יום ראשון, 8 במרץ 2015

שוב משטרת ישראל מצפצפת על החוק - הרב פרופ' אליצור אולץ לחתום על מסמך לא חוקי

בית המשפט קבע || המשטרה מצפצפת על החוק

הרב פרופ' יואל אליצור מדריך קבוצת יהודים בהר הבית
השופטת מלכה אביב קבעה בפסק דין שניתן בשבוע שעבר שאיסור התפילה על יהודים בהר הבית איננו חוקי. השופטת קבעה שמסמך ההתחיבות שהמשטרה מחתימה עליו עולים "בעיתיים" להר הבית אינו חוקי והחתימה על המסמך שווה כקליפת השום. המשטרה ממשיכה בשלה כאילו דבר לא קרה.

היום אולץ הרב פרופ' יואל אליצור לחתום על מסמך, בו התחייב בין היתר:
"לא לבצע בהר כל פעולה דתית או פולחנית בעלת סממנים חיצוניים או מופגנים,
הרב פרופ' יואל אליצור היום בהר הבית
"לא להכניס לשטח ההר חפצים המשמשים לפולחן דתי או לפעולה הפגנתית ובכלל אלו ספרים, דפים, צילומים, תשמישי קדושה, כרזות שלטים או דגלים,
"לא להתנהג בשטח ההר בצורה פרובוקטיבית ולא להתבלט באופן ייחודי בכל דבר ועניין כולל השתטחויות והשתחוויות" ועוד התחיבויות כיד הדימיון הטובה על המשטרה ויועציה המשפטיים.

הרב פרופ' יואל אליצור המכהן כראש החוג ללימודי ארץ ישראל במכללת הרצוג ומרצה במחלקה לתלמוד באוניברסיטה העברית, נחשב על ידי משטרת ישראל כאדם מסוכן.

לפני כחודש עלה הרב אליצור להר הבית, את פניו קידמו מתפרעות מוסלמיות בקריאות: "אללה אכבר", הרב אליצור ענה להם בסגנונו המאופק והשקט: "ה' הוא הא-להים". הפורעות לא טופלו על ידי המשטרה, אולם הרב אליצור עוכב לכמה שעות. הבוקר נאסרה עליו הכניסה להר עד לחתימה על המסך וכך הוא מספר:

↓ כך מספר הרב פרופ' יואל אליצור

משטרת ישראל פועלת בניגוד להחלטת בית המשפט
כתב ההתחיבות של הרב פרופ' יואל אליצור
באתי למשטרה, המפקד עופר גנון הודיע שהוא נכנס לישיבה ושאבוא בעוד שעה. ב 9:25 הייתי שם ודיברתי אתו. שאלתי למה מטרידים אותי והוא אמר שהשוטר אמר שהתפללתי.

אמרתי לו שלא התפללתי, ושאני עולה כבר עשרות שנים להר ומקפיד שלא לעצבן את השוטרים ולא לתת להם תואנה להפריע לי לעלות להר. הוא אמר שלא צריך לדבר כך על השוטרים שרק ממלאים את תפקידם וכו'..

שאלתי למה לא קיבלתי הודעה רשמית, ולמה לא זימנו אותי לשימוע. אמר שעכשיו זה שימוע. אמרתי שזו לא התנהגות הולמת של גוף ציבורי שלא הודיעו לי שום דבר, וטרחתי להתכונן לעלייה להר ובאתי מרחוק.

הוא לא הגיב בדיוק לטענותי ואמר שאם אני רוצה לעלות להר עלי לחתום על הטופס (הוא הקריא לי מתוכו והסכים לבקשתי לצלם את הטופס). חתמתי על הטפס (מצ"ב), וחזרתי למוטי שהכניס אותי יחד עם עוד 'בעייתי' לסיבוב קצר של כמה דקות מהמוגרבים לשלשלת.
כל טוב
יואל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה