יום שני, 10 באפריל 2017

מצב הרוח בהר הבית משתנה

הכפלה במספר העולים היהודים || שינוי לטובה ביחס המשטרתי

עלון שבת "מצב הרוח" התייחס בגיליון לקראת פסח לנעשה בהר הבית • חגי הוברמן ומנחם רהט מתארים בכתבה את השינוי החיובי שחל בתקופה האחרונה בהר ואת ריבוי העולים היהודים להר הבית • הכתבה מביאה את העליה של תושבי צפת בראשות הרב ברונר שליט"א כדוגמה לשינוי 


↓ מאת: חגי הוברמן, מנחם רהט/ מצב הרוח

מאז תחילת 2017 ועד תחילת חודש מרץ, עלו להר-הבית 1,782 יהודים. את המספר הזה פירסמה סוכנות הידיעות פלשתינית מעאן. על בסיס מעקב שעורך הוואקף אחרי היהודים העולים להר-הבית.

הפלשתינים התלוננו, כי מבין 1,782 היהודים שעלו להר, 93 היו לובשי מדים, שוטרים או חיילים, ו-327 מהם תלמידים.

מדובר במספר כפול מאלו שעלו בחודשיים הראשונים של שנת 2016, שעמד על 960.

ברשות הפלשתינית, אגב, מגדירים את היהודים העולים להר הבית 'מתנחלים', והעליה להר היא תמיד 'פלישה של מתנחלים'.

במטה המשותף של תנועות המקדש מאשרים כי מספר העולים היהודים להר הבית ממשיך לזנק ביחס לשנים קודמות. כדוגמה מציינים כי רק לפני חודש, בתענית אסתר, מספר העולים עלה בשישים אחוזים ביחס לשנה שעברה. המשטרה גם איפשרה כניסה להר בקבוצות גדולות יותר, כפול משנה שעברה.

בארגוני העליה להר הבית מאשרים כי מתחילת החודש הוכפלה מספר העולים להר הבית, לעומת אשתקד. באופן קבוע עולות להר הבית קבוצות רבות של יהודים. השבוע היה ביניהם חתן שבא ביום כלולותיו להתברך בברכת החתנים המיוחדת שתיקנו חכמים לברך את החתנים במקום המקדש.


מהפך בעמדת המשטרה כלפי העולים להר הבית

האם השתנה יחסה של המשטרה כלפי העולים להר הבית? 

האם הבג"ץ שהכריע מספר פעמים ברבר זכותם של יהודים לעלות ולהתפלל בהר הבית, הוא זה שחולל מהפך שקט בעמדת המשטרה כלפי התנהגות העולים בהר הבית?

במהפך השקט נוכחו העולים להר הבית השבוע. פעיל המקדש אלישמע סנדמן, יו"ר ארגון 'ייראה', תיאר את העליות להר השבוע באירועים מרגשים ומרוממים. נכחו בכך גם חברי קהילתו של נשיא ישיבת ההסדר בצפת ואב בית דין הרב בניהו ברונר, שהגיעו השבוע להר והבחינו ביחסה השונה לגמרי של המשטרה. 

הקהילה הצפתית, נוהגת להגיע להר הבית פעמיים בשנה: ערב פסח וערב הימים הנוראים, וזאת לאחר שהרב הבטיחם כי עליה סדירה להר הבית הינה סגולה לאריכות ימים.

בני הקהילה הצפתית יצאו מעירם בארבע לפנות בוקר, כדי לעלות להר בקבוצות הראשונות של אותו יום. הואיל והם לא ביקרו במקום מאז חודש אלול, הם הופתעו מן היחס הלבבי של השוטרים שקיבלו אותם בכניסה להר ובהר עצמו. בעקבות נוחות העליה, החליטו העולים לבוא שוב בחג עצמו וביום ירושלים השנה, שיציין יובל לשחרור המקום. ביציאה שרו העולים שירי מקדש וכיסופים במשך דקות ארוכות.

הרב ברונר הדריך את העולים, הרחיב בדבריו על סגולת החיים במקום המקדש, ונשא בפניהם דברי תורה רבים בקשר למקדש חלקיו וכליו. העולים נשאו במקום תפילות רבות, ואף התברכו במקום בברכת כהנים. לאחר מכן ערכו חגגו חברי הקבוצה סיום לימוד התנ"ך של אחד מבני החבורה, והתחלתו מחדש מבראשית ברא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה