יום שישי, 2 ביוני 2017

עדכון לשבוע פרשת נשא/ מטה ארגוני המקדש

המטה המשותף לתנועות המקדש || עדכון לשבוע פרשת נשא

דבר תורה לפרשת השבוע מאת הרב איתי אליצור  ביום ירושלים התקיים אירוע היסטורי  תעודות יחולקו למשתתפים  סיכום אירועי השבוע האחרון  על מקרא הביכורים במקדש ועל ההבטחה לקבלת התפילות במקום בפינה השבועית של כפות המנעול  סיבובי שערי הר הבית כחלק מהכמיהה למקדש  הציבור מוזמן לשני אירועי השבוע  רוצה להצטרף לרשימת המנויים? היכנס לקישור: https://www.lamikdash.com/Account/Register.aspx

↓ עדכוני המטה המשותף לתנועות המקדש - נשא


דבר תורה לפרשת השבוע  || הרב איתי אליצור

הנזיר מוכנס אל המחנה ומתקדש ככהן גדול. הוא נאסר בשתית יין ככהן בעבודתו. הוא נאסר בטומאה לקרוביו ככהן גדול, והוא נאסר בפריעת ראשו ככהן גדול שנאמר בו "את ראשו לא יפרע". גם פסוקי הנִימוק הם דומים. קדושת הכהן הגדול מנומקת במלים "כי נזר שמן משחת אלהיו עליו", ואילו שמירת קדושת הנזיר מנומקת במלים "כי נזר אלהיו על ראשו".

פרשת הנזיר מלמדת שכל אדם מישראל יכול להיות קדוש ככהן גדול. בשרשו – כל אדם מישראל הוא קדוש ככהן גדול, ואפילו לא צריך קרבנות כדי לקדשו למדרגה הזאת. אם הוא רוצה לממש את כחו, ולהקדיש את עצמו לעם ישראל כשמשון או כשמואל – פתוחה הדרך בפניו. את קרבנותיו יביא דווקא כשהוא חוזר להיות ככל ישראל. הוא לא נבחר לתפקידו אלא עלה למדרגתו ברצונו, לכן יש לבחון האם אכן היה ראוי למדרגה שבחר בה. לכן יביא את קרבנותיו רק אחרי שהשלים כראוי את תפקידו ושמר כראוי על נזירותו.



תעודות לאלף עולי יום ירושלים || במשוך היובל המה יעלו בהר

עליית ההמונים ביום ירושלים 995 יהודים שעלו ועוד כ-150 שהגיעו להר ולא זכו להכנס עשתה רושם עז ביותר,
רושם על עם ישראל
רושם על ממשלת ישראל
ורושם על הערבים.

רק בשביל לסבר את האוזן, נאמר שמיד אחרי יום ירושלים פורסם בתקשורת שהוואקף חזר בו מהתנגדותו לכניסת יהודים להר הבית, עמדה בה הוא מחזיק מאז שנת 2000. אין ספק שהוואקף רואה את הגידול במספר העולים ומתחיל לחשוש... פרטים המלאים כאן: https://goo.gl/pQslDY

מאחר ומדובר בעליה היסטורית, אנו מאפשרים לכל עולה שמעוניין בכך להוציא "תעודה" בה יכתב שהוא השתתף בעליה ההיסטורית להא הבית ביום ירושלים

את התעודה יש למסגר ולתלות במקום בולט בבית בעיקר בשביל להביא פנים חדשות להר. דוגמת תעודה מצורפת להלן.

להוצאת התעודה יש להכנס לקישור: http://www.lamikdash.com/yovel/Credential.aspx


סיכום שבועי מהר הבית  || יראה - כפות המנעול - חדשות הר הבית

שבע מאות יהודים עלו השבוע להר הבית למרות קיצוץ רבע משעות הכניסה ליהודים | הכפלה במספר העולים להר | מאות השתתפו היום בתירגול שתי הלחם ועבודת המקדש בחג השבועות

סיכום שבועי מהר הבית 
שבוע פרשת נשא
ג' - ז' בסיוון תשע"ז

706 יהודים עלו השבוע בטהרה להר הבית. נסיקה של 100% לעומת מספר העולים להר בשבוע הזה אשתקד. אז עלו למקום הקדוש 354 יהודים.

המשטרה קיצצה את שעות הכניסה ליהודים עד לסוף חודש סיון. עקב חודש הרמדאן המוסלמי הר הבית פתוח ליהודים רק בשעות הבוקר בין 7:30 עד 11:00 בבוקר.

📌 הקבוצות גדלות
עם הגידול המבורך במספר היהודים העולים לפקוד את הר הבית, הגדילה המשטרה השבוע את מספר היהודים בקבוצות העולים ל- 45 יהודים לקבוצה.

בניגוד למגמה הזו צימצמה היום המשטרה את מספר העולים מתלמידי ישיבת "נחלת ישראל" ממגדל העמק. המשטרה פיצלה אותם לשתי קבוצות מחשש שכמה מהם יבקשו לממש את זכותם להתפלל בגלוי או להשתחוות. 

לטענת המשטרה היא נאלצת להוציא מיידית את המתפללים החוצה מן ההר בליווי שוטרים לבטחונם, מה שמקטין את כח השיטור המלווה את הקבוצה, שבהתאם לכך מחייב אותה להקטין את גודל הקבוצה.

6 תלמידים אכן השתחוו בהר והוצאו על ידי השוטרים.

📌 קול ששון
השבוע נצפו בהר הבית 4 חתנים שהתברכו בברכת החתנים המיוחדת להר הבית. כלה אחת, חתן בר מצווה וכלת בת מצווה. 

📌 חג השבועות
כארבע מאות יהודים עלו להר הבית בחג השבועות ובאיסרו חג. 240 בחג עצמו ועוד 140 באיסרו חג. גם בשבוע הבא צפויים לעלות משלימי חג בשבעת ימי התשלומים של חג הביכורים.

📌 גירושים מההר
10 יהודים גורשו השבוע מהר הבית. 
8 בטענה שהשתחוו בהר. 1 בטענה שהתנדנד ועוד 1 לאחר שהתווכח עם שוטר על כך שלא ענד תג זיהוי. 
לכל המוצאים מן ההר הודיעו השוטרים כי לא יוכלו לחזור אל ההר ללא שיחה מקדימה עם מפקד המקומות הקדושים.

📌 ההחתמה חוזרת
אחד המורחקים מהר הבית שהגיע לשיחה עם מפקד המשטרה נדרש לחתום על מסמך קבלת תנאי המשטרה בהר הבית. המשטרה סירבה לתת לו העתק מכתב ההתחייבות.

📌 תירגול שתי הלחם
היום אחה"צ תירגלו מאות בגן התקומה שבעיר העתיקה את עבודת המקדש בחג השבועות.
כהנים לבושים בבגדי כהונה הניפו כבשים חיים, ועשרות ילדים הביאו והניפו סלי ביכורים והגישו אותם לכהנים ולמזבח דמה שנבנה במקום.
השתתפו בין היתר הרב ישראל אריאל, הרב מנחם בורשטיין, הרב יעקב סביר, הרב אהרן יצחק שטרן, הרב ישי באבד, הרב אייל ציונוב, פרופ' הלל וייס ועוד.


⌨ הנתונים באדיבות: 
ייראה - עידוד עליה להר הבית כהלכה
נועם 0505290634, גילת 0502607189



על מָקוֹם - בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר ה'  ||  כפות המנעול

ביום הביכורים - חג השבועות מביאים מנחת ביכורים מהחיטים • וְחַג שָׁבֻעֹת תַּעֲשֶׂה לְךָ, בִּכּוּרֵי קְצִיר חִטִּים • החל מיום זה יש להעלות למקדש ביכורים מהשדה • רֵאשִׁית, בִּכּוּרֵי אַדְמָתְךָ, תָּבִיא, בֵּית ה' אֱ-לֹהֶיךָ • אדם מישראל שמביא ביכורים לעזרה וקורא מקרא ביכורים, כפי שכתוב בתורה, מובטח שייענה מיד • יש עוד מקרים, בהם הקוראים לה' במקום קודשו מובטחים שתפילתם תשמע ותיענה מיד

קישור לפינה השבועית של כפות המנעול:
http://the--temple.blogspot.com/2017/05/blog-post_549.html



עדכון שערי הר הבית  || סובו ציון

5 קבוצות (כ-220 משתתפים) קיימו סיורים שלנו סביב שערי ההר.
כמו תמיד, רבים מהם מתוודעים לראשונה למציאות העגומה ומתמלאים ברצון להתקרב יותר ולפעול לקירוב בניין המקדש.
מוכח שוב ושוב: מי שאינו עולה להר - זו הדרך לחבר אותו לנושא. [ידוע שרבים ממי שאינו עולה להר, זה כי הנושא לא מספיק בוער לו, וממילא למה שלא יחשוש לחששות שונים ומשונים. אין מה לדון איתו בסוגיה לפני שהנושא באמת יבער בו.]

שתי קבוצות נוספות (מעל 200 איש) התייעצו איתנו לקראת סיור שלהם במקומות אלו, ונעזרו בחומרים שלנו.

כמו"כ מספר זוגות ובודדים נעזרו בנו וסיירו שם באופן עצמאי.

ביום ירושלים זוהו קבוצות רבות בשערי ההר. קבוצות שבעבר רק סיירו בירושלים העתיקה, והיום נושא הסיור שלהם הוא הר הבית ובית המקדש. ב"ה זה מלמד על המהפכה התודעתית הברוכה!



פעילות מתכוננת  || שיעור ועליית נשים

ביום שני י"א סיון, יתקיים בישיבת הרעיון היהודי שיעור מפי הרב אליהו ובר בנושא "דיני ביכורים בזמן הזה"


ביום שני י"ח סיון, תתקים עליית נשים לע"נ הלל יפה אריאל בהדרכת שרה טובה רגובי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה