יום שלישי, 14 במרץ 2017

הממשלה תקים קרן ממשלתית למורשת הר הבית

הסברת הזיקה היהודית להר הבית || תשובה להחלטת אונסק"ו

בתגובה להחלטת אונסק"ו ש"ביטלה" את הקשר של העם היהודי לאתר הקדוש • השרים מירי רגב וזאב אלקין יביאו בקרוב לאישור הממשלה הצעה להקמת "קרן למורשת הר הבית" בעלות של שני מיליון שקל בשנה • נתניהו תומך


↓ הנחלה ממשלתית של תודעת הר הבית לציבור

ידיעות אחרונות פירסם ששרת התרבות והספורט מירי רגב והשר לאיכות הסביבה ולענייני ירושלים זאב אלקין החליטו על הקמת "קרן למורשת הר הבית" בעלות של שני מיליון שקלים בשנה — לצורך הסברה על הזיקה היהודית לאתר הקדוש לאורך ההיסטוריה.

לגורמים במטה המשותף של תנועות הר הבית והמקדש נודע שראש הממשלה בנימין נתניהו מודע ליוזמה ואף תומך בה. כן נודע שהגוף לא יעסוק בהר הבית עצמו, אלא רק בתודעה הציבורית והחינוכית לחשיבותו של הר הבית לעם ישראל.

הצעת השרים רגב ואלקין תובא בקרוב לאישור הממשלה, בעקבות החלטת אונסק"ו של האו"ם באוקטובר האחרון שבה ביטל הארגון את הקשר של העם היהודי להר הבית. רגב ואלקין החליטו להקים קרן חדשה אשר תעסוק אך ורק בענייני הר הבית — זאת בנוסף לתמיכה הכלכלית שמדינת ישראל מעניקה לקרן למורשת הכותל המערבי. 

בהצעת ההחלטה של השרים רגב ואלקין נכתב כי מטרת הקרן היא "הנחלת הידע בנושא הר הבית וזיקת העם היהודי אליו לציבור הרחב בארץ ובעולם באמצעות כלים חדשניים, בכלל זה ייזום והפקה של פרסומי הסברה בשפות שונות, הקמה ואחזקה של אתר אינטרנט רב־לשוני שיציג את התכנים הנוגעים למורשת הר הבית, פעילות ברשתות חברתיות, פיתוח והפצה של קורסים פרונטליים ומקוונים עבור קבוצות מיקוד שונות". עלות הפעלת הקרן תתחלק בין משרד התרבות למשרד ירושלים.

"בשנים האחרונות מתמודדת מדינת ישראל עם מסע דה־לגיטימציה שחלקו מושתת על שימוש בהר הבית, מורשתו וזיקתו של העם היהודי אליו באופן שלילי, שאינו עולה בקנה אחד עם האמת העובדתית, כפי שבאה לידי ביטוי במחקר היסטורי וארכיאולוגי", טוענים רגב ואלקין. 

רגב ואלקין אמרו אתמול כי הקרן היא "תשובה ציונית הולמת להחלטת אונסק"ו". השרה רגב אמרה כי "החלטת אונסק"ו המופרכת מעל במה בינלאומית רצינית מלמדת כמה הספין הפלסטיני תופס". השר אלקין הוסיף כי זו "התשובה הניצחת להחלטה המבישה של אונסק"ו ואין נכונה ממנה לקראת חגיגות ה־50 לאיחוד ירושלים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה