יום חמישי, 29 במאי 2014

גם ביום ירושלים: נאסרה כניסת יהודים להר הבית

כבר בשעה 9:30 בבוקר לא הורשו מבקרים להיכנס למתחם, לאחר שעשרות רעולי פנים החלו להתפרע וליידות אבנים. כך היה גם ברוב החגים היהודיים השנה. "המשטרה מתנהלת ברפיסות"

יום ירושלים בהר הבית בטרם נסגר ליהודים.
הורשו לעלות למסלול מקוצר עד 9:15 בבוקר
כמו בכל חג יהודי מתחילת השנה, גם אתמול (רביעי), יום ירושלים, התפרעו כמה עשרות רעולי פנים במתחם הר הבית ומסגד אל אקצא. החל משעות הבוקר, הם יידו אבנים וירו זיקוקים מרחבת המסגד לעבר כוחות המשטרה במקום, ובשל ההתפרעויות, כבר בשעה 9:30 בבוקר נאסרה כניסת תיירים ויהודים למתחם.
המשטרה המשיכה תחילה את הביקורים במתחם במסלול מקוצר, אך כשההתפרעויות הפכו למסוכנות הכוחות במקום הגיבו בסגירת ההר למבקרים. במקביל, כניסת מוסלמים ותנועתם במתחם נמשכה כסדרה.
נראה שמועדי ההתפרעויות בהר הבית אינם מקריים, ובשנה האחרונה הצליחו המתפרעים להביא לסגירתו של ההר למתפללים בחגים יהודיים. כך היה בפסח האחרון, וגם בפורים, אז נפתח הר הבית לתיירים ולמתפללים יהודים רק ביומו השני של החג. בחנוכה, המתחם היה פתוח ביומיים בלבד מתוך ששת ימי החג, זאת גם מאחר ובסופי השבוע המתחם פתוח למתפללים מוסלמים בלבד דרך קבע.
בערב סוכות, הר הבית היה פתוח, אך במהלך חול המועד – שלושה ימים בסך הכל – הוא היה סגור למבקרים יהודים ולתיירים. כך גם בערב יום כיפור, בערב ראש השנה ובתשעה באב. ביום העצמאות, עם זאת, היה ההר פתוח למבקרים ולראשונה סגור לכניסת מתפללים מוסלמים, באופן חסר תקדים.
יהודה גליק, מנהל "הליגה לחופש יהודי בהר הבית", אמר: "כ"ח באייר הוא יום שחרור הר הבית. מסתבר שירושלים שוחררה, אבל משטרת ישראל טרם השתחררה ועדיין מתנהלת ברפיסות מול האויב הטרוריסטי". לדבריו, "המשטרה, שרוצה להכריז על האידיוטים המקשקשים גרפיטי כארגוני טרור, לא יודעת להגיב כשטרוריסטים אמיתיים פועלים באור יום". 
יהודים ממתינים בשער הכניסה היחיד להר הבית הפתוח ליהודים

"הם מחללים בעצמם את המסגדים של עצמם כשהופכים אותם למחסני תחמושת", הוסיף, "הגיע הזמן שארגוני זכויות האדם ידרשו להכריז על הפורעים בהר הבית כארגון טרור ועל פשעיהם כפשעי שנאה". לטענתו, יש לסגור מפני המתפרעים את הכניסה להר הבית, במקום לסגור את ההר ליהודים "חפים מפשע שכל חטאם שרצו לעלות למקום הקדוש שלהם".
בעוד שלמתפללים המוסלמים קיימים 11 שערי כניסה להר, ליהודים ולתיירים קיים שער כניסה בודד. גם בזמני הכניסה קיימת העדפה ברורה למתפללים, אשר כניסתם למתחם מותרת בכל ימות השבוע למשך 12 שעות, בעוד שמבקרים שאינם מוסלמים מורשים להיכנס למתחם במשך ארבע שעות בלבד, במהלך חמישה ימים בשבוע.
הר הבית נשלט על ידי הוואקף הירדני, כשמשטרת ירושלים אוכפת את חוקיו. על פי כללי המקום, אסור למי שאינו מוסלמי להתפלל במקום. כל מבקר שאינו מוסלמי שעולה להר ונתפס משתטח, ממלמל או מבצע כל דבר אשר עשוי להתפרש כתפילה מורחק על ידי המשטרה. כמו כן, כוחות הביטחון מנועים מלפרוץ למסגד במקרה של התפרעויות, ועל כן המתפרעים נוהגים ליידות מהמסגד עצמו אבנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה