יום רביעי, 7 ביוני 2017

צפו: בחגיגות היובל שכחנו את העיקר/ יהודה גליק

העיקר חסר מהספר || יהודה גליק במליאת הכנסת

בנאום בן דקה בכנסת הזכיר יהודה גליק לעם ישראל את הדבר העיקרי שנשכח בחגיגות לציון 50 שנה לניצחון ששת הימים  ועד דבר - מה המקום שבו לא נראה לעולם תמונה של מוטה גור?

↓ ח"כ יהודה גליק מזכיר בכנסת את העיקר


אדוני יושב-הראש, חברי וחברותי חברי הכנסת המתוקים והמתוקות מן הקואליציה ומן האופוזיציה, מזכירת הכנסת, סגן המזכירה וכו', 


היום הכנסת באמת הקדישה את היום ליובל 50, וכפי שכתוב בהצעה הבאה, יובל למלחמת ששת הימים. ראשית, אני מבקש לציין שזה לא יובל למלחמה, אנחנו לא חוגגים מלחמה – יובל לניצחון על המלחמה, יובל לניצחון הגדול של העם היהודי מאז היווסדו. 

היום ציינו בכל הוועדות – השתדלתי לרוץ בכל מקום שיכולתי – ציינו את הניצחון שחזרנו לגולן, שחזרנו לעזה, חזרנו לסיני, חזרנו לירושלים, חזרנו לכותל, אי-אי-אי, רק שכחו מקום שולי, קטן, חסר חשיבות, כל כך לא לעניין... המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, המקום שמוטה גור הכריז "הר הבית בידינו". 

מוטה גור אמר לי אישית: "בחיים לא תמצא תמונה שלי בכותל. אין צילומים שלי בכותל. אין לי מה לחפש שם". 

אז בואו נגיד, יש חשיבות לכותל, אבל הר הבית, חזרנו למקום שאליו משאת נפשנו 2,000 שנה – שכחנו את זה? אז, הנה, לא שכחתי. 

תודה רבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה