יום שלישי, 22 באוקטובר 2013

בעוד שבועיים דיון בועדת הפנים של הכנסת על מצב היהודים בהר הבית

הדיון שהיה אמור להתקיים מחר בועדת הפנים של הכנסת בענין מצב היהודים בהר הבית נדחה בשבועיים

מחר היתה אמורה ועדת הפנים של הכנסת לדון במצב היהודים בהר הבית. יו"ר הועדה ח"כ מירי רגב זימנה את הדיון בעקבות ריבוי היהודים שהגיעו להר הבית בחגים ובעקבות כך, שלמרות הבטחות המשטרה, הר הבית לא היה פתוח במשך כל ימות החג ליהודים ובחלק מהזמן בו היה פתוח לבני שאר הדתות, היהודים הורשו להכנס רק לכמה עשרות מטרים ואולצו לצאת מיד מהשער הסמוך - שער השלשלת. כמו כן נאלצו עולי הרגל היהודים להמתין שעות ארוכות בתור, עקב סירובה של המשטרה לאפשר כניסה בו זמנית של כל העולים יחד.

הועדה אמורה היתה לדון גם באפליה הבוטה של יהודים בעלי חזות דתית בכניסה להר הבית ובהשהיה בו, באיסור הנפת דגל הלאום בהר הבית, באיסור על שירת ההמנון הלאומי ובאיסור על תפילה והשתחוויה בהר. בפני הועדה אמורים להופיע נציגי העולים, אשר יתארו את ההתעוררות הרבה של יהודים שעולים להר הבית מצד אחד ואת ההתנכלות השיטתית מצד המשטרה מצד שני.

יש לציין שהחל מיום ראשון השבוע, אין המשטרה מאפשרת כניסת יהודים בקבוצות של יותר מעשרה ואינה מאפשרת לקבוצה אחת להכנס כל עוד הקבוצה הקודמת נמצאת בשטח ההר, דבר הגורם להפרדה של קבוצות שהגיעו יחד ולהמתנה של שעות ארוכות בכניסה להר. למרות הכחשות המשטרה, נראה הדבר כהענשה קבוצתית של כל העולים היהודים כתגובה להנפת הדגל בהר הבית בשבוע שעבר.

כאמור, ועדת הפנים היתה אמורה לדון בכל אלה מחר, אולם מסיבות שונות הדיון נדחה בשבועיים. משיחות עם פעילים המקורבים ליו"ר הועדה ח"כ מירי רגב נמסר שרגב עושה כל מאמץ כדי לחזק את הרבונות היהודית בהר הבית וכי חזקה עליה שדחיית הדיון נעשתה מתוך שיקולים של טובת העניין.

ראוי לציין שח"כ מירי רגב זוכה להערכה רבה ביותר בקרב פעילי הר הבית בזכות התענינותה הרבה בנושא, רגישותה האנושית והתמסרותה הרבה לחיזוק הריבונות בהר הבית ומתן חופש פולחן מלא במקום.

תגובה 1:

  1. יישר כח למירי רגב בזכות נשים כאילו ניוושע .....

    השבמחק