יום רביעי, 23 באוקטובר 2013

חתונה, ברית מילה ועליה להר הבית שלוש שנים לאחר הרצח

צופים על מקום המקדש. חלק מהיהודים שעלו היום להר הבית

הטרדות המשטרה נמשכות. מספר העולים להר הבית גובר. מדי יום מגיעים יהודים שעולים בפעם הראשונה בחייהם להר הבית. חתונה וברית מילה שלוש שנים לאחר הרצח - חוויה אישית. גם גויה אוקראינית אוהבת ישראל ושוחרת המקדש עלתה היום להר הבית


עוד לפני שנפתח הר הבית התיצבו בתחתית ההר שמונה יהודים שביקשו לעלות בטהרה להר הבית. העולים הגיעו מצפת, טבעון, נגוהות, קרית ארבע וכמובן ירושלים. המשטרה ממשיכה בפעולות תג מחיר כלפי יהודים בעלי חזות דתית.

בעוד עשרות תיירים שהגיעו אחרינו חולפים על פנינו, עוברים בדיקה קלילה במגנומטר ובדיקת תיקים ונכנסים, אנחנו נדרשים לעבור את התהליך הבא:
  • להפקיד תעודת זהות, 
    יהודים בהר הבית. הנה זה עומד אחר כותלנו.
    בין הכותל המערבי למקום המקדש.
  • להמתין לבדיקה במחשב המשטרתי,
  • להמתין שהשוטר יקבל אישור מיוחד לכניסתנו,
  • לעבור את הבדיקה כמו כל תייר,
  • לעבור בדיקה גופנית,
  • לעבור תדרוך מיוחד על ידי השוטר בעמדת הבידוק,
  • לעלות לכניסה להר הבית ולהמתין לשוטר ואיש ואקף שילוו אותנו,
  • לעלות להר תחת מעקב צמוד,
  • ללכת יחד בקבוצה אחת.

 

למרות הכל - עלה נעלה

למרות הכל עלינו להר הבית בשמחה גדולה, למרות הכל איננו כועסים על השוטרים, כי אנחנו בטוחים שהם נבוכים מהפקודות הטורדניות שהם מקבלים, למרות הכל יהודים ממשיכים לעלות להר הבית בשמחה על הזכות הגדולה להיות שותפים בבנין ובלב כואב על חילול ה' וחילול המקום הקדוש.

יהודים בהר הבית ליד הכותל המזרחי מול שער המזרח

למרות הכל הערבים שנשכרו כדי לצעוק כל אימת שעובר יהודי לידם, לא נשארו מובטלים ופרנסתם לא נפגעת. הם יושבים משועממים בשמש ומחכים ליהודים. ב"ה יהודים עולים להר הבית והם צועקים עד שניחר גרונם "אללה אכבר". להם מותר לצעוק, לנו אסור לענות, כי הם עלולים להתרגז וזה לא טוב (כך לפחות מאמינים במשטרה).

לא נשברים

בקבוצה שלנו עלה יהודי מצפת שהגיע לראשונה בחייו להר הבית. בהר הבית פגשנו את הרב אברהם אייזיקס, אשר כיהן כרב קהילה מכובדת בוירג'יניה. הרב אייזיקס התפטר מתפקידו ונפרד מקהילתו כדי לעלות ארצה. לאחר עלייתו ארצה הוא החל לעבוד בבנין הארץ בפועל, במקביל ללימוד תורה ועליה שבועית להר הבית.

לאחר צאתנו מהר הבית עלתה להר הבית קבוצה עם הרב יוסף אלבום שליט"א (ר' פירוט בהמשך).

שמחנו כימות עיניתנו - חתונה וברית מילה שלוש שנים לאחר הרצח - חוויה אישית

חתונת אריאל ומיטב אימס
אור ל-כ"ב באלול לפני שלוש שנים, קיבלתי את הבשורה הנוראה על רצח חברי הטוב יצחק אימס הי"ד ואשתו היקרה טליה הי"ד. היה זה ביום שלישי אור ליום רביעי - יום העליה הקבועה להר הבית שייסד יצחק הי"ד. מיד לאחר שעיכלתי את הבשורה המרה, שמתי פעמי לבית משפחת אימס בבית חגי כדי להיות עם הילדים היקרים דניאל, רות, אריאל, רוחמה, הודיה ועוז דוד. חזרתי לביתי בקרית ארבע בשעת לילה מאוחרת, אולם היה ברור לי שלא אוכל בשום פנים לוותר על העליה השבועית להר הבית בעיקר בנסיבות אלה.

בהר הבית פגשתי עוד כמה מהעולים הקבועים שהרגישו כמוני. בצאתנו מההר בכינו והבטחנו להמשיך בדרכם של יצחק וטליה ככל יכולתנו ומיהרנו מיד לבית חגי כדי ללות את הקדושים למקום מנוחתם בהר הזיתים מול מקום המקדש.

אמש הייתי בחתונת אריאל ומיטב אימס. סערת הרגשות שעברו כל הנוכחים בחתונה היתה עצומה. מצד אחד השמחה הרקיעה שחקים ומצד שני לא היתה עין שלא דמעה. ההתרגשות היתה מעורבת משמחה על הקמת בית חדש בישראל, על בנין חורבה מחורבות ירושלים ממש, על חסדי ה' הרבים ועל הכוחות האדירים שנטע ה' בבני משפחת אימס. על גבורת הנפש של הילדים ובפרט של הכלה המסורה רחל אימס, שבתור נשואה טריה, לקחה על עצמה יחד עם בעלה הטרי - הבן הבכור דניאל, את גידול הילדים ושמירת התא המשפחתי המלוכד והבריא.

חתונת אריאל ומיטב אימס
בשבת האחרונה נולד ליצחק וטליה הי"ד נכד מבתם רות. בשבת הקרובה רות ועידו צברי יכניסו בע"ה את בנם בבריתו של אברהם אבינו וסעודת המצוה תהיה לכבוד הברית ולכבוד שבע הברכות של אריאל ומיטב.

להבדיל, שוב כמו אז חזרתי לביתי בקרית ארבע אור ליום רביעי לכמה שעות שינה קצרות, אולם היה ברור לי שלא אוכל לותר על העליה שיצחק הי"ד ייסד בגלל חתונת בנו. ההתרגשות בין העולים היתה גדולה ומיוחדת ודברי התורה שנשאו הרב חיים ריצ'מן שליט"א ור' אסף פריד הוקדשו לזכר הקדושים הי"ד ולכבוד החיים.

נשאנו תפילה שאבי יתומים ימשיך לשמור על המשפחה הנפלאה שהשאירו יצחק וטליה הי"ד. התפללנו שבזכות מסירות נפשם של הקדושים למען כבוד שמים בחייהם ובמותם, יחוס ה' על עמו ועל נחלתו ויזכנו לבנות במהרה את בית מקדשו.

אוקראינית אוהבת ישראל עלתה להזדהות עם עם ישראל בהר הבית


יעל קביליו עם תומכת ישראל מאוקריאנה
להלן דבריה של הגב' יעל קביליו מנשות המקדש הנאמנות:

הייתי צריכה לעלות עם כלה. הכלה נערכה, אך בלילה לפני כן הודיעה שהיא חולה ולכן היא וכל משפחתה שהייתה אמורה לעלות לא יעלו.

לא זכיתי לעלות עם הכלה, אך עליתי בסוף עם גויה מאוקרינה שוחרת המקדש ומחוברת ליהדות.


התור של גווים היה מאוד ארוך עד שער האשפות . אף פעם לא ראיתי כמות כזו גדולה של גויים. מכיוון שאנחנו עוברים תהליך שונה בכניסתנו להר הבית משאר בני תמותה, עברנו את התור הישר לעמדת הבידוק. פגשנו שם עוד שני יהודים, אחד ממודעין ואחד מהמושב מודיעין שעלו לירושלים במיוחד כדי ללראות בנועם ה' ולבקר בהיכלו.

צורפנו כקבוצה אחת עם הרב יוסף אלבום שליט"א. נהניתי מאוד מההליכה עם הרב. הוא לקח אותנו קרוב ככל הניתן לחומות של הר הבית ולמקומות שטרם זכיתי להיות בהם בפעמים הרבות שהייתי בהר הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה