יום רביעי, 26 בפברואר 2014

צפו: דברי ח"כ מירי רגב בדיון במליאת הכנסת על הר הבית

האם יהודי שרוצה לעלות להר הבית צריך להגיד את המשפט: לא אלה אלא אללה ומוחמד רסול אללה?  לא ולא. אנחנו נגיד: שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד.  זה מה שהיהודים יגידו בהר-הבית.


להלן דבריה של ח"כ מירי רגב (הליכוד ביתנו) בדיון במליאת הכנסת ביום שלישי כ"ה באדר א' תשע"ד:
כבוד יושב-ראש הכנסת, חבר הכנסת פייגלין ידידי, יוזם הדיון, השרה לבנת, חברי חברי הכנסת, במלחמת ששת הימים אמר הרמטכ"ל דאז, מוטה גור: הר-הבית בידינו. אם הוא היה אומר את זה היום, הוא היה נעצר. ואני שואלת אתכם כאן, מעל במת הכנסת: האם יהודי שרוצה לעלות להר הבית צריך להגיד את המשפט: לא אלה אלא אללה ומוחמד רסול אללה?
לא ולא. אנחנו נגיד: שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד.
זה מה שהיהודים יגידו בהר-הבית.
אנחנו נדאג לכך שכל אזרח במדינת ישראל, בין שהוא יהודי, בין שהוא מוסלמי, בין שהוא דרוזי, יוכל להתפלל במקומות הקדושים לו. צער בעלי-חיים, זכויות בעלי-חיים – כן, אבל זכויות ליהודים – לא.
סוגיית עליית היהודים להר-הבית נדונה בוועדת הפנים והגנת הסביבה כל שלושה שבועות, מתוך כוונה לבדוק מדוע כשהמוסלמים רוצים, היהודים יעלו להר, וכשהמוסלמים לא רוצים, היהודים לא יעלו להר. מדוע לא נגיע למצב שכשיש הפרות סדר יעצרו את המוסלמים שעל ההר ולא את היהודים, שמחכים כמו מסכנים ליד השער כדי לעלות להר הקדוש להם? אז אני אגיד לך מה. אני אגיד לך מה, אנחנו נקבל אומץ. זה לוקח זמן, אבל השר שעשה את זה היה שר המשטרה דאז צחי הנגבי, שפתח את שער המוגרבים ליהודים. זו תחילת הדרך. אנחנו נגיע למצב שהר-הבית יהיה בדיוק כמו מערת המכפלה: ימים מיוחדים ליהודים וימים מיוחדים למוסלמים, וכולם יתפללו שם כי זו זכותם של היהודים והמוסלמים וכל אזרח במדינת ישראל להתפלל במקום הקדוש לו. 
ואני קוראת לראש הממשלה, שבאומץ רב יעמוד מול העולם, ומול הירדנים, ויגיד לו: אנחנו בעד שכל אזרח במדינת ישראל שרוצה וחפץ לעלות ולהתפלל בהר-הבית, כך יהיה. כי אחרת אנחנו לא נרד מהנושא, שמפריע לכולם, וכל שלושה שבועות אנחנו נמשיך ונדון בוועדת הפנים בנושא הפרות הסדר של המוסלמים שמונעים מיהודים לעלות להר-הבית. אנחנו נציג את כל אותם אירועים, והמשטרה תענה על אירוע-אירוע, עד שהם יגיעו בסוף לשעת ייאוש ויגידו: אוקיי. נבצע את מה שמדינה דמוקרטית יהודית צריכה לעשות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה