יום רביעי, 29 במרץ 2017

צפו: עשרות חרדים עלו בגאון להר הבית

חרדים לכבוד שמים || בני עליה

עשרות חרדים עלו להר הבית בראשות הרה"ג יצחק ברנד שליט"א, מגדולי תלמידי פונוביז', מח"ס "בריתי יצחק" ומרבני קהילת "בני עליה" • בניגוד לעבר, רוב החרדים עולים להר הבית בגאון ומקבלים תגובות חיוביות מסביבתם


↓ חרדים רק לדבר ה'

לרגל ראש חודש ניסן עלו להר הבית מאות יהודים מתחילת השבוע. ביניהם גם קבוצת "בני עליה" שעלו בראשותם של הגר"י ברנד שליט"א והגר"א וובר שליט"א.

לצד דברי תורה שנשא הגר"י ברנד במקום הקדוש, הוא קרא לצעירים מבין העולים ללמוד ולהתגדל בהלכות התלויות במקדש, בדיני בית הבחירה, מזבח וקרבנות.


הגר"י וובר שליט"א מרבני בית הכנסת החורבה בעיר העתיקה, התייחס לגזירות השלטון המונעות מאיתנו כיום את קיומם של המצוות התלויות במקדש ועבודת הקרבנות. הרב וובר הזכיר את מעשה חז"ל מיום כ"ח אדר, כאשר מול הגזירות שהטילו עליהם השלטונות בימיהם, יצאו והפגינו בקריאה "אי שמים". ללמד שהגזירות מן השמים הם, ולביטולם צריך להתפלל ולהתחנן השמימה. בסוף דבריו איחל שנזכה במהרה לשוב ולחדש את העבודה בדביר בית מקדשנו.

בארגון "בני עליה" מדווחים כי שורות החרדים העולים להר הבית הולכים ומתרחבים. בני ישיבה רבים מכל החוגים החרדים שמתעוררים להשיב שכינה לציון, מבינים כיום כי העליה להר הבית הוא הצעד הכי מקדם באופן טבעי את חידוש עבודות הקרבנות וקיום מצוות קרבן הפסח, שמצוותם חובה אפילו בלא בית מקדש בנוי, כמבואר בש"ס ובפוסקים.


עולים בגאון

בעבר ביקשו מרבית העולים החרדים להר הבית לא להצטלם בפנים גלויות בהר הבית, מחשש לתגובות נזעמות של התקשורת החרדית ושל חלק מהמוסדות.

בשנה האחרונה גברה מאוד התודעה בציבור החרדי לחשיבות העליה להר הבית ולגדרים ההלכתיים שיש להקפיד עליהם לקראת ובעת העליה להר הקדוש. מדובר בהטהרות מראש, בשמירה על דיני מורא מקדש כל זמן הנוכחות בחצרות בית ה' ובגבולות החיל (הסורג שמקיף את העזרות), שאליו אסור להכנס לטמאי מת.


חלק מהפוסקים החרדים מכירים היטב את הסוגיה ודעתם נוטה שלא להתנגד לעליה בטהרה להר הבית. גם אלו המתנגדים לכך, מכירים בטוהר ליבם של העולים ובכובד טענותיהם.

אמנם, עדין יש הרבה חרדים שמבקשים להצניע את עלייתם להר הבית ולבקשתם תמונותיהם נגנזות או שפניהם מטושטשות. אולם מרבית החרדים העולים להר, מפרסמים זאת בעצמם ואף עושים נפשות למען עלייה בטהרה להר הבית ולמען פעילות לבניין המקדש בימינו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה