יום שבת, 11 במרץ 2017

צפו: הרב דוב ליאור עם תלמידים בהר הבית

המבנים זמניים, עליותינו מוסיפות נדבך בבנין המקדש || הרב ליאור

עשרות תלמידי ישיבת קרית ארבע עלו להר הבית לרגל תענית אסתר, יחד עם ראשי הישיבה, אליהם הצטרף גם הרב דב ליאור שליט"א שעמד בראשה עד לפני שנתיים.

↓ הרב דוב ליאור שליט"א בהר הבית בתענית אסתר



מספר העולים היהודים להר הבית ממשיך לזנק ביחס לשנים קודמות. 

מספר העולים להר אתמול בתענית אסתר עלה בשישים אחוזים ביחס לשנה שעברה. המשטרה גם איפשרה כניסה להר בקבוצות גדולות יותר, כפול משנה שעברה.

ראש הישיבה הרב נועם וולדמן והרב אברהם יצחק שוורץ עלו להר הבית עם תלמידיהם במיוחד לרגל תענית אסתר. 

הרב וולדמן הסביר במקום על הקשר המיוחד של פורים ותענית אסתר לבית המקדש, על מאמצי מרדכי ואסתר להחזיר את בית המקדש, ועל חשיבות העליה להר הבית בימים אלו.

הרב ליאור שהצטרף לעלייה המיוחדת של תלמידי הישיבה, הדריך ומסר שיחה תורנית בפני התלמידים, כמעט כל משך שהותו בהר. 

בין היתר אמר הרב, כי אחשוורוש היה מוכן לתת לאסתר הכל, חוץ מבנין המקדש מחדש. כי הגויים יודעים שתקומת המקדש תחליש את כוחם של מלכויות הרשע בעולם. 

עלינו לתקן את מה ששגינו אחרי מלחמת ששת הימים, ולחזור לעלות אל ההר כדי לגאול אותו בנוכחות במקום. בכך אנחנו מניחים נדבך משלנו בבניין המקדש מחדש. "כל המבנים שאתם רואים כאן הם זמניים", אמר הרב לתלמידים בהר הבית.

בסיום העליה הודו ראשי הישיבה לשוטרים על היחס המשתפר בהר הבית. 

בניגוד לשנים קודמות, הרב ליאור זכה לכבוד רב במקום על ידי המשטרה. השוטרים אף הכניסוהו מכניסה צדדית עם כסא שהועלה איתו לישיבה בתוך ההר.


מדברי הרב דב ליאור שליט"א בהר הבית

במגילה אנחנו קוראים "עד חצי המלכות ותעש", ומסבירים על כך חז"ל: מהו הדבר שחוצץ למלכות, זה בית המקדש. 

הגוים ידעו שבנין המקדש יחזק את עם ישראל, ויעמיד אותם ברמה כזאת, שזה יהיה על חשבון המלכות שלהם.

אין ספק שכל ההתנגדות שלהם נגד שיבת עם ישראל להר הבית ובנין המקדש, כי הם יודעים שהרשעות תעלם מן העולם, והם נלחמים על ההישרדות שלהם.

"כל הדברים האלו צריכים לדעת שזה דברים זמניים. ואנחנו צריכים לגלות כמיהה נפשית ורצון שהר הבית הזה יחזור לעם ישראל בחזרה. כל מה שיהיה יותר התעוררות מצידנו, כמו שרבי יהודה הלוי אומר בסוף ספרו "ירושלים אמנם תבנה, כשיכספו אליה ישראל תכלית הכוסף".

אם עם ישראל כולו. היה רוצה שזה יהיה בידי עם ישראל, ודאי שזה כבר היה כך. הבעיה היא שיש כאלו שמתפללים שלוש פעמים ביום, אבל חושבים שזה יהיה לדור הבא וזה לא להיום. זה צריך להיות היום! 

הדור שלנו צריך לשאוף שהמקום הזה יחזור לבעלות של עם ישראל. כל דור צריך לתרום משהו לגאולה כפי שחז"ל אומרים ש"דור שהמקדש לא נבנה בימיו כאילו נחרב בימיו". 

כל דוד ודור צריך להוסיף איזה נדבך בחומה של בנין המקדש. החפץ חיים לפני כמאה שנה ראה שמתחילה התעוררות לשוב לארץ ישראל, הוא חיבר ליקוטי הלכות על סדר "קדשים", מה שהרי"ף לא עשה. ואמר שהכהנים צריכים להתחיל ללמוד את סדר קדשים בעיון. הדור שלנו צריך לגאול את המקום. 

במלחמת ששת הימים היתה שעת הכושר, מתוך חולשות הסגירו את זה בחזרה. ולכן אנחנו מושפלים עד היום הזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה