יום חמישי, 12 בספטמבר 2013

אבי ביטון קצין מרחב דוד מגיש ומפיק: הר הבית נסגר היום ליהודים בשעה 10:00 בבוקר | בצהריים ההר נפתח למחצה

http://www.hamikdash.022.co.il/BRPortalStorage/a/33/51/83-KfeIayzKef.jpg
קצין מרחב דוד אבי ביטון
לפני 2 ימים הוא קודם בדרגה || אבי ביטון - קצין הר הבית נוכח היום בהר ופיקד מקרוב על רדיפות שוטריו ליהודים שלא עשו לו כלום | השוטרים הריצו את כל הקבוצות החוצה ולא נתנו להם לנשום | חילקו את הבאים לקבוצות קטנות של 25 יהודים ולא אפשרו לקבוצה שניה להכנס עד לצאתה של הראשונה | התוצאה: המוני יהודים המתינו בחוץ המון זמן בשמש ובחום || על כל קבוצת יהודים עמדו והטרידו: 15 שומרי וואקף צמודים ו-5 שוטרי דבק

על אבי ביטון - שקודם בדרגה מקצין ימ"ק לקצין מרחב דוד:

אי אפשר להסביר את השנאה שרוכש אבי ביטון ליהודים העולים להר הבית, יהודים תמימים שלא עשו כלום, לא הציקו לו, לא צעקו עליו, לא שפכו עליו מים, לא זרקו עליו אבנים, ולא ידו עליו בקבוקים.

שום כלום לא עשו לו. רובם לא מכירים אותו ולא דיברו איתו מהומה. מה גורם לו כל כך לשנוא אותם?. מה גורם לו לרדוף אותם?, מה גורם לו לתת להם להמתין שעות בכניסה להר בשמש ובחום? מה גורם לו לזרז אותם בהר ולא לתת להם לעלות ולהתפלל בהר ברוגע ובמנוחה בשלום ובשלווה?.

שאלה סתומה שאין עליה תשובה.

הוא יכול להגיד משהו, אבל הוא לא אומר, הוא משקר שזה לא הוא, ושהוא לא עושה את זה, ולפעמים הוא בכלל כופר בכל שזה מעולם לא היה ולא נברא.

אבל הבוקר הוא היה בהר הבית, כולם ראו איך שהוא מחלק את ההוראות, כל תחנוניהם של אותם יהודים שניסו לבקש ממנו ממשהו נפלו על אוזני ביטון אטומות.

'ללכת רק ימינה!', שלושה יהודים אבלים שבקשו ממנו להקיף את ההר משמאל כפי שאומרת ההלכה נתקלו באדם לקוני ספק חרש ספק גולם. שהשנאה שלו אליהם גלשה זה מכבר, על אף שזה להם הפעם הראשונה שהם פוגשים בו.

השתלשלות העניינים הבוקר בהר הבית:

יום קשה עבר היום על מאות היהודים שממשיכים לזרום להר הבית לרגל חודש החגים ועשרת ימי תשובה. קבוצות פוצלו, תלמידים הופרדו ממוריהם, והתנכלויות המשטרה ליהודים העולים הגיעו לשיאן כאשר המשטרה סגרה את הר הבית לכניסת יהודים כליל, וגרשה מתוכו את כל היהודים שכבר היו בו.

המבקרים בהר הבית דיווחו כבר משעות הבוקר על עצבנות רבה של השוטרים במקום. המשטרה פיצלה את היהודים שהגיעו להר הבית לקבוצות קטנות. ומנעה כניסת קבוצה שניה של יהודים, בעת שהקבוצה הקודמת לא עברה את שער הרחמים שבמזרח ההר. אי לכך, עיכבה המשטרה את העולים להר בשער הכניסה בשרב במשך שעות, תחת שמש קופחת.

הרב יהודה אדרי מ"התנועה לכינון המקדש" דיווח כי בתוך ההר, סבלו העולים היהודים מהטרדה של כ-15 אנשי וואקף שנצמדו לכל קבוצת יהודים, והתגרו בהם בכל משך שהותם בהר. בנוסף אליהם עקבו אחריהם גם כחמישה שוטרים לכל קבוצת יהודים. בו בזמן שתיירים ומוסלמים הסתובבו בהר בחופשיות, ללא שום השגחה. לאורך כל הזמן הזה אנשי הוואקף מצלמים ומסריטים, מאיימים על השוטרים, ומשדרים במכשירי הקשר שלהם בקולניות מטרידה שמפריעה לשיעורי התורה שהרבנים מוסרים במקום.

השוטרים דחקו במבקרים היהודים להזדרז "קדימה קדימה" ו"לא להתעכב" בכל משך שהותם. השוטרים האשימו אותם כל העת שהם גורמים ליהודים אחרים להשאר בחוץ, כיון שלא יכניסו יהודים נוספים בעוד שישנם יהודים בהר. מה שהתברר מאוחר יותר כשקר גמור. כל זאת בניגוד להבטחות חוזרות של פיקוד המשטרה בענין.

כאשר ביקשו היהודים להרחיק את אנשי הוואקף שנצמדו אליהם, טענו השוטרים כי זכותם לעמוד לידם, ואין לאל ידם לעשות נגדם מאומה. אנשי הוואקף אף מנעו מהיהודים לעמוד לצילום ברקע כיפת הסלע, כאשר נעמדו מולם כל העת.

מלבד זאת נתקלו היום העולים בהוראות חדשות. המשטרה אסרה על הרבנים המדריכים להכניס את ספרי ההדרכה שהם משתמשים בהם בהר הבית באופן קבוע. ערכה להם המשטרה בדיקות משפילות כדי ליישם את ההוראה הזו. אסרה להכנס שנית למי שכבר היה בפנים. 

שלושה אבלים שביקשו להקיף את ההר  משמאל כדרישת ההלכה, נענו בלאו מוחלט של תנ"צ אבי ביטון מפקד המרחב ששהה במקום, האבלים נאלצו להקיף מימין בניגוד לאמונתם. המשטרה כנראה חששה מפגישות של יהודים בהר עם יהודים נוספים.

סמוך לשעה 10 החלו הערבים בהתפרעויות, בתוך ההר ומחוצה לו. המשטרה נלחצה והוציאה את כל היהודים מהר הבית, ואסרה את הכניסה על היהודים שהמתינו לתורם שעות ארוכות. תיירים הוכנסו על ידה בחופשיות בכל אותה עת.

יש לציין, כי בעוד שמוסלמים ותיירים נכנסים חופשי להר הבית, המשטרה מקבצת את היהודים לקבוצות, וחוששת מנוכחות של יותר מקבוצה אחת בכל המרחב הדרומי של הר הבית, עקב התמקמותם שם של קבוצות מוסלמיות שאורבות ליהודים.

כעת, שעת ביקור הצהריים, המשטרה אוסרת על יהודים לבקר בהר, ומוציאה כל יהודי שנכנס באופן מיידי מהשער הסמוך לשער הכניסה. תיירים ומוסלמים נכנסים ומבקרים חופשי. קבוצת תלמידים מישיבה תיכונית שהגיעו כעת למקום עם הרב חברון שילה, התאכזבו קשות, שלאחר כל ההכנות המקיפות שערכו, המשטרה לא מאפשרת להם את הביקור במתחם ההר. בשורה קשה עוד יותר היתה להם ההחלטה של המשטרה שגם לרצועה המצומצמת שבין שער הכניסה לשער הסמוך לו, היא אינה מאפשרת להם להכנס אלא בשתי קבוצות חצויות. וחצי מהתלמידים הופרדו מרבם, שחשש לשלומם כמי שאחראי להם.

ארגוני המקדש קוראים לפתוח את הר הבית לכניסת יהודים חופשית בכל משך ימי החגים. בחודש הראמדן המשטרה מנעה מיהודים מלהכנס להר, בחודש תשרי הוא צריך להיות פתוח לתפילת יהודים. אפליית היהודים לרעה, גוררת אלימות מוסלמית שהמשטרה לא מצליחה לדכא, מענישה את הנפגעים, ומעודדות את המתפרעים.

סרטון | שוטר מטריד יהודים 'נו קדימה קדימה'

שוטר מטריד יהודים בהר הבית - ממלא את הוראת הקצין שלו - מר אבי ביטון (מר מאד)
משמאל נראה ערבי שמתנדב בוואקף

9 ערבים שטוענים שהוואקף משלם להם משכורת, בשביל לרדוף יהודים
 6 כאלה נוספים שנמצאים בקידמת הקבוצה לא נכנסו בתמונה

שוטר בכניסה להר מסביר ליהודים 101 תרוצים למה הם צריכים להמתין (בתמונה הוא אוחז ב-78)
שימו לב! זה כבר אחרי שהקבוצה המתינה למטה בכניסה להר לפני הבידוק והשוטר מוטי - בשמש ובחום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה