יום שלישי, 9 במאי 2017

השר ארדן מרוצה מהשיפור בהר ומיצר על האפליה

השר ארדן מרוצה ומיצר על האפליה || לעולי הר  הבית יש מה להגיד

השר לביטחון פנים מרוצה מהשינויים לטובה בהר הבית ומיצר על אפליית היהודים במקום • מסקירת המצב בהר הבית, עולה שיש בהחלט סיבה לשביעות רצון, אך יש עוד הרבה שינויים נחוצים • עולי הר הבית מצפים מהשר להחזיר לפחות את המצב לקדמותו

השר גלעד ארדן בכנס דורשי ציון

↓ הר הבית: מסתכלים על חצי הכוס המלאה וממלאים את הריקה

אתמול נשאל השר ארדן בראיון לערוץ 7 על המצב בהר הבית:
מאז שנכנסת לתפקיד שלך יש שקט יחסי בהר הבית, מתי עולים שלב ומאפשרים ליהודים להתפלל במקום?
תשובת השר ארדן:
"אף פעם לא התביישתי לומר שהסטטוס קוו בהר הבית מקפח יהודים. אנחנו מדברים גבוהה גבוהה על חופש הדת אבל בהר הבית בעצם חופש הפולחן הוא רק למוסלמים. מצד שני אין קשר בין העוול כלפי היהודים לבין התפקיד שלי בתחום הביטחון - לוודא שהסטטוס קוו נשמר, ונשמרת זכות הגישה החופשית למקומות הקדושים ובראשם הר הבית. 
"אני שמח שהצלחנו להרגיע את המצב, ואתה רואה עלייה דרמטית במספר המבקרים היהודיים בהר הבית, ברוך ה'. השינוי בסטטוס קוו שקיים שם כבר חמישים שנה זה משהו שהוא בין ראש הממשלה נתניהו למלך ירדן. לא תחת סמכותי. אני לא יכול לקבל החלטות כי ממילא ברור מה יהיו התוצאות של זה''
עולי הר הבית מברכים ומצפים להתקדמות נוספת

לפני כשנתיים מונה גלעד ארדן לתפקיד השר לביטחון פנים. המצב בהר הבית היה בשפל חסר תקדים. במשך השעות הבודדות בהן הר הבית פתוח ליהודים, הוא שרץ קבוצות ממומנות של מוסלמים ומוסלמיות שכל תפקידם היה למרר את חיי היהודים בהר הבית (ר' לדוגמא: מראות קשים מהר הבית: 20 ילדים חרדים מול מאות מתפרעים ערבים >>).

מאז כניסת השר לתפקידו חל שיפור ניכר במצב הביטחוני בהר הבית וביחס המשטרתי לעולים היהודים להר.

עולי הר הבית ערים בהחלט לשינוי המגמה שבאה מלשכת השר ומחלחלת עד אחרון השוטרים ומודים לשר ולצמרת המשטרה על השינויים.

העולים מצפים לשינויים נוספים, לפחות בתחומים שלא נוגעים באופן ישיר למגבלות המקוממות על תפילה והשתחוויה במקום הקדוש.

בכתבה נפרדת נסקור את המצב בהר הבית, את השינויים שחלו בשנים האחרונות ואת הנקודות בהן יכולה המשטרה לבוא לקראת הציבור המופלה לרעה בהר הבית - היהודים, גם בטרם שינוי המדיניות הממשלתית המפלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה