יום רביעי, 29 במרץ 2017

חודש טוב! סיכום אדר והתחלה טובה של ניסן

פותחים את החודש בקודש || סיכום טוב, התחלה חיובית

יותר ממאה יהודים פקדו את הר הבית בראש חודש ניסן • חודש אדר הסתיים עם גידול של 30% במספר העולים בטהרה להר הבית • המשטרה החלה להפעיל יד קשה כלפי שכירי הוואקף המוסלמי בהר הבית • תקדים: אירוח ממשלתי רשמי בהר הבית


כמאה ועשר יהודים עלו בטהרה להר הבית בראש חודש ניסן, במשך 4.5 השעות בהן הר הבית פתוח ליהודים.

ביום שני המשטרה עצרה כמה פורעי וואקף שניסו לשבש את עבודת פקחי רשות העתיקות בהר הבית.

ביום שלישי, ראש חודש ניסן ניסו פורעי וואקף זועמים להפר את הסדר בהר הבית ולשבש את עליית היהודים להר. המשטרה עצרה 10 פורעים, המקבלים משכורות מהוואקף המוסלמי.

מעצר של אנשי וואקף, המקבלים משכורות המגיעות מהממלכה ההאשמית בעבר הירדן, מהווה תקדים משמעותי ביחס להתנהלות המשטרה בעבר.

עליית היהודים להר הבית נמשכה כל העת ללא הפרעה, אם כי בהמתנות ארוכות מהרגיל.


↓ סיכום חודש אדר בהר הבית/ ייראה - עידוד עליה להר הבית כהלכה


1,149 יהודים עלו בחודש אדר להר הבית. נתון שמצביע על עלייה של יותר 30% לעומת החודש המקביל אשתקד. אז עלו להר הבית 870 יהודים.

ביקור רשמי תקדימי

שגריר ישראל באונסקו אירח החודש בהר הבית שגרירים באונסק"ו ממדינות שונות. פעילי המקדש ציינו כי מדובר בעליית מדרגה בקשר הרשמי של ישראל להר הבית.

ביקור מעניין נוסף נרשם החודש כאשר שר החקלאות של טקסס ביקר בהר הבית בהדרכה יהודית של אורן ספיר מראשי "כפות המנעול", ארגון ההדרכה בהר הבית. 

שר החקלאות של טקסס בהר הבית, מה שאסור לשר החקלאות של ישראל!

הר הבית בפוליטיקה

גם במרחב הפוליטי זכה הר הבית החודש הזה לעליית מדרגה רחבה, כאשר השרים רגב ואלקין הכריזו על הקמת קרן ממשלתית למורשת הר הבית, שתעודד את הנחלת הקשר היהודי למקום. במקביל הקימו החודש חברי הכנסת יהודה גליק ושולי מועלם יחד עם ארגוני המקדש את השדולה לחיזוק הקשר היהודי להר הבית. היום, הודיע ראש הממשלה כי בעוד 3 חודשים יבחן את החזרת חברי הכנסת להר הבית, לאחר תקופת החגים היהודיים והראמדאן. ח"כ גליק שהודיע לפני זה על כך שהוא מתכוון לעתור לבג"צ נגד האיסור, הודיע כי ימשיך בהליכים עד שעליית חברי הכנסת אכן תותר בפועל.


מעצר שכירי וואקף

8 שכירי וואקף נעצרו החודש בהר הבית, בשלוש תקריות שונות.

בתחילת החודש נעצרו מהנדס הוואקף עם 2 שכירי וואקף נוספים, כאשר ניסו להחליף את דלתות אל אקצה, ללא אישורים מתאימים. 

שכיר וואקף אחר נעצר בהר הבית לאחר שהעיר הערות ליהודים, ולא נענה לדרישת השוטרים להפסיק את הצקותיו. לאחר מעצר של 24 שעות הוא שוחרר בהרחקה של 3 ימים מן ההר.

היום נעצרו בהר הבית ובשעריו 4 שכירי וואקף נוספים, לאחר שניסו למנוע מאנשי רשות העתיקות לבחון מימצאים במקום.


מרבין בשמחות

תופעת בעלי השמחות שעולים להר הבית בימי שמחתם הולכת ומתרחבת. 34 בעלי שמחות נספרו החודש בהר הבית.

15 חתנים, 10 כלות, 5 בר מצווה, 4 בת מצווה


רבנים וישיבות

רבנים רבים וקבוצות רבות של ישיבות עלו החודש להר הבית. בין הרבנים שעלו החודש להר נצפו הרב דוב ליאור, הרב ישראל אריאל, הרב יצחק ברנד, הרב יהודה קרויזר, הרב חיים גרינשפן, הרב נועם ולדמן, הרב אברהם יצחק שוורץ, הרב אלישע וולפסון, הרב דוד שפיץ ועוד.



מבין הישיבות נצפו החודש בהר הבית תלמידי ישיבת נחלת ישראל שעלו להר הבית בעידוד רבני הישיבה. ישיבת הרעיון היהודי עלו יחד עם ראש הישיבה הרב יהודה קרויזר. שתי הישיבות ממצפה יריחו עלו החודש להר הבית. קבוצת תלמידים מישיבת ההסדר מצפה יריחו עלו יחד עם הרב חיים גרינשפן ר"מ בישיבה, ותלמידי הישיבה התיכונית מצפה יריחו עלו להר בהדרכת הרב ישראל אריאל. תלמידי ורבני ישיבת ניר עלו לקראת פורים עם הגאון הרב דוב ליאור שליט"א, ואברכי כולל 'אור שלמה' מחברון, עלו בדרכו של הרב שלמה רענן נכד הראי"ה.


מכינות ובית ספר

תופעת המכינות העולות להר הבית מתרחבת אף היא. כאשר רובם הגדול עולים במסלול היהודי בהר. 70 תלמידי מכינת חנתון מצפון הארץ עלו להר הבית לאחר שיחה ששמעו במכינה מח"כ יהודה גליק. 45 תלמידי מכינת אדרת. תלמידים ממכינת מלח הארץ עלו להר הבית בקבוצות היהודים, לאחר שיחה עם סטודנטים למען הר הבית. בנוסף אליהם עלו החודש גם 20 תלמידי בית הספר בויאר.

עצורים

5 יהודים נעצרו או עוכבו בהר הבית במהלך החודש.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה