יום חמישי, 2 במרץ 2017

בית המשפט: הר הבית קדוש ליהודים. ירדן מגנה

בית המשפט הזכיר את קדושת הר הבית ליהודים  || הערבים זועמים

סוכנות הידיעות הירדנית הרשמית פטרה ציטטה היום את הודעת הגינוי לישראל נוכח מה שהם מגדירים "הכרה ישראלית בקדושת הר הבית ליהודים".


↓ מטה הר הבית והמקדש: מתי גם ממשלת ישראל תכיר בקדושת הר הבית?

ההודעה פורסמה בעקבות פסק דין של בית המשפט בפרשת תקיפתה של חברת הכנסת שולי מועלם בהר הבית בידי שכירת מוראביטת שמנעה ממנה את התנועה החופשית בהר.

בית המשפט הרשיע את המוסלמית האלימה גם במניעת גישה למקום קדוש, עקב קדושתו של הר הבית ליהודים.

השופט אילן סלע דחה את טענות ההגנה כאילו הר הבית אינו מופיע ברשימת המקומות הקדושים ליהודים ולכן אין חוק המקומות הקדושים חל עליו. 

"אין ספק בהתאם להלכה היהודית כי רחבת כיפת הסלע כלול בתחומי הר הבית ההלכתיים ואדמת קודש הוא. לא רק שהר הבית הוא מקום קדוש, אלא שהוא המקום הקדוש. מקור כל הקדושות כולן". נכתב בהכרעת הדין.

"כל הקדושות כולן נובעות מקדושתו של הר הבית והמקדש שעמד עליו כך למשל בתי הכנסת הם מקומות קדושים בשל היותן "מקדש מעט" וכפי שכבר ציין בית המשפט העליון... הווה אומר כי בתי הכנסת יש בהן רק מעט מן הקדושה הרבתית המצויה במקום המקדש בהר הבית. ומטעם זה בתי הכנסת של ישראל - בכל מקום - מכוונים לבית המקדש הבנוי על הר המוריה. הוסיף בית המשפט.

במטה ארגוני המקדש מברכים על הפסיקה. ומציינים כי בית המשפט מתייחס להר הבית כמקום קדוש ליהודים באופן די עקבי. אולם דווקא משרד הדתות מתעלם באופן שיטתי מהר הבית.

הירדנים לעומת זאת תוקפים את החלטת בית המשפט בטענה שהר הבית קדוש למוסלמים ולנוצרים בלבד. הודעת ירדן מסתמכת גם על החלטת אונסק"ו מהתקופה האחרונה.

במטה ארגוני המקדש קוראים לממשלת ישראל שלא להתעלם עוד מפסקי דין חלוטים של בית המשפט העליון ובתי משפט אחרים, המכירים כולם בזכויות היהודים על מקום המקדש. יש להפסיק מיידית את הכפייה האנטי יהודית על יהודים בהר הבית, באיסורי התפילות וההשתחוויות, אומרים במטה.


תגובה 1:

  1. הם נכנסו לתוך העזר. הרי אסור מבחינה הלכתית כל עוד אין אפר פרה אדומה

    השבמחק