יום חמישי, 6 באפריל 2017

יהודים עולים, מוסלמים מפחדים, משטרה בשליטה

סוף השוד האיסלמי בהר הבית באופק? ||  המוסלמים חוששים

ספירות איסלמיות מדווחות בייאוש על גידול במספר העולים בטהרה להר הבית ב-41% לעומת החודש המקביל אשתקד  צפי לעלייה משמעותית נוספת בימי חג הפסח  רבנים קוראים לציבור היהודי להיטהר ולעלות בקדושה להר הבית  המופתי של ירושלים חושש ומפוחד  משטרת ישראל מבטיחה להמשיך לשמור על השקט ולאבטח עליה שקטה ונינוחה לכל יהודי


↓ היהודים נוהרים, המוסלמים מפחדים

מכון מחקר מוסלמי בירושלים סופר בדאגה את מספר היהודים העולים בטהרה להר הבית. לפי הנתונים שפירסם, בחודש מרץ האחרון עלו 1358 יהודים להר הבית ("מתנחלים" בלשונם) לעומת 960 בחודש המקביל אשתקד. מדובר בגידול של 41%. 

נתונים מחודשים קודמים מראים מגמה עקבית של עליה משמעותית של מספר היהודים הפוקדים בטהרה את ההר הקדוש.

דיווח נוסף שם טוען כי המשטרה עצרה בחודש האחרון 15 עובדים של הוואקף המוסלמי בהר הבית, מתוכם 12 שכירים המועסקים כשומרים מטעם הוואקף, שהתעמתו עם שוטרים ועם עובדי רשות העתיקות.


חשש מוסלמי מוצדק? כנראה שכן!

בחג הפסח ולקראתו צפוי מספר העולים היהודים לעלות באופן משמעותי, לאור קריאות רבנים רבים לעלות להר הבית ועקב שינוי לטובה ביחס המשטרתי לעולים הן בכניסה להר הבית והן בתוך תחומי ההר.

השינויים באו לידי ביטוי במישורים רבים וביניהם: 
  • קבלת העולים בעמדת הבידוק המשטרתית השתפרה פלאים. את העולים מקבלים קצין ושוטרים בחיוך ובסבר פנים יפות. 
  • התורים בכניסה להר הבית התקצרו מאוד, למרות ריבוי העולים להר. הדבר נובע מהגדלת הקבוצות של העולים היהודים בהר הבית, בעיקר בימי חג ומועד ומעבודה יעילה של המשטרה ביחס לעבר.
  • הביטחון האישי בהר הבית השתפר לאין ערוך. קבוצות של מוסלמים מוסתים, שקיבלו מימון מארגוני טרור, גורשו מהר הבית וערבי שמעז להתקרב ליהודי בהר נעצר באופן מיידי.
  • המשטרה עברה מיחס חשדני ומזלזל ולעיתים אף מתנכר, לשיח של הידברות עם עולי הר הבית. צוותים משותפים שוקדים כיום כל העת על ביצוע שיפורים הדרגתיים ליהודים העולים להר הבית.
  • רבים מן העולים מדווחים כי מפלס המתיחות המשטרתית בהר הבית ירד מאוד, והיא אינה עוצרת יותר יהודים בטענות של "חשד לתפילה". "כבר תקופה ארוכה שהמשטרה אינה עוצרת אלא מי שמתפלל בהפגנתיות למרות הערות השוטרים או כאלו שעורכים במקום מחאות על אפליות היהודים". אי לכך, העולים כבר אינם מהלכים במקום בחרדה וחשש, אלא מתרכזים בחוויית הרוחניות בהר הבית בשקט וברוגע שמאפשר ומעניק גם לילדים חוויה מרוממת. טעימה קלה לחוויה המרוממת שנחוש בקרוב עם בניין המקדש.
הורים רבים שחששו בעבר לעלות להר הבית עם ילדיהם, מתכוונים לעלות לרגל עם ילדים ועם תינוקות בעגלה. רבים מהעולים וגם מאלו שעדין נמנעים מעליה להר, מתעניינים ברצינות בחידוש הקרבת הפסח באופן מעשי.


מפוחדים ומנסים להטיל אימה

מוחמד חוסיין, המופתי הכללי של ירושלים והאזורים הערביים והאגודה האסלאמית נוצרית לסיוע לאל-קודס, מזהירים מפני הקריאות של ארגונים המזוהים עם הר הבית ״לפרוץ למסגד אל-אקצה ולקיים טקסים יהודיים במהלך חג הפסח״.

בהודעה שפרסם ביום שני אמר חוסיין, כי המשך המתקפה נגד המקומות הקדושים לערבים ובראשם מסגד אל-אקצה יהפוך את האזור לפצצת זמן ויביא לפרוץ מלחמת דת אשר לא ניתן להעריך את תוצאותיה.

חוסיין קרא למוסלמים לחזק את אחיזתם במסגד אל-אקצה באמצעות טיפוחו ועריכת תפילה במקום, וזאת בתגובה לפעילות של הארגונים היהודיים אשר מהווה לדבריו "הסלמה מסוכנת".

כזכור, הרשות הפלסטינית והמוסדות האסלאמיים מטעמה שוללים את זכות היהודים בשטח בהר הבית ובכותל המערבי.

לדידם, שטח זה הינו ווקף אסלאמי והכותל המערבי הנו חלק ממסגד אל-אקצה ומוכר באסלאם ככותל אל-בוראק בו קשר מוחמד את החיה עמה טס לשמיים.


במשטרה לא מתרגשים

בעבר הביאו אמנם איומי המוסלמים להגבלת כניסת יהודים להר הבית עד כדי סגירתו המוחלטת ליהודים מפני הפורעים המוסלמים. אך נראה כי תקופה זו חלפה מן העולם, ובגישת המשטרה חל מפנה תודעתי. 

מאז כניסת השר ארדן לתפקידו ומפקדי המשטרה החדשים שמונו על ידו, מנהלת המשטרה מדיניות חדשה בהר הבית. בין השינויים: הר הבית לא נסגר יותר ליהודים בגלל התפרעויות אספסוף ערבי במקום, לאפשר כניסת יהודים להר הבית בהתאם לביקוש, לקצר את התורים ולדאוג לשקט בהר.

גם השבוע בהיערכות לקראת חג הפסח, הודיע מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי שלא יאפשר הפרות סדר מוסלמיות בהר הבית וכי יהודים יוכלו לעלות להר הבית בבטחה במשך כל שעות פתיחתו ליהודים.

מפקד מרחב דוד, נצ"מ דורון תורג'מן הודיע לנציגי העולים להר הבית, שהמשטרה ערוכה לאפשר כניסה של עולי רגל יהודים להר הבית בכל מספר שידרש. והמשטרה תעשה הכל בכדי שכל יהודי שיגיע להר הבית, בשעות הפתיחה, יזכה לעלות לרגל לכבוד החג.

תגובה 1: