יום ראשון, 13 בדצמבר 2015

יום עמוס פעילות בדרך לבניין המקדש

יהודים רבים בהר הבית || תרגול הקרבת התמיד והדלקת המנורה

ראש חודש טבת הוקדש על ידי פעילי הר הבית והמקדש לפעילות אינטנסיבית למען הר הבית וחידוש עבודת המקדש  בבוקר עלו יותר ממאה יהודים להר הבית לכבוד ראש חודש ולכבוד חג החנוכה  בערב השתתפו מאות בתרגול הקרבת התמיד והדלקת המנורה  וגם סיבוב שערים עצמאי שהסתיים במעצר חמישה.

↓ נר שביעי של חנוכה בהר הבית - כך התנהלו העליות להר הבית

גשם כבד וקור עז לא מנעו מהיהודים הרבים לעלות להר הבית. יותר מ-100 יהודים עלו במהלך היום להר הבית. קבוצות היהודים הוגבלו ל-15 יהודים בקבוצה. לאחר שראו השוטרים שלא יספיקו להכניס כך את כולם הגדילו במעט את גודל הקבוצות.

חלק מהיהודים נאלצו לעבור בידוק פולשני מאד לפני עלייתם להר.

בתוך ההר נדרשו היהודים ללכת במהירות כמעט ללא עצירות. השוטרים חזרו כל העת על האמירה שעוד עשרות יהודים ממתינים לעלות להר הבית וכל דקה של קבוצה בתוך ההר מעכבת את הקבוצה הבאה.

בכיס של אחד היהודים נמצא סידור במהלך הבידוק, השוטר איים על האיש במעצר.  לאחר כמה דקות הוכרע שלא ייעצר אבל לא יוכל להיכנס עם הקבוצה להר. כעונש, לא הסכימה המשטרה שיהודי אחר יהיה במקומו בקבוצה. וכך עלתה קבוצה של 14 יהודים בלבד, בעוד שעשרות נוספים ממתינים בחוץ.

שלוש קבוצות הוכנסו בבוקר להקפת מקום המקדש. שתי קבוצות נוספות הוכנסו להצצה ויציאה מיידית מהשלשלת. הקבוצה האחרונה בשעות הבוקר מנתה 16 יהודים, השוטר הסביר שהגדילו באופן חריג את גודל הקבוצה כדי שכולם יוכלו להיכנס להר ולא ישארו עוד יהודים בחוץ.

במהלך שעות העלייה חולק כיבוד ליהודים העולים להר תרומת ארגון חוזרים להר. יהודייה שמציינת היום את יום השנה לעלייתה הראשונה להר הביאה עוגות לכיבוד העולים.

בשעת עליית הצהרים המשטרה אפשרה ל-18 יהודים יחד לעלות כקבוצה להקפת מקום המקדש. קבוצה שניה אחריהם מנתה 12 יהודים והם זכו רק להצצה בהר וסולקו מיד משער השלשלת הסמוך.

2 יהודים הגיעו לשער ההר וגילו שהם מסורבי עלייה. יהודי נוסף שעוכב בשבוע שעבר בהר לאחר שדרש להשאר בהר על נעילתו ליהודים, שב היום על מנת לעלות להר. שוטר הסף הודיע לו שהוא מורחק מההר.  לאחר כמה טלפונים ובירורים התברר שהוא לא מורחק ובסופו של דבר עלה להר.

מתנדבת "ייראה" הפעילה את הילדים בזמן ההמתנה הארוכה והצליחה להפיג במעט את התסכול על ההמתנות הארוכות שהם מנת חלקם של יהודים בלבד.

בשעות הערב יצאו כמה בחורים לסובב את שערי הר הבית. המשטרה עצרה 5 מתוכם ללא סיבה והם שוחררו  לאחר כמה שעות.

↓ מתרגלי ומתכוננים לחנוכת המזבח

בערב התקיים מעמד תרגול חנוכת המזבח, הקרבת התמיד והדלקת המנורה ברחבת הקרדו בעיר העתיקה. מאות אנשים מכל רחבי הארץ השתתפו בארוע המרגש.

את הארוע, שאורגן על ידי המטה המשותף של תנועות המקדש בשיתוף מכון המקדש, הנחה הרב ישראל אריאל שליט"א. במעמד השתתפו לראשונה בני נוער מתנועת נוער המקדש. הכהנים מקרב בני הנוער השתתפו בעבודות עצמן והלויים ניגנו משירי המקדש.

הרב ברוך כהנא שליט"א עמד בראש הכהנים המתרגלים, הנחה אותם ווידא שכל העבודות נעשות כהלכן.

הרב מנחם בורשטיין שליט"א נשא דברים נרגשים במהלך המעמד.

המארגנים הדגישו בפני הציבור שכל העבודות שנעשו במקום הן במסגרת תרגול בלבד ולא מדובר חלילה בשחוטי חוץ ובעבודות הנעשות מחוץ למקדש. כל העבודות נעשו, לשם לימוד ותרגול לקראת חידושן במקומן בהר בית במהרה בימינו.

לפני התרגול נערך כנס בכורה של נוער המקדש, אשר החל לפעול לאחרונה במטרה להנחיל את תודעת המקדש בקרב בני נוער ברחבי הארץ.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה