יום שלישי, 17 בספטמבר 2013

הודעת ועדת הפנים והגנת הסביבה

הכנסת
ועדת הפנים והגנת הסביבה
סימוכין:03490313
ירושלים, י"בבתשרי, התשע"ד
16/09/2013

הודעה לעיתונות
ח"כ אחמד טיבי בדיון ועדת הפנים על עליית יהודים להר הבית בחגים:
"הצלבנים עברו, הבריטים עברו וגם הכיבוש הישראלי יעבור"
ח"כ טלב אבו עראר: "אין ליהודים מה לחפש שם"
יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב: "כל אזרח מוסלמי, נוצרי או יהודי מבין את חשיבות הזכות להתפלל במקום המקודש לו. הסטטוס קוו שנוצר צריך להסתיים בהבנה ובהדברות"
בדיון סוער של ועדת הפנים בראשות ח"כ מירי רגב, על עליית יהודים להר הבית בחגים, במהלכו הוציאו הסדרנים את מנהל הקרן למורשת הר הבית, יעקב היימן, וח"כ טיבי דרש שירחיקוהו מהמשכן, אמר ח"כ אחמד טיבי: "ההצעה לחלק את הזמנים, ולאסור כניסת מוסלמים בהר בחגים יהודים, זו הכרזת מלחמה. הכיבוש הישראלי הוא זמני. הצלבנים עברו, הבריטים עברו וגם הכיבוש הישראלי יעבור". ח"כ טיבי הגיב על קריאות ביניים של אנשי הקרן למורשת הר הבית: "כל זב ומצורע אומר לי מה להגיד. תסתום את הפה שלך, אל תעיר לח"כ".

ח"כ טלב אבו עראר: "אל אקצה זה לא המסגד שננעל כשנחנקו שם אנשים מגז מדמיע. מסגד אל אקצה זה כל סנטימטר ברחבה. אין ליהודים מה לחפש שם. כאנשים אחראים, אל לנו להיגרר אחרי הקיצונים היהודים שבחרו בעיתוי בו מתנהל מו"מ בין ישראל לפלשתינים. אתם אמרתם שחג הסוכות הוא חג השלום. רוצים להפוך את חג השלום לחג מלחמה. להתפלל שם – בטוח שלא".
יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב: "כל אזרח מוסלמי, נוצרי או יהודי מבין את חשיבות הזכות להתפלל במקום המקודש לו. הדבר היחיד שאנו רוצים הוא לאפשר ליהודים לבקר בהר ולהתפלל.המשימה היא לאפשר לממש את הרצון של כל יהודי להתפלל בהר, כמו כל מוסלמי. צריכה להיות אחווה, ושכל אחד יתפלל במקום המקודש לו, במקום שהוא מאמין בו. מי שיעלה להר יוכל להתפלל, בלי לסגור דלתות. כך צריך להיות בכל מדינה מתוקנת. הסטטוס קוו שנוצר צריך להסתיים בהבנה ובהדברות, בלי שאף אחד אומר לשני מה לעשות. יהודי, מוסלמי ונוצרי מתפרע, יכלא. יהודי שרוצה, עולה להר, מתפלל ויורד, והוא יעלה עם הספר שאבא שלו הוריש לו. אין לו כוונה לעשות משהו אחר. אין פה קיצונים, יש פה אנשים שרוצים שכולם יתפללו בהר".

יהודה גליק, יו"ר הקרן למורשת הר הבית: "לא יכול להיות שיחללו מקומות תפילה. יש זריקות אבנים למאות על יהודים. אנו באים למען זכויותינו הבסיסיות כיהודים מאמינים. אני לא אומר לך מה קדוש בשבילך ומה לא. סגרו את ההר בראש השנה אחר הצהריים כי היו זריקות אבנים, וזה אחרי שבבוקר נתנו רק לעשות סיבוב של שתי דקות, משער המוגרבים לשער השלשלת".

ח"כ טלב אבו עראר: "אין לך מה לעשות שם"
אסף פריד מהקרן למורשת הר הבית: "אתה חצוף"
ח"כ ערר: "מבקש להוציא אותו".
ח"כ אחמד טיבי: "זו הפרה בוטה של תקנון הכנסת. אף אורח לא יכול להגיד לח"כ אמירה תוקפנית".
ח"כ משה פייגלין: "דבריו של ח"כ ערר הם חוצפה שאין כדוגמתה".
יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב: "הדרישה של ח"כ טיבי היא כי עקרונית אורחים לא יכולים לדבר כך אל ח"כ. כוונתו של האורח לא הייתה להעליב אישית. אני מבקשת לחזור בך מהפגיעה האישית".

יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב סיכמה: "א. אסור לשחק כדורגל במקום קדוש. כיום המוסלמים מחללים בעצמם מקום שקדוש להם. ב. מיידי האבנים צריכים להיענש כראוי, ולא שתהיה דלת מסתובבת. ג. הוועדה דורשת מהמשטרה לעשות הערכת מצב בעקבות ראש השנה. לא יכול להיות שמיידי האבנים יצליחו לגרום לסגירת ההר ליהודים. צריך לאפשר לכל אחד שרוצה להתפלל. ד. הוועדה תוציא מכתב למשרדי ראש הממשלה, הדתות ובטחון הפנים, בבקשה לפרט מהן זכויותיו של אזרח יהודי לעלות להר ולהתפלל שם. הוועדה תכנס דיון, אם צריך חסוי, על מנת להבין את מדיניות הממשלה".



לפרטים נוספים:  ד"ר שמואל חן, דובר הוועדה 050-6230457, 02-6408816
או רבקה קנריק, 050-6230458
אתר הכנסת:www.knesset.gov.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה