יום רביעי, 25 בינואר 2017

ארגון חוננו: שוטרים אסרו על חתן לעלות להר הבית

"המשטרה מצפצפת על בג"ץ" || חוננו

למרות קביעת בג"ץ שנוהל ההרחקה מהר הבית לא חוקי, מנעה המשטרה הבוקר מחתן וחבריו את העלייה להר  עו"ד יאדו מחוננו הוציא מכתב דחוף למפקד מרחב דוד: "המשטרה מצפצפת על שופטי בג"ץ"  המסר הובן  לאחר המתנה של שעה ועשרים חתן עלה להר הבית


↓ הודעת ארגון חוננו

למרות קביעה מפורשת בפסק דין של שופטי בג"ץ שניתן לאחרונה ובו נקבע כי דרישת המשטרה לחתימה על "כתב התחייבות" כתנאי לעלות להר הבית מנוגדת לנוהל המשטרתי ומתבצעת בניגוד לדין, מנעה הבוקר המשטרה מחתן וכמה מחבריו לעלות להר הבית.

החתן הגיע עם כמה חברים לעלות להר לקראת חתונתו הערב. אולם בכניסה להר הודיע להם אחד השוטרים כי הם מנועים מלעלות להר, וכי עליהם לתאם שיחה עם מפקד יחידת המקומות הקדושים, ושם יוסבר להם מדוע נאסר עליהם לעלות להר.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, אשר ייצג לאחרונה את עולי הר הבית בבג"ץ בו נקבע כי הליך זה אינו חוקי, שלח מכתב בהול למפקד מרחב דוד בו כתב כי פרקטיקה זו מנוגדת גם לנוהל החדש שגיבשה המשטרה עצמה ואותו הציגה לבג"ץ, אשר קובע כי גם במקרי קיצון, הרחקה לא תינתן אלא לאחר שימוע, מה שלא קרה במקרה זה.

"שלילת זכותם לעליה להר הבית תהווה שימוש שלא כדין בכח המשרה וביודעין, לאחר שהדברים נבחנו בבג"ץ ובג"ץ אמר את דברו נחרצות", כתב עו"ד יאדו למפקד המרחב.

יש לציין כי לאחרונה נקבע בפסק דין של בית משפט השלום בירושלים כי פעיל הר הבית יקבל פיצוי כספי משום שהגיע להר הבית ורק שם גילה כי הוא מנוע מלעלות להר. בית המשפט קבע כי על המשטרה להודיע מראש על החלטה לאסור על אדם לעלות להר, דבר שגם במקרה זה לא בוצע.

עו"ד מנשה יאדו: "במשך שנתיים שלמות צפצפה המשטרה על הנוהל והחוק ופעלה בניגוד לדין. למרות שבג"ץ קיבל את עמדתינו וקבע שהמדינה פעלה בניגוד לדין וחייב את המדינה בהוצאות העתירה, אנו רואים הבוקר כי המשטרה ממשיכה לפעול בניגוד לחוק והפעם מצפצפת לא רק על עולי הר הבית אלא גם על שופטי בג"ץ".



בעקבות התערבות ארגון חוננו: החתן וחבריו הורשו לעלות להר הבית

לאחר כשעה ו-20 דקות בה המתינו מחוץ להר הבית, ובעקבות המכתב הדחוף שהוציא עו"ד יאדו מארגון חוננו למרחב דוד, הכניסה המשטרה לפני זמן קצר את החתן ושלושת חבריו לשיחה בהליך מהיר בנקודת הכותל, עם מפקד הר הבית. 

במהלך השיחה חזר הקצין על האזהרות שנאמרות לעולים להר לבל יעזו להתפלל בהר הבית ולבצע אקט דתי כלשהוא. לאחר השיחה הורשו כעת הארבעה לעלות להר.

עו"ד מנשה יאדו מחוננו מסר בתגובה: "אני שמח שהתערבותנו אפשרה לחתן לעלות ביום שמחתו להר הבית יחד עם חבריו. עם זאת, מצער שבשביל לאפשר את הזכויות הבסיסיות של האזרחים, אנו נאלצים להזכיר למשטרה, האמונה על החוק, את החוקים והנהלים שלה עצמה, ואת פסיקת בג"ץ בנושא. אני מקווה כי השימוש בפרקטיקה פסולה זו מצד המשטרה יפסק לאלתר".

פתק שניתן לחתן שביקש לעלות להר הבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה