יום חמישי, 4 בפברואר 2016

שבוע תוסס בהר הבית: סקירה, תובנות ותמונות

השבוע שהיה בהר הבית || עוד צעד בדרך למקדש

שבוע עמוס פעילות בהר הבית  השבועות החורפיים הקודמים התאפיינו בשמירה עיקשת על נוכחות יהודית למרות תנאי מזג האויר  השבוע האחרון התאפיין בהתקדמות ובעליות מרובות משתתפים להר הבית בעיקר בסופו.

מאירועי השבוע:  הילדה והלחמניה האסורה  חתן בר מצווה  ישיבת סוסיא  ישיבת בת ים  דו שיח ענייני ופורה עם המשטרה  יהודים עלו בקבוצות גדולות מ-15 איש  חיילים בהר הבית  ועוד חידוש מרווה ומרענן...

↓ קצת הרחבה על אירועי השבוע

משפחת שליסל בהר הבית בלי לחמניה...
הלחמניה האסורה:

בתחילת השבוע עלתה אילת שליסל להר הבית עם בנותיה. לבתה בת השלוש היתה ביד לחמניה שהשביעה את רעבונה והרגיעה אותה.


המאבטח הודיע חגיגית שלא ניתן להכניס מזון להר הבית. הבת לא השלימה עם הגזירה ופרצה בבכי קורע לב. המאבטח הנבוך היה קרוע בין ההנחיות, כפי שהבין אותן, לבין רגשותיה של הילדה.

עו"ד ברוך בן יוסף וחבר, דניאל אימס ושרה שעולה מדי יום להר הבית
תחנוני האם לא הועילו והמאבטח הציע להרגיע את הילדה באמצעים אחרים פחות אכילים.

לסיכום: הלחמניה נשארה בחוץ, משפחת שליסל נכנסה פנימה אל הקודש, הילדה המשיכה לבכות עד שנרגעה, מפקד ממ"ר דוד הופתע מהסיפור והבטיח לבדוק ולדאוג להחזיר את ההגיון, לפחות בתחום זה.
העולה המסור גלעד הדרי עם חברים בהר הבית

ירבו שמחות בישראל

עולי הר הבית מקבלים פיצוי על הצער העמוק למראה החורבן הפעיל בהר הבית.

מדי שבוע עולים להר הבית חתנים, כלות, חתני בר מצוה ובעלי שמחות אחרות. לצדם של העולים השמחים, מגיעים גם יהודים הזקוקים לרחמי שמים. כמובן ששאר העולים משתתפים בשמחתם של אלו ובתפילתם של אלו.
חיילים בהר הבית (צילום מסך מאתר Qpress)

חיילי צה"ל

השבוע עלו כמה קבוצות חיילים במדים ובלי מדים. הערבים מתפוצצים. הנה תמונה שצילמו נציגי האוייב בהר הבית.

ישיבת סוסיא בהר הבית

ביום רביעי הגיעו יותר משישים מתלמידי הישיבה הסביבתית סוסיא להר הבית. תלמידי הישיבה קיבלו הרצאת עידוד מפי ר' יהודה גליק והרצאת הכנה מפי ר' אסף פריד.

לראשונה מזה זמן רב, איפשרה המשטרה לתלמידי הישיבה להכנס בקבוצה של 25 יהודים יחד.

סיקור מלא של העליה וגלריית תמונות מרהיבה ניתן לראות בקישור: ישיבת סוסיא: הפרו את תרדמת החורף בהר הבית >>.


ישיבת בת ים

מדי חודש עולים אברכים ובחורים מישיבתו של הרב דוד חי הכהן שליט"א, בעידודו ובברכתו. ביום רביעי נפגשו נציגי ישיבת סוסיא וישיבת בת ים והוכיחו שירושלים היא עיר שעושה כל ישראל חברים.
דו שיח פורה עם המשטרה

אירועים שונים בשטח גררו כעס וחוסר הבנה בין העולים להר הבית ומשטרת ישראל. בעתיד נסקור בכתבה נפרדת את השתלשלות הקשרים בין העולים למשטרה.

ראוי לציין שבימים אלו הולכים ונבנים יחסי אימון, אשר הביאו כבר לכמה הישגים כגון: תיאום העליה של ישיבת סוסיא בקבוצות גדולות מהרגיל, ישוב המקרה המוזר של הלחמניה (ר' לעיל), אפשרות שימוש של העולים בברזיות בהר הבית ועוד.

עולי הר הבית מקווים שבקרוב ניתן יהיה לתאם את סדרי הבאת הקורבנות להר הבית והעמדת מומחים בכניסה להר הבית שימנעו הכנסת בהמות וחיות פסולים להקרבה.

קרדיט ובקשת מחילה

גילעד הדרי עולה בנאמנות מדי יום להר הבית. חלק מהתמונות כאן ובפרסומים קודמים צולמו על ידו. בטעות נשמטה עובדה זו והקדיט המתאים לא ניתן.

יה"ר מלפני השוכן במקום הקדוש הזה שיזכה אותו ואותנו לראות במהרה בבנין אריאל ובשוב עבודת בית מקדשנו למקומה.

גילעד הדרי עם חבר בהר הבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה