יום ראשון, 20 בספטמבר 2015

עומר מוסטפא (22) – חוקר במדעי היהדות במרכז אקדמי בקהיר

נגד ההשתוללות המוסלמית בהר הבית || בעד בניין בית המקדש

"אסור לנו לקנא בעם היהודי אלא ללמוד ממנו איך לעבוד את השם במסירות, בלי צביעות ושקרים. הר הבית הוא מקום תפילה לכולם ולא רק למוסלמים. יהודים אינם מחללים את המקום אלא להפך – מעניקים לו ברכה וקדושה. עוד תראו שבהמשך יתרבו דורשי האמת, וכל עניין בית המקדש ייפתר. רק תסתדרו אתם עם המשטרה"

↓ עומר מוסטפא פורס את משנתו בפני ארנון סגל

הקוראן הבטיח ליהודים את ארץ ישראל. בסורת אל-איסרא בפסוק מס' 4 נכתב (על פי התרגום של אורי רובין): "מסרנו לבני ישראל בספר לאמור, פעמיים תחסמו את הארץ ותתנשאו מאוד. כאשר התקיימה הפעם הראשונה שילחנו בכם את עבדינו גיבורי המלחמה, והם פשטו אל תוך הבתים וכך קוימה ההבטחה. אחר חידשנו את כוחכם להשיב מלחמה כדי להחזיר להם והמצאנו לכם רכוש ובנים והרבינו את זרעכם".


הרבה מפרשים מוסלמים מסבירים שהקדוש ברוך הוא הבטיח בזאת ליהודים שתי ממלכות שבהן נבנה בית המקדש, אך זה נחרב פעמיים בגלל חטאי בני ישראל. וכאשר ישובו לעבודת הבורא בדרך הנכונה ייזכו בני ישראל לחסד גדול ולהפריח מחדש את ארצם כך שתהיה משגשגת, ירבה זרעם עד מאוד ויביסו את כל האויבים שרוצים להשמידם. רק אלו הרוצים בטובתם יזכו לחסד ולמנוחה בעולם הזה ובעולם הבא.

אולם הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים, ולצערי רבים מפנים גב לאמת הגלויה בקוראן לגבי היהודים, ובוחרים רק את הפסוקים המתאימים להם ולאינטרסים שלהם. אני עצמי הגעתי לתובנות הללו בין השאר בזכות היכרות עם כתביו והרצאותיו של החוקר עומאר סאלם, שלא מזמן נשא הרצאה בישיבת עתניאל בהזמנת הרב יעקב נגן. על בסיס מקורות הקוראן הוא מאמין בזכות עם ישראל לחיות בשלום בארצו. כלומר, לא מדובר בקול בודד, ועם הזמן יתגבש גוש מוסלמי שמאמין בכך, מבלי הסילופים של השייח'ים השכירים שמעוותים את האמת. עוד תראו שבהמשך יתרבו דורשי האמת, וכל עניין בית המקדש ייפתר. רק תסתדרו אתם עם המשטרה.

אכן, מסוכן להשמיע דעות כאלו במצרים אבל לאחרונה ניתן לנו מעט חופש ביטוי. חשוב לי להדגיש שאני מוסלמי מסורתי המתפלל חמש פעמים ביום. כל מה שאני מאמין בו מבוסס על ספרי הקודש ואיננו המצאה שלי. למדתי עברית באוניברסיטה בקהיר, ומי שנופל בקסמי שפת הקודש לעולם לא יעזוב אותה. כיום אני חוקר במדעי היהדות במרכז אקדמאי בקהיר.

הר הבית הוא מקום תפילה לכולם ולא רק למוסלמים. השם 'אל קודס' איננו נזכר כלל בקוראן אלא רק 'ארץ הקודש' שהובטחה למשה ולצאצאיו. צעקות 'א-ללה הוא אכבר' בתחום הר הבית הן דוחות. לא מכובד להשתמש בשם הא-ל ככלי הפרעה ליהודים שבאים להתפלל לאותו א-ל קדוש שברא את כל העמים. אין זה הוגן להניח רק למוסלמים להיכנס לכיפת הסלע. גם יהודים זכאים לכך. הם אינם מחללים את המקום אלא להפך – מעניקים לו ברכה וקדושה. מצרים וישראל צריכות לשתף פעולה בכל התחומים ולהתגבר על הקשיים הכלכליים בשתי המדינות. שגשוג ארץ ישראל יביא לפריחה בכל האזור.

רוב המוסלמים שמגיעים להר הבית ואל אקצא לא עושים זאת במטרה להתפלל, אלא כדי להתגרות ביהודים ולהציק להם. במקום שישקיעו את האנרגיות שלהם בעבודת הא-ל יתברך, משקיעים אותן בצעקות ובקללות. אולם בקוראן כתוב שאת דרך השם יש להפיץ בחוכמה ובדרך ארץ. ממילא, מה שמתרחש בהר הבית בפועל כלל איננו ממנהגי האיסלאם.

התפיסה המוסלמית לגבי היהודים צריכה לעבור שינוי מהותי, במיוחד במישור הדתי. השייח'ים מבצעים "סלקציה", בוחרים רק את הפסוקים שמתאימים להם ומזניחים את שאר הפסוקים שמעניקים לבני ישראל זכות בארצם. הדבר נובע מקנאה, אך אסור לנו לקנא בעם היהודי אלא ללמוד ממנו איך לעבוד את השם במסירות, בלי צביעות ושקרים.

תגובה 1:

  1. צודק. הדרך המכובדת היא לאפשר לכל אדם באשר הוא להתפלל במקום הקדוש הזה. התפילה היא לא מונופול למוסלמים בלבד. יש להם את הכעבה במכה שם הם יכולים להתפלל לאלוהיהם. לנו היהודים יש רק אלוהים אחד. ואנחנו יכולים להתפלל בכל מקום. אלא שמקום זה הוא מקום שני בתי תפילה שניבנו עליו. ואנחנו בוכים על חורבנם.

    השבמחק