יום רביעי, 9 בדצמבר 2015

צפו: אלימות משטרתית בהר הבית הסתיימה בענישה פיראטית של המשטרה

אלימות משטרתית בהר הבית || ענישה קבוצתית ליהודים

המשטרה עצרה היום באלימות קשה מספר יהודים שהתפללו בהר הבית  כעונש נוסף מנעה המשטרה מחבריהם לעלות להר הבית  כך מבטיח גלעד ארדן כניסה חופשית ליהודים להר הבית  האם לכך התכוון בנט כשהבטיח לפני הבחירות לשנות את המצב בהר הבית?

↓ צפו: משטרת ישראל בשרות ישמעאל

ארבעה יהודים נעצרו בהר הבית, חלקם תוך אלימות קשה, לאחר שהתפללו והשתחוו במקום לרגל חנוכה.

השוטרים שנשלחו לאבטח אותם מפני איומים איסלמיים בהר, היכו אותם יחד עם אנשי וואקף שחבטו בהם בכסאות, וגררו אותם בכוח למעצר. כל זאת רק בגלל שהתפללו והשתחוו במקום בהתאם לחוק ולפסיקות רבות של בית המשפט העליון.


העצורים הם תלמידי ישיבת הסדר מצפת. התלמידים באו להר הבית לרגל חנוכה, יחד עם רבני וראשי הישיבה, לפי מסורת רבת שנים בישיבה.

בעקבות נהלים חדשים של השנה האחרונה, המשטרה פיצלה את התלמידים, הפרידה אותם מהמורים והרבנים וחילקה אותם לקבוצות בנות 15 יהודים כל אחד. התלמידים נאלצו להמתין במשך שעות בכניסה להר, בעוד תיירים זרים עוקפים אותם, חולפים על פניהם ונכנסים באין מפריע.

המשטרה ממשיכה לעצור מתפללים יהודים בהר הבית, למרות שבית המשפט פסק כבר מספר פעמים שעל המשטרה לאפשר ליהודים להתפלל בהר הבית, מלבד במקרים חריגים מאוד. לטענת המשטרה, היא מגינה על סטטוס קוו שקיים במקום, למרות שהסטטוס קוו הזה הוא בלתי חוקי.


ענישה קולקטיבית

לאחר סדרת המעצרים, החליט קצין משטרה במשטרת ההר להעניש את כל התלמידים, והורה לשוטרים לגרש חזרה קבוצה שכניסתם כבר אושרה, והם אף עברו בידוק ייחודי שווידא שאין עליהם חפצי דת יהודיים.

המשטרה החזיקה בעצורים במשך 6 שעות, ללא שום עילה חוקית ואף בניגוד למקובל ביחס לעצורים אחרים המואשמים בתפילה בהר הבית.

לדברי התלמידים, מדובר בנקמנות משטרתית שפועלת באופן פיראטי, מאחר ובית המשפט מורה לה באופן קבוע לשחרר עצורי תפילה בהר הבית ללא תנאי.

חברי התלמידים שנעצרו התקשרו למשטרה לברר מה קורה עם חבריהם. החברים נדהמו כאשר חוקר המשטרה החל לצעוק עליהם ולאיים שהוא יגיע אליהם, ויעצור אותם. (הקלטה מצורפת)

מארגון "חוננו" נמסר כי ארבעת התלמידים שוחררו לבסוף, חלקם הורחקו ל-15 יום מהר הבית ומהעיר העתיקה.

עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו שהגיע לתחנת המשטרה מסר בתגובה: "מעציב מאוד שדווקא בחנוכה, מועד השחרור של ההר והמקדש, המשטרה מתנכלת ליהודים שבסך הכל בקשו לקיים את מצוות החג".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה