יום חמישי, 12 בספטמבר 2013

וידאו: כ-150 יהודים עלו היום להר הבית | ישיבת ניר ישיבת סוסיא וישיבת עותניאל

המשטרה מונעת מערבים רעשנים להכנס להר
בבוקר המשטרה מנעה מערבים להכנס להר || 3 ישיבות קדושות מקרית ארבע, מסוסיא, ומעותניאל עלו הבוקר עם תלמידיהם להתפלל בהר הבית ולהיחתם בספרן של צדיקים | המשטרה מנעה את כניסתן של קבוצות הערבים המרעישים לתחומי ההר | לקראת השעה 10 בבוקר המשטרה אפשרה לערבים להכנס וסגרה את ההר ליהודים - שעה לפני הזמן | בצהריים המשטרה לא אפשרה ליהודים לעשות סיבוב מלא

הבוקר היה התחלה טובה, נראה שהמשטרה הפנימה שמבלי להשאיר את הערבים בחוץ, לא ניתן יהיה לקיים את תפילות היהודים על ההר כסדרן. והכן המשטרה העמידה מחסומים בשערי הר הבית ומנעה מהערבים להכנס.

כל זה קרה עד סמוך לשעה 10:00 בבוקר, או אז המשטרה שנתה כיוון, ככל הנראה בהוראת קצין הר הבית אבי ביטון שהגיע אז להר, המשטרה פתחה את כל השערים לערבים, והתוצאה לא איחרה לבוא, הערבים החלו לצעוק 'אללה הוא אכבר', המשטרה נכנסה לפאניקה והוציאה את כל היהודים ששהו בהר, וגם סגרה את שערי ההר בפני המוני יהודים שהמתינו בחוץ.

בצהרים המשטרה פתחה את ההר למחצה לשליש ולרביע, ישיבת עותניאל שהגיעה עם ראש הישיבה הרב חברון שילה נפרסה על ידי השוטרים לפרוסות דקיקות של קבוצות קטנות ולא אפשרה לקבוצה אחת להכנס עד שהשניה תרד. עשרות יהודים המתינו בשמש ובחום.

קבוצת 'הערבים המרעישים' מחוץ לשער השלשלת - המשטרה מונעת מהם להכנס להר

אחת מקבוצות המתפללים היהודים - ביציאתם מההר שרים לכבוד המקום ושמחים על שזכו לעלות ולהתפלל בהר הבית בערב יום כיפור

בצהריים - הערבים המרעישים מפריעים ליהודים להלך בהר

שוטרים בודקים תעודת זהות של ערבי זקן בכניסה להר הבית

אין כניסה לערבים מרעישים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה