יום שבת, 8 במרץ 2014

הרב מאזוז - מגדולי רבני דורנו מתיר עליה להר הבית

"מותר מן הדין לעלות להר הבית". כך כותב הגאון הרב מאיר מאזוז שליט"א ראש ישיבת כסא רחמים וחבר מועצת החכמים בפסיקה מפתיעה בעולם החרדי


הרב מאיר מאזוז ראש ישיבת כסא רחמים מתיר לעלות להר הבית
הרב מאיר מאזוז שליט"א עם הרב עובדיה יוסף זצ"ל
הרב מאזוז מסייג את פסיקתו התקדימית, בכך שעל כל אחד שמבקש לעלות להר הבית, לדעת את המידות המדויקות של התחומים המותרים בכניסה לפי פסיקת רב. כיוון שאחרת עלולים להיכשל בכניסה לחלקים בהר הבית האסורים בכניסה. ובלשונו של הרב: "מן הדין מותר. אבל עלולים ליכשל. צריך לדעת המדה בדיוק, על פי הוראת חכם". את הדברים כתב הרב באתר האינטרנט של ישיבת כסא רחמים.
תשובתו החיובית של הרב מאזוז מפתיעה במיוחד. הרב מאזוז נמנה על רבני השורה הראשונה בציבור החרדי, והוא גם חבר במועצת החכמים של תנועת ש"ס. היתרו והתייחסותו החיובית לעליה להר הבית מהווה פריצת דרך בחוג הרבני החרדי הבכיר. מדובר בשינוי מהקו שננקט בציבור זה עד היום, לפיה בכל הקשור להר הבית מוטב להמתין לביאת המשיח, או לחזרתה של הטהרה המלאה לישראל, שתתרחש רק עם חידושה של מצוות פרה אדומה.
שוחרי המקדש מציינים שפסיקתו החשובה של הרב מאזוז, מסמנת שיא חדש בגל של התעוררות להר הבית שפוקד לאחרונה חלקים בציבור החרדי. הכרעתו של הרב מאזוז מצטרפת לפסיקתו של רב חרדי אחר, הרב חיים-פסח הורביץ, רבם של חסידי בעלז באשדוד, שהצטרף גם הוא לרבנים המתירים את העליה להר הבית לצורך ייהוד המקום, וכיבושו מידי המוסלמים.
רב חרדי נוסף, הרב שלמה מחפוד, התראיין לאחרונה בענין בכלי התקשורת החרדים, לאחר שנפוצו ידיעות כי הוא מתיר עליה להר הבית. לדבריו הוא נמנע מלהתיר בפועל, כיון שלדעתו היתר העליה להר הבית היא סוגיה שצריכה להיות מונחת לפתחם של גדולי ישראל דווקא.
הרב מאזוז השיב גם לשאלה נוספת ומעשית, הנוגעת לעולים להר, האם קיימת כיום מצוות השתחויה במקום? בתשובתו כותב הרב מאזוז כי "להשתחוות בעזרת ישראל בימינו נראה כמשתחווה למסגד עומר".

4 תגובות:

  1. בעזרת ה שיפורסם הדבר וגם החרדים הספרדים יעלו ובא לציון גואל

    השבמחק
  2. הוא לא התיר ! מה אתם לא מבינים הבנת הנקרא בסיסית?!
    תכנסו לאתר ותראו את התשובה שלו וגם את השאלת המשך ששאלו אותו והאמת והשלום אהבו
    ולשקר אין רגליים. אל תנסו להשתמש לרעה ברבנים צדיקים!
    לתועלת הציבור הנה הקישור לשאלה : http://www.ykr.org.il/modules/Ask/answer/9763

    השבמחק
    תשובות
    1. קראתי שוב ושוב את תשובת הרב וגם את הציטוט שהביא הרב שליט"א מדברי הגר"ע יוסף זצ"ל בספר מעדני מלך. אלו דברי הגר"ע יוסף, שהרב מזוז שליט"א הדגיש: " ששם ודאי היתה העזרה, ונכנסים בפנים בטומאת מת, טמא מת שנכנס לשם חייב כרת... אם נכנסת במקום כרת בבית קדשי הקדשים? נכנסת במסגד עומר בפנים".

      אם תעיין שוב בתשובה הראשונה של הרב מזוז ובדבררים שציטט והדגיש, תיווכח לראות שהרב אוסר כניסה לשטח העזרה, אך לא לכל הר הבית. הרב מסייג את זבריו ודורש לדעת את המידה עפ"י חכם.

      אז אם מדברים על הבנת הנקרא בסיסית כדבריך, אנא תעיין היטב ואח"כ תחכים אותנו יותר...

      מחק