יום ראשון, 13 בדצמבר 2015

אנטישמיות ירדנית וטמטום ישראלי

מדינה אנטישמית בעבר הירדן המזרחי || מפסיקים את הביזיון

קריקטורה אנטישמית בעיתון ירדני
בצד הירדני: "אתר הטבילה של ישו";  בצד הישראלי: נתניהו ב"אתר הטבילה בדם העם הפלסטיני"
עוצמתו של עם הינה מלכידות הפנימות ובערבות ההדדית, לא יתכן שישראלים ימשיכו לתייר בירדן כשעל יהודים אחרים נאסר להכניס עם תפילין.

↓ מאת: אסף פריד

היום התפרסם באמצעי התקשורת סיפורה של משפחת הירדני, משפחה דתית לאומית מירושלים שבאה לנפוש בירדן, על המשפחה נאסר להכניס את הכיפות שלהם לממלכה גם אם הכיפות מוסלקות עמוק בתיק, מאותו זמן הם פגשו יהודי דתי אחר שבשיקוף כבודתו נתגלו תפילין, על אותו יהודי נאסרה הכניסה לממלכה, באשמה של "הברחת חפצי קדושה יהודיים לירדן" . האמת זה לא חדש ואין זאת פעם ראשונה שסיפורים כאלו נשמעים וזה גם לא ממש צריך להפתיע אותנו.

כדאי לדעת כמה עובדות על ממלכת ירדן, מדינה לה יש הסכם שלום איתנו ורק לאחרונה קבלה מאיתנו במתנה טייסת מסוקי קוברה.

א. בית המלוכה הירדני שולט במישרין בוואקף המנהל בפועל את הר הבית, ההוראות להתנהגות המחפירה של שומרי הוואקף כנגד יהודים מגיעות הישר מארמון המלך, האיסורים אותם מטילה המשטרה על יהודים בהר הבית (איסור תפילה, השתחוויה, שירה, כניסה בקבוצות גדולות וכו') הינם על פי דרישת הירדנים. 
ב. על פי החוק הירדני, יהודי לא יוכל להחזיק באזרחות ירדנית. לא שאני מכיר יהודי שרוצה באזרחות של המדינה הזאת, אבל עדין מדובר באנטישמיות. זאת גם הסיבה שאין בירדן בית כנסת אחד לרפואה או אפילו בית חב"ד... 
ג. ליהודי אסור לקנות קרקע בירדן, החוק הירדני מאפשר לגזור עונש מוות על ירדני המוכר קרקע ליהודי.
גם הסכם השלום עם ירדן שלא מזמן חגגו לו עשרים שנה, לא גרם לירדנים לשנות את החוקים הללו.

יש להניח שמעולם לא שמעתם על הדברים הללו. הרי תמיד ידענו שירדן שייכת ל'ערבים הטובים' שהיא בעלת ברית ששומרת בהתנדבות על גבולנו המזרחי. האמת, דווקא לשתיקת התקשורת אנחנו רגילים, אנחנו יודעים שהממשלה והתקשורת מעדיפים להסתיר מעיני הציבור עובדות שעלולות לפגום באשליית השלום מבית המדרש של "המזרח התיכון החדש".

פרסום סיפורה של משפחת ירדני בתקשורת, גרם למשרד החוץ לדרוש תשובות מהירדנים בנושא היחס לתיירים דתיים. אבל, כפי שאנחנו מכירים את המציאות, עוד שבוע הסערה תשכח והדברים ימשיכו להתנהל כהרגלם. מן הראוי שממשלת ישראל תעמוד על כבוד העם, אבל כבר אמרו חכמינו "במקום שאין אנשים השתדל להיות איש"

עוצמתו של עם הינה מלכידות הפנימות ובערבות ההדדית, לא יתכן שישראלים ימשיכו לתייר בירדן (ולהשאיר שם הרבה כסף) כאשר על יהודים אחרים נאסר להכניס עם תפילין. לא יתכן שישראלים ימשיכו להשקיע בכלכלה הירדנית, בעוד הוואקף הירדני מתנהג באנטישמיות כלפי הודים בהר הבית. בלתי מתקבל על הדעת שגזר דין מוות יושת על מוכר קרקע ליהודי בעוד אנחנו נמשיך לטייל לפטרה.

אומרים לא לאנטישמיות!

אומרים לא לירדן!

2 תגובות:

  1. טעות חמורה ביד הכותב
    יש להגיע עוד ועוד לעבר הירדן
    לבקש אזרחות ולקנות נכסים
    התורה הקדושה נכתבה שם ולא כראן !

    השבמחק
    תשובות
    1. או שהתגובה הזו הונעה מטמטום חסר רסן, או שהיא נסיון לסאטירה עוקצנית.

      מחק