יום רביעי, 1 בינואר 2014

עוד יום של שגרה בהר הבית. עשרות יהודים, מאות תיירים בפנים ומאות נשארו בחוץ

עשרות יהודים עלו הבוקר להר הבית. מאות תיירים המתינו בתור ארוך שהשתרך מחוץ לחומת עיר העתיקה

יהודים בהר הבית. לומדים תורה בבית מדרש שער הרחמים
עישרות יהודים עלו הבוקר להר הבית, חלקם במסגרץ העליה השבועית של החברים של יצחק אימס הי"ד, שעולים מדי יום רביעי וחלקם הגיעו למקום באופן עצמאי.

התור להר הבית ארוך הבוקר כרגיל, ונמשך יותר מהרגיל. סופו היה בשער המוגרבים (ליד הכותל) ותחילתו היתהמעבר שער האשפות ליד עד עיר דוד. יש לציין שהיום נסגר שער המוגרבים למשך כחצי שעה בעקבות חפץ חשוד, דבר שגרם לעומס גדול מהרגיל.

דיבת הארץ רעה

תיירים המגיעים להר הבית עשויים למצוא מאות מטרים של תיירים מכל העולם שממתינים כמעט מדי יום שעות בקור ובגשם, ובימים אחרים בחום ובשמש. לאחר יותר מ-3 שעות המתנה, חלק גדול מאלפי תיירים נשארים בחוץ, למרות שהשכימו קום, וימתינו 3 וחצי שעות החל מהשעה 7:00 בבוקר, כדי להספיק להכנס להר שנסגר על יהודים ותיירים בשעה 10.

תור של מאות תיירים לאורך מאות מטרים בכניסה להר הבית

להר הבית 10 שערים. 9 מהם פתוחים שבעה ימים בשבוע, כל שעות היום, לכניסת מוסלמים בלבד, ללא כל בדיקה.

רק שער אחד בלבד פתוח לכניסת יהודים ותיירים, למשך 3 וחצי שעות מפוצלות, עם שוטרים ואנשי חברות אבטחה שעורכים להם בדיקות חודרניות, איטיות ומשפילות.

בארגון הליבה דורשים מראש הממשלה לעשות סוף למחדל המשטרתי שמוציא את דיבת ישראל רעה לתיירות וליחסה לזכויות אדם. על ראש הממשלה להפסיק את האפלייה בשערי הר הבית, לפתוח את עשרת השערים במידה שווה לכל אזרחי המדינה. ולייעל את מערכות הבקרה שיפסיקו לעכב שעתיים ושלוש את הבאים בשערי הר הבית.

להלן מכתבו של ראש פרויקט הליב"ה:
ביזיון - מאות תיירים בתור להר הבית


תור של מאות תיירים לאורך מאות מטרים בכניסה להר הבית
התמונות צולמו ע"י: צחי דבירה וארנון סגל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה