יום ראשון, 16 בפברואר 2014

ירדן מאיימת: הדיון הצפוי בכנסת על הריבונות בהר הבית 'משחק-באש'

ביום שלישי תקיים מליאת הכנסת דיון על אפליית היהודים בהר הבית, והסכנות של הסגרת ההר לריבונות ירדן, ובירדן מאיימים במשחק באש.

מאת: המטה המשותף של תנועות המקדש, מחלקת דוברות

על סדר היום בכנסת: ממוש ריבונות ישראל בהר הבית
ביום שלישי תקיים מליאת הכנסת דיון על אפליית היהודים בהר הבית, והסכנות של הסגרת ההר לריבונות ירדן, ובירדן מאיימים במשחק באש (ר' המהפך קרוב: הכנסת תחליט ביום שלישי הקרוב לממש את ריבונות ישראל בהר הבית).

בשנה האחרונה סגרה המשטרה את הר הבית פעמים רבות בפני יהודים. בעיקר בחגי ומועדי ישראל, כאשר אל הר הבית הגיעו המוני יהודים. פעמים מספר מנעה המשטרה את כניסת היהודים לאחר לחצים ודרישות שהגיעו מירדן.

גם כניסתם להר של חברי הכנסת משה פייגלין וחברי וועדת הפנים נמנעת מסיבות דומות.

בנוסף לכך מפעילה המשטרה כל השנה מסכת אפליות בהר הבית, כאשר מונעת מיהודים להכנס להר מעשרת שערי ההר, ומתירה את כניסתם רק משער אחד, ורק במשך 3 וחצי שעות ביום. לעומת זאת למוסלמים מאפשרת המשטרה להכנס מכל שערי ההר, בכל שעות היממה.

לבקשת חברי כנסת מסיעות הליכוד ביתינו והבית היהודי תדון המליאה בהצעת החלטה לפיה "הכנסת קוראת לראש הממשלה לממש את הריבונות הישראלית בהר הבית, להפסיק את האפליה במקום, ולאפשר לכל אדם לעלות להר מכל שער, ללא הבדל דת, גזע, מין ולאום - בהתאם לחוקי היסוד".

על ההצעה שהעלה חבר הכנסת משה פייגלין, הצטרפו וחתמו כבר לעת עתה חברי הכנסת צחי הנגבי, יריב לוין, מירי רגב, ושמעון אוחיון מהליכוד ביתינו. וחברי הכנסת מוטי יוגב, אורית סטרוק, ושולי מועלם מהבית היהודי.

גורמים איסלמיים אחרים קוראים לפוצץ את האזור בהתנגדות מזויינת ורצח יהודים, כדי למנוע את הריבונות היהודית מהר הבית

2 תגובות:

  1. הגיע הזמן שכנסת ישראל תעביר את משכנה לסטיו המלכותי מימי הורודוס שבדרום הר-הבית!

    השבמחק
  2. הגיע הזמן להסיר הכפה

    השבמחק