המשטרה חסמה את הפעילים בשער יפו, והפעילים המשיכו דרך שער ציון אל עבר הכותל המערבי. שם, הדליקו נרות, בתקווה להדליק אותם בשנה הבאה על ההר עצמו.

זו כבר השנה השלישית שתנועת חוזרים להר מקיימת את הצעדה המסורתית בקריאה להסרת המסגדים ובניין המקדש, בשנה שעברה המשטרה הפעילה אלימות קשה, ואף עצרה כעשרה פעילים מהתנועה.

רפאל מוריס, יו"ר התנועה מסר: "אין זמן מתאים יותר לצעדה כזו, יותר מאשר בחנוכה. מדינת ישראל שהוקמה לפני כשישים ושבע שנים, טרם השכילה להבין את אשר הבינו המכבים: יש לטהר את הר הבית, ולהסיר את הצלם מההיכל.

"ממשלת ישראל מיישמת בפועל את החלטת האו"ם, ואונסק"ו לפיה אין כל קשר בין העם היהודי לירושלים והר הבית. קראנו הערב לממשלת ישראל: די לשליטת האויב בהר הבית. הסירו את הצלם מההיכל, וחדשו את הריבונות היהודית בהר הבית".

↓ עולים להר הבית



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה