יום רביעי, 1 בינואר 2014

תקציר ידיעות שבועי מהר הבית

פרויקט הליבה יהודה גליק
האפליה נמשכת: שוב מעצר מתפלל יהודי בהר הבית
בעוד עשרות מוסלמים ומוסלמיות צורחות פסוקי הסתה נגד קבוצת יהודים שביקרה בהר הבית, עצר השוטר אחמד את אחד היהודים המאויימים, בטענה כי הוא התפלל במקום הקדוש. בסרטון הוידאו נשמעים השוטרים אוסרים לצלם את פעולותיהם. למה? כי "זה מעצבן". צפו כאן


הדו"ח המודלף מעלה ביקורת תקשורתית נגד מסתיריו 
דו"ח מבקר המדינה שעלה לרשת למרות ניסיונות ראש הממשלה להסתירו, מעורר גלים רבים באתרי החדשות. בנוסף למאמר דעות העלה אתר הארץ גם כתבת וידאו מצולמת שבו דרש פרופ' ישראל אלדד להעלות לדיון בכנסת את הדו"ח שמגלה את הפרות החוק הרבות שעשו הרשויות בהר הבית. ישראל כספי מהוועד להרס העתיקות חשף בראיון לערוץ 7 כי דו"ח המבקר שהובא לפני חברי הכנסת שוכתב וקוצר כדי להסתיר מהם את הדו"ח המלא. וגם בערוץ 10 התפלאו לונדון וקירשנבוים בפני עתניאל שנלר מה פתאום נתן את ידו להסתרת הדו"ח, רק בגלל רצונו של ראש הממשלה, בטיעונים ביטחוניים. קישור לצפייה בראיון המלא.

"לא הר הבית נפיץ, הרשויות מנפיצות"
הראשון לדווח על ש"הדוח החמור פורסם באתר אמריקאי" היה בן כספית בעיתון "דה פוסט". אחריו צעד ניר חסון בעיתון הארץ שסיפר כי הדו"ח לא פורסם בשל הפחד ממדינות חוץ ואלימות פנים. דוברת תנועת מטות ערים סוזי דים הסבירה באתר מחלקה ראשונה ש"הר הבית הוא לא נפיץ, אלא בגללנו". ד"ר יאיר וייסמן מסכם את הסיפור תחת הכותרת "הדו"ח הסודי על הר הבית" כי "ברור שנתניהו היה שמח לשנות אותן, אבל לעם ישראל עדיף שההמנון יישאר כמו שהוא ומה שישתנה זה זהות ראש הממשלה מנתניהו לפייגלין". ח"כ פייגלין הגיב לחשיפת הדו"ח: "השימוש בטיעון הביטחוני בהסתרת הדוח, לא נועד להגן על שלום הציבור והמדינה, אלא על שלום פוליטיקאים. מדובר במעשה חמור הפוגע בביטחון ומקעקע את היסודות הדמוקרטיים של המדינה".

מטח אבנים בהר הבית, 3 נערים מוסלמים עוכבו ושוחררו
יום ראשון, קבוצת יהודים מבקרת בהר הבית, סמוך לשער הרחמים קבוצת ילדים מוסלמים שלומדים בכיתות לימוד בהר הבית, מקבלת את פניהם במטח אבנים. שוטר ליווי שהיה במקום, גילה תושיה, רדף אחר הנערים, ועצר מיידית שניים ממיידי האבנים. נער שלישי, נעצר כעבור זמן קצר על ידי המשטרה, ששיחררה את שלושתם לאחר שהות קצרצרה בתחנת בית אליהו.

ההתעוררות החרדית להר הבית מתרחבת
לצד הנסיקה במספר החתנים והכלות העולים להר הבית כמעט מידי יום, ,תופעה שהמשיכה גם השבוע. הולך וגובר גם הטפטוף החרדי למקום. כמעט כל שבוע נצפה בהר הבית חרדי נוסף שזוכה ועולה לראשונה בחייו להר הבית. בקרב האתרים החרדיים ישנה עדיין מסך שתיקה בענין. יצוא דופן הוא האתר החרדי-נשכני "בעולמם של חרדים" שמפרסם מידי פעם דעות של רבנים חרדים אודות העליה להר הבית.
 
מוגש על ידי 

הליב"ה - המיזם לחופש יהודי בהר הבית
מיסודם של קרן נחלת עצמאות ישראל והקרן למורשת הר הבית
A project of The Israel Independence Fund & The Temple Mount Heritage Foundation
ת.ד. 8400 ירושלים pob | פקס 077-5558067 | דוא"ל meizamhaliba@gmail.com | אתר li-ba.org

תגובה 1:

  1. החומר מנוסח מתואר ומוגש ברמה מקצועית שלא מביישת שום כלי תקשורת
    ובהזדמנות זו גם אודה מאוד לליבה שמאז שהגיעו לאויר העולם
    החשיפה וההתעוררות בנושא הר הבית קפצה בכמה וכמה מדרגות
    יה"ר שיזכו להמשיך לקדם את יהוד הר הבית עד לבנייתו בקרוב ממש אמן!

    השבמחק