יום שלישי, 22 באוקטובר 2013

הגבלות חדשות ליהודים בכניסה להר הבית

עשרות יהודים שעלו השבוע להר הבית נתקלו במדיניות משטרתית חדשה, המפלה לרעה את העולים היהודים, עוד יותר מבעבר

אחת הקבוצות שזכתה לעלות השבוע להר הבית
המשטרה החליטה למנוע נוכחות של יותר מעשרה יהודים בו זמנית בכל מתחם הר הבית. לצורך כך המשטרה מפרידה משפחות ומפצלת קבוצות הומוגניות.

לדברי השוטרים בשער הר הבית,  הם קיבלו הוראות חדשות לפיהם לא יאפשרו לאף יהודי להכנס להר הבית בעוד שישנם יהודים אחרים במתחם. אי לכך עיכבה המשטרה בשער עשרות יהודים במשך שעה ושעתיים, בעוד קבוצות גדולות של תיירים חולפים על פניהם ונכנסים להר בזה אחר זה.

בנוסף לכך החלה המשטרה גם להפעיל מערכת בדיקות מיוחדת על יהודים שומרי מצוות. גם זאת תוך אפלייה גמורה. בעוד שהתיירים עולים להר בבדיקה מגנומטרית בלבד, עורכים השוטרים ליהודים בדיקה אישית פרטנית ואף גופנית.

הרב איתי אליצור שעלה היום להר הבית מספר שמיד עם פתיחת שערי ההר ללא מוסלמים נכחה במקום קבוצה של 14 יהודים מנריה. השוטר בכניסה הודיע להם שהמשטרה לא תאפשר להם להכנס יחד להר, ולא תאפשר אלא לקבוצה אחת של עשרה יהודים בלבד. ארבעה מחברי הקבוצה הופרדו בפקודה, ואולצו להמתין במשך שעה מחוץ להר עד שעשרת העולים הראשונים יצאו מהמתחם.

עשרות יהודים נוספים שזרמו למקום וביקשו לעלות להר, קיבלו באכזבה את הודעת המשטרה כי היא לא תאפשר את כניסתם במשך השעה הקרובה. ונעמדו לתפילה בשער.

פעילי הר הבית משוכנעים כי מדובר בתג מחיר משטרתי, שהמשטרה גובה מהיהודים כדי להרתיע אותם.

"אני לא יודע אם זה תג מחיר על הדגל שהונף בהר הבית, או תג מחיר על הליב"ה (מיזם של ארגוני המקדש לעידוד העליה להר הבית). המשטרה מנסה להכשיל את הליב"ה או לפחות להכביד עליה. תפקידנו לא להרתע". אמר הרב אליצור.

העיתונאי ארנון סגל סיפר בדף הפייסבוק שלו: "השוטר בכניסה להר הבית, קידם אותנו היום בפנים זעומות. 'אתם עושים בעיות. מכניסים דגלים. קיבלתי הוראה לעשות לכם צרות'. כך ממש. בנוסף לבדיקה המגנומטרית נערך עלינו גם בידוק ידני, מישוש גופני והצצה מתחת לחולצה".

חלק מהעולים שהמתינו בשער למעלה משעתיים, התלוננו על שהמשטרה נוקטת בנקמנות קולקטיבית בכל היהודים העולים להר הבית. "האפליה הבוטה מהווה גם עבירה חמורה על חוק העונשין האוסר כל גילוי של גזענות כלפי ציבור מחמת דת, או קבוצה דתית.

"אם זה יימשך כך, נבוא לבושים כתיירים כדי לחסוך את הביזיון המפלה הזה". הציע אחד העולים בזמן ההמתנה הארוכה. אחר הרחיק לכת עוד יותר והציע להתחזות למוסלמים ולעלות להר הבית מעשרת השערים האחרים הפתוחים בפני מוסלמים בלבד.

"המשוכות החדשות שמציבה המשטרה בדרך להר הבית, מתסיסות את האוירה בקרב פעילי המקדש", אמרו העולים.

"במו ידיה הופכת המשטרה את הר הבית לזירת תיסכולים והתנגשויות שמקשה את הנגישות לאזרחים שלווים מן השורה. המדיניות החדשה עלולה להוביל לכך שרק גורמים מיליטנטיים חדורי אידיאולגיה מהגרעין הקשה, יקדישו את עצמם לעליה להר הבית. לא נתפלא אם מפלס התיסכול וההתנגדות יעלו גם הם בעקבות המדיניות החדשה". הוסיפו העולים.

תגובת מטה ארגוני המקדש

המשטרה שמה לעצמה מטרה לפגוע בעלייה סדירה של יהודים להר הבית, יהודים שכל מטרתם היא תפילה וביקור במקום הקדוש ביותר על פי אמונתם. מצער מאוד שהמשטרה נקטה עמדה בעניין הזה, שלא על פי סמכותה, ובניגוד לחוק המקומות הקדושים שהעונש על הפרתו הוא חמש שנות מאסר.

המטה המשותף קורא לכל מי שהיכולת בידו לסייע למצוקת היהודים ההולכת ומחריפה בהר הבית. וקורא לראש הממשלה ושריה לשמור על זכויות העם היהודי, לא פחות ממה שהם מצפים מכל מדינה אחרת בעולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה