יום חמישי, 9 במרץ 2017

הרב דוב ליאור עלה בראש תלמידיו להר הבית

לָבוֹא אֶל הַמֶּלֶךְ לְהִתְחַנֶּן לוֹ || תענית אסתר בהר הבית

כמאה יהודים עלו בתענית אסתר להר הבית • מו"ר הרב דוב ליאור שליט"א עלה להר יחד עם כארבעים תלמידים • המשטרה דאגה לכבד את הרב בכניסה להר הבית ובתוך ההר • ראש כולל אור שלמה ואברכיו המשיכו את דרך הרב רענן, נכד הראי"ה קוק בעליה בטהרה להר הבית


↓ עולים להר הבית

כמאה יהודים עלו היום - תענית אסתר להר הבית, הבולט מבין העולים - הרב דוב ליאור שליט"א. חלק גדול מהעולים הגיעו מקרית ארבע חברון, כדי להכריז שהאיר פני המזרח עד שבחברון וכי הגיע הזמן להקריב תמיד של שחר.

מו"ר הרב דוב ליאור שליט"א עלה בראש כארבעים תלמידים מישיבת ניר בקרית ארבע. תלמידי הישיבה עלו להר הבית עם ראש הישיבה, הרב נועם ולדמן שליט"א והר"מ הרב אברהם יצחק שוורץ שליט"א.


המשטרה איפשרה לכל הקבוצה מקרית ארבע ולמצטרפים לעלות יחד עם הרב להר הבית, המשטרה דאגה לאבטחה מיוחדת לכבוד הרב. 

בשעה שבחורי הישיבה עברו את הבידוק השגרתי, הוזמן הרב על ידי השוטרים להכנס מפתח מיוחד ולהמתין על כסא מיוחד שהוכן לכבודו בצל, עד שכל העולים יתקבצו יחד.

הרב הדריך את העולים בהר הבית ודרש בפניהם על קדושת הר הבית, הלכות מורא מקדש, דיני טומאה וטהרה, הלכות בניין הבית ועוד. הרב תועד במשך כל העליה ובקרוב נפרסם תיעוד מלא של העליה.


אברכי כולל אור שלמה בחברון, ע"ש הרב שלמה רענן הי"ד עלו להר הבית בראשות ראש הכולל, הרב ישראל שליסל שליט"א. 

בעליות להר הבית ממשיך ראש הכולל הרב ישראל שליסל שליט"א והאברכים את דרך חמיו הרב שלמה רענן הי"ד, נכד הראי"ה קוק זצ"ל, אשר נהג לעלות בטהרה להר הבית.

בסך הכל עלו להר הבית במשך התענית כמאה יהודים.

תגובה 1: