יום שלישי, 24 בינואר 2017

הוועדה לעידוד העליה להר הבית מגייסת פעילים

נרתמים לחיזוק הנוכחות היהודית בהר || 14 וועדות הוקמו במטה

הוועדה החדשה לעידוד העליות להר הבית כהלכה פונה לציבור להתגייס לפעילות בוועדה ברעיונות, הצעות ונתונים • כל אדם שרואה עצמו מתאים, מוזמן להצטרף לפעילות הצוות


↓ מתגייסים לחיזוק הנוכחות היהודית בהר הבית

בישיבתה האחרונה החליטה הנהלת המטה המשותף לתנועות הר הבית והמקדש על הקמת 14 וועדות שיעסקו בקידום תודעת הר הבית והמקדש ובעידוד העליות להר הבית. 

בכל וועדה משתתף לפחות נציג אחד מחברי ההנהלה, והוא אחראי לשתף בפעילות הוועדה חברים נוספים. כיו"ר ו/או רכז הוועדה יכהן אחד החברים או נציג הוועד לפי העניין.


הוועדה לעידוד עליות בטהרה להר הבית פונה לציבור

רכז הוועדה לעידוד העליות להר הבית כהלכה פרס את המשמעויות הגדלת מספר העולים להר הבית. לדבריו, השנים האחרונות הוכיחו שלנוכחות יהודית משמעותית בהר הבית יש משמעויות חשובות מבחינות רבות:
  • השפעה בשטח - נוכחות יהודית משפיעה באופן ישיר בשטח, והיא בעלת ההשפעה הגדולה ביותר על קביעת המציאות בהר הבית.
  • הקשר היהודי להר הבית - יהודים שעולים בטהרה להר הבית מחזקים את הקשר היהודי למקום.
  • תודעה ציבורית - עצם העליה מגבירה את תודעת הר הבית של העולים, של סביבתם, של רבנים, ושל הציבור הרחב.
  • תודעה שלטונית - ריבוי העולים להר הביא את ההתעניינות הגוברת של בעלי תפקידים ואנשי השררה,  חברי כנסת ושרים בנעשה בהר הבית. הם פעלו ופועלים למען הר הבית בזכות העולים.
  • רחמי שמים - הדרישה הגוברת לבית ה' והתפילות במקום המקדש, מלמדות זכות על עם ישראל, ומחזירות את הקשר עם שוכן המקום לחזור לביתו ולגאול את עמו.

משימות הוועדה לעידוד עליות בטהרה להר הבית הן בין היתר להגדיל את מספר העולים בטהרה להר הבית, גם בימי שגרה וגם בימי חג ומועד, באמצעות מיזמים ורעיונות שונים, ולפעול ליישומם תוך רתימת הוועד וכל פעילי המקדש.

בשלב ראשון תפעל הוועדה בשלושה מסלולים עיקריים:
  1. מעלין בקודש - עידוד יהודים שכבר עלו להר הבית לעלות שוב, לקבוע תדירות קבועה.
  2. חבר מביא חבר - למצוא דרכים לעודד כל עולה ליטול על עצמו להעלות עוד יהודים מבני המשפחה, חברים וכו', באמצעות קביעת יעד מינימום לכל פרק זמן.
  3. חדשים בקודש - איתור דרכים לפנייה ליהודים שטרם עלו להר הבית באמצעים ישירים ועקיפים.
  4. קבוצות - פנייה לקבוצות בכל הגילאים - מוסדות חינוך, קבוצות מאורגנות, בתי אבות, שמחות משפחתיות (בר/ בת מצווה, ימי הולדת וכו').

פנייה לציבור

נוכח האחריות הרבה שהוטלה על הוועדה, והידיעה כי יש לה תפקיד מגוון ורחב אפשרויות, הוועדה פונה לציבור ומבקשת את עזרתכם בשני מישורים עיקריים: 
הצעות - להעביר לוועדה הצעות, רעיונות לפעולה, כיווני פעולה חדשים, פרטים של גורמים שיכולים לסייע וכל רעיון או נתון נוסף שעשוי לתרום לקידום המטרה. 
התגייסות - כל המעוניין להירתם למשימה ולהשתתף בפעילות הוועדה, מתבקש לפנות עם פרטיו ופרטי ההתקשרות אליו ובע"ה נחזור אליו בהקדם.
את הפניות ניתן לשלוח באמצעות דוא"ל לכתובת: olimlahar@gmail.com.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה