יום רביעי, 17 במאי 2017

עשרות רבנים, שרים וחכ"ים קוראים לעלות ביום ירושלים להר הבית

יובל לגאולת הר הבית || עליה חגיגית המונית ביום ירושלים

עשרות רבנים ראשי ישיבות  שרים וחברי כנסת יצאו בקריאות לעלות בטהרה להר הבית ביום ירושלים הקרוב, ולהודות שם במלאת יובל 50 לשחרורו.


↓ נערכים ליום ירושלים

מספר שיא של יהודים צפויים לעלות השנה להר הבית ביום ירושלים. בקרב ארגוני המקדש נערכים למספרים שלא נראו במקום מאז ששת הימים.

במטה ארגוני המקדש מדווחים כי הקריאות לעלייה להר לרגל יום ירושלים מגיעות מכל גווני הציונות הדתית, מרבני יצהר ועד רבני צוהר. ביניהם הרבנים הרב דב ליאור, הרב יעקב מדן, הרב גדעון פרל, הרב יובל שרלו, הרב ישראל אריאל, הרב אלישיב קנוהל, הרב יהודה קרויזר, הרב חיים אירם, הרב דוד דודקביץ והרב יאיר פרנק. 

רבני גוש עציון אף הוציאו קריאה בחתימה משותפת לתושבי הגוש לקחת חלק בעליות בטהרה ביום ירושלים. יחד עם ראש המועצה שלמה נאמן וחברת הכנסת שולי מועלם תושבת הגוש.

שרת התרבות מירי רגב הצטרפה גם היא וקראה לציבור הרחב לעלות להר הבית ביום ירושלים. בנוסף הצטרפו לקריאות הללו גם חברי הכנסת יהודה גליק, שולי מועלם, בצלאל סמוטריץ', משה פייגלין ומיכאל בן ארי.

סיורים בעקבות הצנחנים ששחררו את הר הבית יתחילו כבר מהשעה 2 בלילה, והחל מהשעה 6 בבוקר יתקיימו בכניסה להר הבית תפילות שחרית חגיגיות לכבוד היום. רבים מהרבנים הודיעו כי ישתתפו אישית בעליות הציבוריות להר הבית שיתקיימו בשעות הבוקר והצהריים.

בשער הכניסה ובהר הבית יעמדו מדריכים מנוסים לרשות העולים הרבים במשך כל שעות פתיחת ההר ליהודים. במטה ארגוני המקדש אף נערכים להגיש במקום כיבוד קל שינעים את העליה לרגל.

משטרת ישראל נערכת אף היא לקליטת המוני העולים לרגל. בישיבות ההיערכות הודיעה המשטרה כי תקבל בברכה את כל העולים להר הבית, כי היא רואה חשיבות רבה בעליות הללו וכי היא ערוכה לאפשר לכל יהודי לממש את שאיפת העליה להר הבית בשעות הפתיחה, ללא עיכובים מיותרים.

הר הבית ייפתח ליהודים ביום ירושלים בשתי מנות. משעות הבוקר עד השעה 11:00. ובצהריים למשך שעה נוספת בין 13:30 ל 14:30. 

לאחר סגירת הר הבית ליהודים בשעה 11:00 בבוקר יתקיים חידון-המקדש באודיטוריום של ישיבת הכותל בירושלים המקודשת שבין החומות.

במקביל יתקיימו מסלולים של הקפת שערי הר הבית על ידי ארגון "סובו ציון" עד לפתיחה השנייה של הר הבית ליהודים בצהריים.

גם מטעם ארגון "בני עליה" נמסר על היערכותם לעלייתם של חרדים רבים להר הבית ביום ירושלים, בשילוב סעודת מצווה ושיעורי תורה מפי הרבנים הרב יצחק ברנד הרב צבי רוגין והרב אליהו וובר.

במטה ארגוני המקדש מציינים כי הנהירה להר הבית לקראת יום ירושלים כבר ניכרת בשטח, בהתארגנויות בישיבות ובהר עצמו שכבר בימים אלו זוכה לעלייה ניכרת בקבוצות העולים בטהרה למקום.

קישור צפיה בקריאות רבנים לעלות להר הבית: (מתעדכן):
http://www.lamikdash.com/yovel/Movies.aspx


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה