יום חמישי, 28 במרץ 2013

מאות יהודים עלו להר הבית גם היום יום ה' - יום שני של חול המועד פסח

וברננה נעלה: מאות יהודים עלו גם היום יום חמישי בבוקר ובצהריים להר הבית, בראשות הרב ישראל אריאל, הרב ולדמן ראש ישיבת ניר בקרית ארבע והרב צבי עידאן | בצהריים לבד עלו למעלה מ-150 יהודים, אף לא יהודי אחד נותר בחוץ. | כשלים חמורים בתפקוד המשטרה: כל העולים אולצו לרדת מיד משער השלשלת. | תועד בוידאו: מספר קצינים ביניהם הקצין דניאל סרגה שאיבד את עשתונותיו דחף והחטיף מכות על ימין ועל שמאל. | בצהריים המערכת המשטרתית קרסה טוטאלית: כבר בכניסה השוטר מוטי גבאי עמד בודד חסר אונים מול מאות היהודים שבקשו להכנס, היה נראה שהוא עייף גמור ומותש ולא משתלט על המצב.

גם היום יום חמישי בשבוע ויום שני של חול המועד פסח תשע"ג עלו מאות יהודים להר הבית בקדושה ובטהרה ובמקומות המותרים. יאמר לזכותו של הקצין אבי ביטון שדאג אישית שכל העולים יכנסו עד האחרון שבהם.

בין העולים נצפו הרב ישראל אריאל רב הישוב ימית, הרב צבי עידאן רב שכונת שמואל הנביא בירושלים וכן הרב וולדמן ראש ישיבת ניר בקרית ארבע שעלה עם תלמידיו, כמו כן ר' יהודה גליק ומיכאל פואה ממנהיגות יהודית בליכוד עלו אף הם עם ילדיהם.

בצהריים לבד עלו למעלה מ-150 יהודים גברים נשים וטף. המערכת המשטרתית קרסה לגמרי, החל מהכניסה שם השתרורר אנדרלמוסיה מוחלטת, השוטר מוטי גבאי שמשום מה היה לבדו, לא מצא את ידיו ואת רגליו. היה נראה מותש ועייף. ואולם התנהגותו ודאגתו לעולים הייתה למופת. יצויין שגם הפעם המשטרה חילקה את העולים לעדרים עדרים של 20 איש.

כמו כן כל העולים הורדו באופן תמוה מיד בשער השלשלת ולא התאפשר להם לסובב את כל ההר. מדיווחים שמגיעים למערכת אתר הר הבית חדשות עולה כי בשלב מסויים ביציאה איבדה המשטרה את העשתונות וכמה קצינים ביניהם דניאל סרגה דחפו והחטיפו מכות נאמנות לעולים. האירוע תועד בוידאו ויועלה לכאן בשעות או בימים הקרובים.

וידאו: ריקודים סוערים ביציאה מההר

 חלק מעולי הרגל - היום בצהרים

משמאל נראה הרב וולדמן ראש ישיבת ניר בקרית ארבע
 
משמאל נראה ר' יהודה גליק מצלם
ביציאה מההר - אנדרלמוסיה
נראים חלק מהעולים ביציאתם מההר
בתפילת מנחה בשער השלשלת - במרכז נראה הרב צבי עידן



בריקודים ביציאה - נראים הרב ישראל אריאל והרב וולדמן

חלק מעשרות החרדים שעלו להר הבית בצהריים
להלן תמונות מאתמול יום רביעי בשבוע - עשרות יהודים ממתינים בכניסה

 
נראה ח"כ משה פייגלין בכניסה להר הבית


ח"כ משה פייגלין אתמול בכניסה להר הבית


2 תגובות:

  1. אמר רבי עקיבא אשריכם ישראל, מה מקווה מטהר את הטמאים אף הקב"ה מטהר את ישראל!!

    גיבורי כח עושי רצונו

    השבמחק
  2. מי שלא עלה אפשר גם בראשון ושביעי של פסח...

    השבמחק